فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
عطر مناسب پاییز و زمستان

۴ قانون برای خرید عطر و ادکلن مناسب پاییز و زمستان

فصل سرد در راه است و باید علاوه بر آماده کردن لباس‌های گرم، در فکر انتخاب و خرید ادکلن یا عطر مناسب پاییز و زمستان هم باشیم. معمولا لباس‌های سبک‌تر و خنک‌تر را در فصل‌های گرم و لباس‌های سنگین‌تر و گرم‌تر را در فصول سرد سال می‌پوشیم. قانون کلی درباره‌ی انتخاب عطر و ادکلن پاییزی و زمستانی همین است؛ عطرهای سبک و خنک باید در بهار و تابستان استفاده شوند و عطر و ادکلن‌های گرم بیشتر مناسب ماه‌های سرد سال هستند. در این مطلب ۴ قانون برای انتخاب عطر مردانه یا زنانه‌ی مناسب برای پاییز و زمستان به شما یاد می‌دهیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تیپ پاییزی و زمستانی خود را با رایحه‌ای دلچسب برای هوای سرد کامل کنید.

۱. عطر مناسب پاییز و زمستان باید نت پایانی گرم و قوی داشته باشد

اولین و شاید مهم‌ترین نکته در انتخاب عطر مناسب برای پاییز و زمستان توجه به رایحه‌ی پایه یا نت پایانی آن است. رایحه‌ی پایه در یک عطر یا ادکلن پاییزی و زمستانی باید گرم و قوی باشد؛ رایحه‌هایی مانند عطر وانیل، چوب، نعنا و مشک. برای روشن‌تر شدن این نکته در ادامه اندکی درباره‌ی نت‌های یک عطر توضیح می‌دهیم.

هر عطر سه رایحه یا نت اولیه، میانی و پایه (پایانی) دارد. این سه نت در ترکیب با هم آکورد یک عطر را می‌سازند.

نت اولیه رایحه‌ای بسیار سبک و تازه است که بلافاصله پس از استفاده از عطر به مشام می‌رسد. این رایحه به سرعت هم از بین می‌رود. برای مثال هرگونه عطر و بوی مرکبات جزو رایحه‌ی اولیه عطر به حساب می‌آید.

نت میانی یا همان قلب عطر، بویی است که پس از از بین رفتن رایحه‌ی اولیه به مشام می‌رسد. بوهایی مانند عطر گل‌های رزماری یا بنفشه در دسته‌ی نت‌های میانی قرار می‌گیرند.

رایحه‌ی پایه یا نت انتهایی، قوی‌ترین رایحه‌ی یک عطر است که برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

۲. عطر و ادکلن شیرین برای فصل سرد مناسب‌تر است

در ماه‌های سرد سال هیچ چیز نمی‌تواند جای یک عطر شیرین و گرم را بگیرد. عطرهایی با رایحه‌ی دسر، وانیل، شکلات و کارامل برای پاییز و زمستان کاملا مناسب هستند.

عطر و ادکلن پاییزی

ممکن است در فصل گرم عطرهای شیرین به نظر بیش از حد قوی و تند به نظر برسند اما در هوای سرد بهترین انتخابند. برندهای دیور و پرادا کندی انتخاب‌های خوبی برای عطر و ادکلن شیرین در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳. در فصل سرد از عطر تند نترسید

عطرهای تند با رایحه‌های شرقی انتخاب مناسبی برای استفاده در ماه‌های سرد سال هستند. این عطرهای تند معمولا رایحه‌ای از دارچین، زنجبیل، زیره و جوزهندی دارند.

عطر و ادکلن‌های تند معمولا گرم، عجیب و پیچیده‌اند. بهترین عطرهای تند مردانه و زنانه را می‌توانید در برند شانل پیدا کنید.

۴. پاییز و زمستان را وارد دنیای چوبی شوید

انواع رایحه‌ی چوب مانند چوب صندل، چدار، نعناع و بلوط هم از رایحه‌های شرقی مناسب برای پاییز و زمستان به شمار می‌روند. رایحه‌های چوب معمولا خشک و زمینی و نزدیک به عطر مشک هستند و در فصل سرد برای عطر زنانه و مردانه انتخاب خوبی به شمار می‌روند.

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    اطلاعات آموزنده ای را در اختیار قرار دادید. بسیار ممنونم.

  2. Nima

    ممنون از این مقاله ی زیبا

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.