فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
چگونه در مدرسه خوشتیپ باشیم

۷ نکته‌ی مهم برای خوش‌پوشی بچه‌ها در مدرسه

داشتن استایل مناسب برای مدرسه باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان شده و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. در واقع راهکارهای بسیاری برای داشتن تیپ بهتر در مدرسه وجود دارد. با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدرسه در این مطلب قصد داریم به بررسی روش‌های انتخاب بهترین تیپ مدرسه می‌پردازیم.

برای خوش‌تیپ بودن در مدرسه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خوش‌تیپ بودن در مدرسه

۱. انتخاب لباس و استایل مناسب

همگام شدن با آخرین ترندهای دنیای مد در مدرسه دشوار است. اغلب دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی لباس‌های نو می‌خرند و می‌توان با استفاده از این لباس‌های جدید استایل شیکی ایجاد کرد. یکی از ترفندهایی که در این قسمت می‌توان به کار گرفت این است که لباس‌های کاربردی‌ای تهیه کنید که بتوانید آن‌ها را با لباس‌های دیگر ست کنید. در ادامه چند رنگ لباس که بسیار کاربردی هستند را معرفی کرده‌ایم:

  • مشکی
  • بژ
  • سفید
  • طوسی

پوشیدن لباس‌هایی که به خوبی با هم ست هستند باعث می‌شود استایل جذاب‌تری داشته باشیم.

۲. تمیز و مرتب بودن

مرتب بودن برای مدرسه

رعایت نظم و بهداشت برای داشتن استایل شیک و مرتب در مدرسه بسیار مهم است. مسواک نزدن، بوی بد عرق و کثیف به نظر رسیدن جزو مواردی هستند که مانع از داشتن تیپ مناسب می‌شوند. داشتن روتین نظافت و بهداشت روزانه برای داشتن استایل جذاب روزانه بسیار مهم هستند. در ادامه لیستی از توصیه‌های بهداشتی در زمان مدرسه را آورده‌ایم.

  • دوش گرفتن روزانه
  • دو بار در روز مسواک زدن
  • شستن صورت
  • کوتاه کردن ناخن‌ها
  • پوشیدن لباس‌های تمیز

۳. پوشیدن لباس‌های با اندازه‌ی متناسب

هنگام خرید لباس باید مطمئن شوید که برای کودکان اندازه‌ای متناسب داشته و برایشان راحت باشند. در صورتی که لباس‌ها متناسب باشند استایل مدرسه‌ی بسیار شیکی خواهید داشت. بسیاری از دانش‌آموزان لباس‌های خیلی تنگ یا گشاد می‌پوشند که کار اشتباهی است. بنابراین مطمئن شوید که لباس‌ها در قسمت بازوهای آستین فضایی برای راحتی داشته باشند.

هنگام خرید لباس‌های مدرسه مطمئن شوید که لباس‌ها کاملا متناسب باشند. با توجه به این که چند فرم مختلف بدن وجود دارند باید برای هر فرد با توجه به فرم بدنش لباس تهیه شود.

۴. کار کردن روی طرز ایستادن

کار کردن روی طرز ایستادن

امروزه اغلب افراد و حتی کودکان ساعت‌های پیاپی را در حالی که پشت کامپیوتر و لپ‌تاپ نشسته‌ یا در حال کار کردن با گوشی هستند سپری می‌کنند. این مساله باعث بدتر شدن طرز ایستادن می‌شود. برای داشتن استایل مناسب در مدرسه روی صاف ایستادن خود کار کنید. برای این کار شانه‌ها را به سمت عقب و سینه را به سمت جلو بدهید. در صورتی که طرز ایستادن مناسب باشد فرد قد بلندتر، بزرگتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

در طول زمان طرز ایستادن بدتر شده و درست کردن آن دشوارتر می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که در سنین پایین‌تر عادت ایستادن مناسب را در خود ایجاد کنید.

۵. در نظر گرفتن میزان رسمی بودن لباس فرم

برخی مدرسه‌ها استایل رسمی‌تری نسبت به سایر مدرسه‌ها دارند و لباس فرمی که برای یک مدرسه مناسب است الزاما برای سایر مدرسه‌ها هم کارایی ندارد. برای مدرسه‌هایی که از استایل رسمی‌تری استفاده می‌کنند ممکن است برخی لباس‌ها مانند پیراهن دکمه‌دار و کت برای پسران اجباری باشد. برخی مدرسه‌هایی که استایل‌های غیررسمی‌تر دارند به پسران اجازه‌ی پوشیدن تیشرت را هم می‌دهند.

۶. پوشیدن کفش مناسب

بسیاری از قوانین مربوط به انتخاب لباس در مدارس قوانینی برای انتخاب کفش دانش‌آموزان هم دارند. این موضوع ممکن است این‌گونه مشخص کند که دانش‌آموزان باید کفش‌های نیمه‌رسمی مشکی یا قهوه‌ای بپوشند یا از نوع خاصی از کفش‌های رسمی برای مدرسه استفاده کنند.

۷. پوشیدن لباس‌های شسته و اتو شده

پوشیدن لباس‌های اتو شده برای مدرسه

برای اینکه لبا‌س‌های مدرسه خوب به نظر برسند باید آن‌ها را بر اساس دستورالعمل مربوط به پارچه‌ی لباس به صورت مرتب بشویید. اغلب می‌توان با استفاده از ماده‌ی شوینده‌ی ملایم و آب  در دمای ۴۰ درجه بشویید. سعی کنید لباس را پشت و رو کرده و رنگ‌های مشابه را با هم بشویید. به هیچ عنوان لباس‌های فرم مدرسه را با اتوی خیلی داغ اتو نکنید.

چگونه لباس مدرسه‌ی مناسب انتخاب کنیم؟

تیپ مدرسه بخشی از تصور بچه‌ها نسبت به خودشان را شکل می‌دهد. به همین دلیل مهم است لباس مدرسه چه دخترانه و چه پسرانه هم برای دوره‌ی ابتدایی و هم برای دوره‌ی متوسطه یا دبیرستان طوری انتخاب شود که احساس بچه‌ها را مثبت نگه دارد. در این مقاله مجموعه‌ای از نکات برای انتخاب و خرید لباس مدرسه را برایتان آورده‌ایم که هر کدام به نحوی به خوش‌تیپ شدن دانش‌آموزان و ایجاد احساس مثبت در آن‌ها کمک می‌کند.

۱. استفاده از مد روز در تیپ مدرسه

یکی از نکاتی که به خوش‌تیپ شدن در مدرسه کمک می‌کند رعایت نکات روز دنیای مد و لباس است. ممکن است با خودتان بگویید مد، از سالی به سال دیگر عوض می‌شود و شاید خرید بر اساس آن کار به صرفه‌ای نباشد. با وجود این به خاطر داشته باشید سایز بچه‌ها هم خیلی زود عوض می‌شود. پس چه بهتر که اگر علاقه و امکانش را دارید لباس‌هایی بر اساس مد روز برایشان انتخاب کنید.

با این حال برخی از رنگ‌ها و مدل‌ها هم وجود دارند که تقریبا هیچ وقت از مد نمی‌روند و هر سال در فصل پاییز دوباره شاهد آن‌ها هستیم.

  • رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد تقریبا هر سال جزو رنگ‌های ترند پاییز هستند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید سراغ ست کیف و کفش یا شال و کلاه قرمز، نارنجی یا زرد بروید. یادتان باشد این رنگ‌ها، روزهای خنک پاییز را گرم و روحیه‌ی بچه‌ها را شاد می‌کند.
  • استفاده از نگین یا اکلیل در مدل کیف مدرسه یا کفش دخترانه‌ای که انتخاب می‌کنید، مجاز است ولی به مقدار خیلی کم و تنها در بخش‌هایی از آن.
  • برای خرید بارانی دخترانه یا پسرانه می‌توانید سراغ مدل‌های به اصطلاح شمعی یا حتی نایلونی بروید.
  • سویشرت مخمل یکی دیگر از چیزهایی است که تیپ مدرسه را برای فرزند شما زیباتر می‌کند.

۲. در نظر گرفتن سلیقه‌ی دانش‌آموزان

در نظر گرفتن سلیقه‌ی دانش‌آموزان

لباس فرم مدرسه باعث ایجاد احساس تعلق در دانش‌آموزان می‌شود بنابراین بسیار مهم است که دانش‌آموزان لباس‌های خود را دوست داشته باشند؛ بنابراین هنگام انتخاب لباس مدرسه حتما باید نظر خود دانش‌آموزان را بپرسید و همچنین آخرین ترندهای دنیای مد را هم در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود دانش‌آموزان با افتخار لباس‌های خود را پوشیده و با دقت از آن‌ها مراقبت کنند.

۳. داشتن ویژگی جذب رطوبت

لباس‌های فرم مدرسه باید به صورتی باشند که دانش‌آموزان ساعت‌ها در آن احساس راحتی داشته باشند. انتخاب لباس فرم‌هایی که پارچه‌ی آن‌ها قابلیت جذب رطوبت را داشته باشد تا بتواند عرق را جذب کند. انتخاب این مدل پارچه‌ها بسیار توصیه می‌شود زیرا تعریق را جذب کرده، قابلیت تنفس داشته و مدت زمان زیادی دانش‌آموزان احساس راحتی داشته و برای مدت زمان بیشتری احساس تازگی خواهند داشت.

۴. مقاومت پارچه‌ی لباس در برابر لکه‌دار شدن

لکه‌ها روی لباس‌های فرم مدرسه بسیار مشخص هستند این موضوع به ویژه برای بچه‌هایی که سنین پایین‌تری دارند بسیار مهم است، زیرا در طول روز فعالیت‌های زیادی دارند و به همین دلیل به احتمال بیشتری لباس‌هایشان دچار لکه می‌شود. بنابراین قابلیت مقاومت در برابر لکه دار شدن برای لباس‌های فرم مدرسه بسیار مهم است، زیرا این لباس‌ها باید به راحتی شسته شده و دوام زیادی داشته باشند.

برای هوای سردتر و فصل زمستان کاپشن بخریم یا پالتو؟

پالتو برای دانش‌آموزان

کاپشن نسبت به پالتو آزادی عمل بیشتری به بچه‌ها می‌‌دهد و در عین حال گزینه‌ی خوبی برای ساختن یک تیپ اسپرت‌ است. بنابراین اگر قرار است تنها یک لباس گرم اسپرت برای روزهای سرد بخرید، بهتر است روی خرید کاپشن سرمایه‌گذاری کنید. اما اگر محدودیتی نداشتید و دلتان خواست برای فرزندتان استایلی نیمه‌رسمی بسازید، می‌توانید خرید پالتو را هم در نظر داشته باشید.

تیپ اسپرت برای مدرسه

خرید هودی و سویشرت را فراموش نکنید؛ به‌خصوص مدل‌هایی که جیب و کلاه دارند. هودی و سویشرت، برای اسپرت کردن تیپ بچه‌ها بسیار مناسب هستند و این کار را به راحتی انجام می‌دهند. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به پوست و همین‌طور یونیفرم مدرسه‌ی فرزندتان بیاید.

نیم‌بوت‌ را ترجیح دهید

از خرید نیم‌بوت‌های مقاوم و راحت برای بچه‌‌ها غافل نشوید. یک نیم‌بوت با‌کیفیت می‌تواند در تمام روزهای پاییز و زمستان از پاهای فرزندتان حمایت کند و او را خوش‌تیپ و به‌روز نشان دهد. بنابراین اگر فقط قصد خرید یک جفت کفش دارید، نیم بوت را انتخاب کنید.

شال و کلاه شاد و رنگارنگ را فراموش نکنید

استایل زمستانی دانش‌آموزان

از اواخر مهر هوا رسما سرد می‌شود و وقت خریدن شال، دستکش و کلاه فرا می‌رسد. البته خوب است به جای صبر کردن تا رسیدن اولین موج سرما، از همین حالا این لباس‌ها را در سبد خریدتان جا دهید.

نکته‌ی مهم این است که از مدل‌های خاص و متفاوت استفاده کنید و سادگی بیش از اندازه را کنار بگذارید. سراغ رنگ‌های تند و شاد و مدل‌های فانتزی بروید. ولی از خریدن شال بیش از حد بلند هم خودداری کنید که ممکن است زیر دست و پای بچه‌ها گیر کند و کار دستشان بدهد.

برای بچه‌های مدرسه ساعت بخریم یا نه؟

یکی از هدیه‌هایی که می‌توانید به فرزند‌تان بدهید تا از کودکی زمان‌شناسی را یاد بگیرد، ساعت مچی است. یک ساعت مچی بچگانه‌ی زیبا و فانتزی به بچه‌ها انگیزه‌ی بیشتری برای یاد گرفتن زمان می‌دهد و کمکشان می‌کند زمان‌بندی کردن را یاد بگیرند. در کنار این‌ها، استایل بچه‌ها هم به‌روزتر و زیباتر می‌شود.

یکی از انتخاب‌هایی که امروزه برای بچه‌های مدرسه وجود دارد خرید ساعت‌های هوشمند است که در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم. همچنین در صورتی که به دنبال خرید ساعت هوشمند برای استفاده‌ی فرزندتان در مدرسه هستید نکاتی را در ادامه معرفی کرده‌ایم که باید در نظر داشته باشید.

ساعت هوشمند برای دانش‌آموزان

مزایا

  • این ساعت‌ها را می‌توان به عنوان ابزاری برای کودکانی که دارای مشکلات سلامتی یا اختلال‌های یادگیری هستند استفاده کرد. برخی والدین از ساعت‌های مچی برای یادآوری به کودکان برای استفاده‌ی داروهایشان در یک زمان خاص استفاده می‌کنند.
  • امکان دنبال کردن موقعیت و بررسی میزان فعالیت بچه‌ها توسط والدین هم با این ساعت‌ها وجود دارد. این مورد به ویژه برای افرادی که بچه‌هایشان به تنهایی به مدرسه می‌روند بسیار کاربردی است.

معایب

  • بسیار گران‌قیمت هستند و امکان شکسته شدن یا دزدیده شدن آن‌ها وجود دارد.
  • در صورت زنگ خوردن امکان حواس پرتی دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد.
  • این نگرانی وجود دارد که از آن‌ها به عنوان شیوه‌ای از تقلب در هنگام امتحان‌ها استفاده شود.

در پایان

در این مطلب به بررسی انتخاب لباس فرم مدرسه و راهکارهای داشتن استایل شیک در مدرسه پرداختیم. به نظر شما چه عوامل دیگری در داشتن استایل شیک در مدرسه موثر هستند؟

منابع: What to Wear Men. Lands’ End, Uniform Manufacturers, WhichSchoolAdvisor, School Mum

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  1. علی

    خیلی خوب بود ممنون از مطلب خوبتون

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.