فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
chador, چادر, حجاب, مد

انواع مدل چادر برای زنان باحجاب و شیک

انواع مدل چادر امروزه گسترش پیدا کرده است، زمانی مدل‌های چادر به دو نوع چادر آستین دار و بدون آستین محدود می‌شد اما حالا باید در بازار از مدل‌های متنوع چادر مناسب‌ترین مدل را برای موقیعت خاص یا تیپ فردی‌تان انتخاب کنید.

چادر یکی از پوشش های سنتی ایرانیان است، پوششی که مطابق با معیارهای ایرانی-اسلامی به عنوان برترین پوشش برای زنان شناخته شده است. در سال های اخیر با افزایش توجه به زیبایی و مرتب بودن ظاهر در زنان و مردان، موضوع جایگاه حجاب در مد روز هم بیش از پیش مطرح می شود.

امروزه حجاب در اشکال مختلف به دنیای مد زنانه راه پیدا کرده و روز به روز بیشتر شناخته شده و مدل های متفاوتی از آن معرفی می شود. نقش چادر در پوشش زنان ایرانی  از گذشته تا حال تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است، از چادرهای رنگی و گلدار گرفته تا مدلهای مختلفی که امروزه با نام های متفاوت در بازار فروخته می شود.

انواع مدل چادر را کی و کجا سر کنیم؟

امروزه با افزایش تنوع در مدل های چادر لازم است با این پوشش بیشتر آشنا شویم و بدانیم کدام چادرها مناسب چه موقعیت هایی هستند.

چادرهای ساده

بین همه انواع مدل چادر ، مدل ساده در واقع نوع سنتی و کلاسیک چادر است که با پارچه های مختلف مشکی، دارای دوخت های تزیینی یا رنگی وجود دارند. این چادرها یکی از انواع راحت ترین چادرها هستند که البته پوشیدن آن برای دختران و زنان جوان تر ممکن است کمی مشکل باشد، اما برای هر موقعیتی مناسب هستند. تنها نکته این است که چادرهای رنگی بیشتر مناسب استفاده در داخل خانه، چادرهای مشکی طرح دار مناسب مهمانی ها و چادرهای ساده و سبک مناسب استفاده روزمره هستند.

مشاهده تمام شال و روسری‌ها

مشاهده تمام شال و روسری‌ها

انواع مدل چادر  ملی

چادر ملی به چادرهای آستین داری گفته می شود که ممکن است جلو باز ا جلو بسته باشند. این چادرها نسبت به چادرهای ساده آزادی عمل بیشتری می دهند و راحت تر پوشیده می شوند. نوع جلوبسته چادر ملی ممکن است با زیپ، دکمه یا بند طراحی شده باشد که در این صورت به دلیل پوشانندگی بیشتر، امکان انتخاب آزادانه تر لباس زیر چادر را به شما می دهد. سر آستین چادرهای ملی ممکن است دارای گیپوردوزی یا منجوق دوزی باشد، شما می توانید طرح های ساده تر را برای تیپ اداری و چادرهای با زرق و برق بیشتر را برای مراسم و مجالس خاص استفاده کنید.

انواع مدل چادر

چادرهای دانشجویی

این چادرها دارای آستین نیستند اما دو شکاف در آن برای بیرون آوردن دست ها وجود دارد. درست مانند نام آن، چادر دانشجویی برای زنانی که فعالیت روزانه بالایی دارند مناسب تر است و در واقع برای استفاده اداری و یا روزمره انتخاب خوبی است.

چادر قجری

چادر قجری که برخی آن را با نام چادر کمری می شناسند، همان چادری است که در دوره قاجار زنان آن را به همراه روبنده استفاده می کردند. بخش جلوی این چادر حالت دامن دارد. در واقع پارچه جلوی چادر با یک بند در پشت کمر گره می خورد و بالا تنه آن یک پارچه باز است که با کش در پشت سر ثابت می شود. گره خوردن بخش پایین چادر به کمر باعث کاهش وزن آن می شود. این چادر به علت راحتی و سبکی برای زنان باردار و زنانی که فعالیت شغلی بالایی داشته و به جنب و جوش آزادانه تری نیاز دارند مناسب تر است. بخش جلوی کمر چادر در برخی مدل ها دارای سنگ دوزی یا منجوق دوزی است که آن را کمی مجلسی تر می کند.

چادر شالی

چادر شالی یا شال دار نزدیک ترین مدل چادر به مانتو است. در واقع ساختار این چادر ترکیب مانتو و یک پارچه شالی شکل است که با کش پشت سر ثابت می شود. جلوی چادر معمولا زیپ دار است. این چادر به دلیل طراحی و ساختار مدرن تر و آزادی حرکتی که ایجاد می کند، در بین زنان و دختران جوان طرفدار بیشتری دارد. چادرهای شالی معمولا طراحی ساده ای دارند و برای استفاده روزمره و فعالیت های روزانه مناسب اند.

حجاب شیک

چادر عبایی

این چادر از مدل های سنتی چادر عربی است که بین زنان جنوبی رواج بیشتری دارد. اینن چادرها ساختاری آزاد و راحت با آستین های آزاد مدل خفاشی دارند. فرم آزاد این چادر اندام شما را به خوبی مخفی می کند. این چادرها هم برای استفاده روزمره مناسب هستند.

انواع مدل چادر  مقنعه دار

برای بانوانی که می خواهند پوشش کامل و بدون نقصی بدون دغدغه داشته باشند، چادرهایی در بازار وجود دارد که بخش بالایی آن به صورت مقنعه طراحی شده است. این چادر ها به دلیل ایجاد پوشش کامل و ساده و پوشاندن کامل بدن، حس راحتی بیشتری را ایجاد می کنند. دو نوع چادر جلابیب و لبنانی مدل های مقنعه دار چادر هستند که برای محیط های باز و فعالیت های روزمره انتخاب های مناسب تری به شمار می روند.

اگر به دنبال با کیفیت ترین انواع چادر با دوخت های مناسب و طراحی های به روز می گردید، دیجی استایل کلکسیونی از بهترین پوشش های ایرانی-اسلامی را به شما پیشنهاد می دهد تا در کوتاه ترین زمان با کیفیت ترین انواع چادر و پوشش اسلامی را مشاهده و خریداری کنید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.