فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
انواع مدل مو مردانه

راهنمای انتخاب بهترین مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

آیا تابه‌حال دقت کرده‌اید که انتخاب یک مدل موی مردانه بر اساس فرم صورت تا چه اندازه می‌تواند در تغییر چهره‌ی شما تاثیر داشته باشد؟ حالا این را بگذارید کنار این‌که هر مدل موی مردانه‌ای هم به فرم صورت خاصی می‌آید. طبیعی است که مدل موی مردانه برای صورت کشیده باید با مدل موی مردانه برای صورت گرد یا بیضی تفاوت داشته باشد. البته اختیار با شماست که چه مدل مویی را انتخاب کنید اما این واقعیت است که هر مدلی به صورت شما نخواهد آمد؛ بنابراین اگر فرم صورت خودتان را بشناسید و با مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت آشنا باشید، می‌توانید ظاهرتان را از آنچه که هست، زیباتر کنید. از طرف دیگر، مدل موی مردانه ایرانی امروزه مانند هر عنصر دیگری در حوزه‌ی فشن، تاثیر زیادی از مد جهانی می‌گیرد؛ بنابراین بیایید نگاهی به انواع فرم صورت و مدل موهایی بیندازیم که برای صورت‌هایی با فرم متفاوت مناسب است.

صورت من چه فرمی است؟

انواع مدل موی مردانه

برای اینکه بتوانید بهترین مدل موی مردانه مناسب خود را پیدا کنید، باید اول متوجه شوید چه فرم صورتی دارید. چنین کاری ساده‌تر از آن است که فکر‌ می‌کنید؛ اما باید کمی دقت داشته باشید. برای تعیین فرم صورت، کافی است موهای خود را به سمت عقب بکشید و با دقت به طول و عرض صورت و ویژگی‌های آن دقت کنید. طول صورت، عرض پیشانی، عرض چانه و گونه‌ها همه در تعیین فرم صورت شما اهمیت دارند و در نهایت بر اینکه چه مدل مویی را انتخاب می‌کنید، تاثیرگذارند؛ اما برای تشخیص فرم صورتتان اول باید با انواع این فرم‌ها آشنا باشید.

۱. صورت بیضی

فرم صورت بیضی

در مطلب مدل ریش مناسب برای صورت‌های مختلف درباره‌ی انواع فرم صورت توضیح داده‌ایم، اما در این مقاله هم به هر کدام از فرم‌ها به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم. اگر طول صورت شما تقریبا دو برابر عرض آن باشد، فرم صورت شما بیضی است. طول صورت از لبه‌ی پیشانی تا نوک چانه و عرض آن فاصله‌ی بین گونه‌ها است. این فرم صورت برای زنان، ایدئال محسوب می‌شود ولی برای مردان چندان ایدئال نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد، ما به شما می‌گوییم برای داشتن ظاهری زیبا باید چه کار کنید.

مدل موی مردانه برای صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی شکل است، باید بگوییم که خبرهای خوبی برایتان داریم؛ چون طیف وسیعی از مدل های موی مردانه به این فرم صورت می‌آید. همه چیز به این بستگی دارد که شما دوست دارید چگونه موهایتان را مدل بدهید. انواع مدل موی پمپادور یا حتی بلندتر از آن می‌توانند برای فرم صورت بیضی مناسب باشند. مدل مو مردانه کوتاه کات باز و حتی سر کاملا تراشیده هم به این مدل فرم صورت می‌آید. با این همه، اگر موهایتان تا روی شانه هم برسند باز هم خوش‌ظاهر دیده می‌شوید؛ چراکه مدل موی مردانه بلند هم برای فرم صورت بیضی جذابیت خاص خودش را خواهد داشت.

  • برای این که صورتتان را خوش‌فرم‌تر نشان دهید، موها را از پیشانی کنار بزنید. ابتدا موها را به سمت عقب برده، سپس فرق کج باز کنید. هدف از باز کردن فرق، زاویه دادن به صورت است.
  • مدل موی مردانه کلاسیک هم برای شما مناسب است. به این صورت که کناره‌های مو کمی کوتاه‌تر از بالای سر باشد. در این حالت هم فرق کج باز کنید.
  • مدل‌ مویی که جلوی آن خرد شده و روی پیشانی می‌ریزد هم جزو گزینه‌های مناسب برای صورت بیضی است، چون از بیضی بودن صورت کم و به دایره‌ای شدن آن کمک می‌کند.

۲. صورت مربعی

فرم صورت مربعی

فرم ایدئال صورت برای مردان، معمولا صورت مربعی است. در این فرم، اندازه‌ی طول و عرض صورت به هم نزدیک است و صورت در گوشه‌ها، زاویه‌ دارد. طوری که وقتی به آن نگاه می‌کنید متوجه ساختار مربعی آن می‌شوید.

مدل موی مناسب برای صورت مربعی

خطوط فک در افرادی که فرم صورت مربعی دارند، بسیار واضح‌تر و مشخص‌تر است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که در مدل مویی که انتخاب می‌کنید، یک آندرکات قوی وجود داشته باشد تا بتوانید از این ویژگی خدادادی نهایت استفاده را ببرید. روی این فرم صورت می‌توان انواع مدل موی مردانه را پیاده کرد و مطمئن بود که هرکدام از آن‌ها را به اندازه کافی زیبا و جذاب از آب درمی‌آیند؛ بنابراین از این‌که مدل‌های مختلف را با اندازه‌ها و استایل‌های متفاوت روی این نوع فرم صورت تجربه کنید، نترسید. پیشنهاد ما این است که به‌جای تمرکز روی بلند یا کوتاه بودن موهایتان، به میزان پرپشت بودن آن توجه داشته باشید و بسته به اینکه چه حجمی از مو را دارید، از مدل مو مردانه کلاسیک یا کوتاه استفاده کنید.

  • اگر صورت شما مربعی است می‌توانید از انواع مدل موی کوتاه استفاده کنید. اما باید بدانید موی خیلی کوتاه، زاویه‌های صورت شما را برجسته‌تر می‌کند.
  • خرد کردن لایه‌های رویی مو، چهره‌ی شما را زیباتر نشان می‌دهد.
  • فرق کج برای شما ایدئال است.
  • گذاشتن ته ریش می‌تواند به زیبایی چهره‌ی شما بیشتر کمک کند.

۳. صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی ترکیبی از ویژگی‌های صورت بیضی و مربعی را دارد؛ یعنی طول آن از عرضش بیشتر است ولی گوشه‌های صورت، زاویه‌دار هستند.

مدل موی مردانه برای صورت کشیده و مستطیلی

بهتر است در انتخاب مدل موی مردانه برای صورت‌های کشیده توجه کنید که آن را از آنچه که هست، کشیده‌تر نشان ندهید. برای این‌کار هم بهتر است از مدل موی پامپادور بپرهیزید و در مقابل مدل موی متعادل‌تری را انتخاب کنید. موهای خود را مرتب نگه‌دارید تا حجم بیشتری به موهایتان نداده باشید. می‌توانید از حالت‌دهنده‌های مو هم استفاده کنید اما مراقب باشید آن‌ها را طوری حالت ندهید که به کشیدگی صورتتان اضافه کنند!

مدل موهایی که چتری داشته باشند و فاصله‌ی پیشانی را کم کنند، مناسب هستند. مدل‌‌ مویی با طول متوسط برای این نوع فرم صورت یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آید. اگر فرم صورتتان از این نوع به‌حساب می‌آید، باید بگوییم که مدل مو مردانه کلاسیک ۲۰۲۲ کاملا مناسب صورت شما است.

  • از آنجا که صورت مستطیلی کشیده است، در صورتی که می‌خواهید موهای بالای سر را بلند نگه دارید، نباید کناره‌های آن را کوتاه کنید (یعنی درست همان مدلی که این روزها مد شده است، برای شما مناسب نیست).
  • از مدل‌هایی استفاده کنید که بالا و کناره‌های مو در آن نسبتا بلند است. کناره‌های مو را با ژل یا سایر حالت‌دهنده‌ها به عقب نرانید و بگذارید روی شقیقه‌هایتان بریزد.
  • می‌توانید مقداری از موها را روی پیشانی بریزید تا از طول صورتتان کم و به عرض آن اضافه کند.

۴. صورت گرد

فرم صورت گرد

 

صورت گرد، طول و عرض نزدیک به هم دارد اما بدون زاویه‌ است. اگر صورت شما گرد است بهتر است به مربعی کردن آن فکر کنید.

مدل موی مردانه برای صورت گرد

فرم صورت دایره‌ای همان‌طور که متوجه شدید، به‌ طور طبیعی فاقد زوایا و ابعاد تیز است. به‌ همین‌خاطر شما باید با استفاده از مدل مویی که انتخاب می‌کنید، به این قسمت فرم بدهید. از طریق موها صورتتان را زاویه‌دار کنید. می‌توانید کناره‌ها را کوتاه نگه‌دارید ولی حتما به بخش بالای موها حجم یا به اصطلاح پوش بدهید. کچل کردن و تراشیدن تمام موها ایده‌ی چندان جالبی برای شما نیست. همچنین می‌توانید فرق سر باز کنید؛ اما نه صاف، بلکه با کمی زاویه.

از انواع مدل موهای مردانه که می‌توانند برای این نوع فرم صورت مناسب باشند، می‌توان به پمپادور و کوییف اشاره کرد؛ چراکه از اطراف خالی‌تر هستند و فرمی زاویه‌دار به صورت شما می‌دهند. هرچند که فرم صورت گرد در میان مردان نادر است اما نباید آن را با صورت و گونه‌های چاق یا چانه‌های نرم اشتباه گرفت. علاوه بر این، نکته‌ای که در مورد چنین فرم‌هایی وجود دارد، این است که معمولا سن افراد را پایین‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهد؛ پس اگر تمایل ندارید تا بیبی فیس خطاب شوید، می‌توانید از یک ریشه مربعی کوتاه استفاده کنید که به صورتتان زوایای بیشتری ببخشد و سنتان را بیشتر نشان بدهد!

۵. صورت لوزی یا الماسی

فرم صورت الماسی

 

طول صورت لوزی بیشتر از عرض آن است، روی گونه‌ها زاویه دارد و عرض چانه و پیشانی در آن کم است.

مدل موی مناسب برای صورت لوزی

قسمت‌های کناری صورت، به‌خصوص در نواحی گونه‌ها برای آقایانی که صورت‌های الماسی دارند، بیش از دیگر انواع فرم‌های صورت واضح و مشخص است؛ به همین دلیل، مدل مو مردانه ساده چندان به این فرم صورت نمی‌آید و لزوم اینکه موهای شما کمی جعد داشته باشد و مقداری آشفته به‌نظر برسد، بیشتر حس می‌شود. جعد مو و آشفتگی اندک آن‌ها باعث می‌شود تا مقداری از استخوان‌ها و زاویه‌ی گونه‌های شما پوشیده و متعادل شود. در نتیجه‌ی این اتفاق، گونه‌ها با پیشانی‌تان تعادل بهتری پیدا می‌کنند و در نهایت از نظر زیبایی‌شناسی صورت شما به تعادل بهتری می‌رسد. در عوض، بهتر است از کوتاه کردن موهای خود بپرهیزید، چراکه اگر گونه‌های شما توسط موهایتان به‌ درستی پوشیده نشوند، صورت شما را پهن‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

  • مدل مویی که پیشانی را عریض‌تر نشان دهد، برای شما ایدئال است.
  • مدل موهای خرد شده و لایه‌ لایه برای شما مناسب هستند. این مدل‌ها به موهای شما حجم می‌دهند.
  • مدل موهای بلندتری که با استفاده از آن‌ها بتوان کناره‌های مو را پشت گوش زد، برای نشان دادن استخوان زاویه‌دار صورت لوزی و اضافه کردن به جذابیت آن بسیار خوب عمل می‌کنند.
  • بهتر است فرق خیلی کج باز کنید و موها را یک طرف بریزید.
  • یک ته ریش خیلی کم، جذابیت شما را تکمیل می‌کند.

۶. صورت قلبی

فرم صورت قلبی شکل

این فرم صورت همانطور که از اسمش پیداست، شبیه قلب است، بنابراین در قسمت پیشانی عریض است و با نزدیک شده به چانه، باریک می‌شود.

مدل موی مناسب برای صورت قلبی

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که در انتخاب مدل مو برای فرم صورت قلبی باید قسمت بالایی صورت را با قسمت پایینی متعادل کنید؛ بنابراین، باید اندازه‌ی موهای خود را متناسب با ویژگی‌های فرم صورتتان نگه‌دارید. روی این موضوع تمرکز داشته باشید که چانه‌ی شما نباید خیلی باریک به نظر برسد؛ پس خط ریش‌های پهن را جدی بگیرید چون از این اتفاق جلوگیری می‌کنند. موهای با اندازه‌های کوتاه تا متوسط برای این مدل صورت مناسب‌تر هستند و می‌توانید برای اینکه زاویه تیز چانه‌تان را بپوشانید از ته‌ریش یا ریش کامل استفاده کنید. همچنین مدل موی لِیِر هم برای فرم صورت‌ قلبی‌ مدلی ایدئال است.

  • از مدل موی خیلی کوتاه پرهیز کنید. این مدل‌ها باریک بودن چانه و عریض بودن پیشانی‎ را تشدید می‌کنند.
  • سایز مو را متوسط نگه دارید. لایه‌های روی مو را با استفاده از قیچی پیتاژ خرد و با استفاده از تیغ کم حجم کنید.

۷. صورت مثلثی

فرم صورت مثلثی

 

صوت مثلثی درست برعکس فرم صورت قلبی است. یعنی در آن پیشانی باریک و فک عریض است. این فرم صورت چندان زیاد نیست و عده‌ی کمی صورت مثلثی دارند. حالا اگر فرم صورت شما مثلثی باشد، باید این عناصر را متعادل کنید. چطور؟

مدل موی مناسب برای صورت مثلثی

آنچه اهمیت دارد این است که بدانید مدل موهایی که برای این نوع فرم صورت مناسب هستند، معمولا چندان بلند نیستند و خیلی به‌ندرت تا گردن می‌رسند. در عوض، بهترین استایل‌ها حجم موها و پهنای پیشانی را بیشتر از آنچه که هست نشان می‌دهند. حتی می‌توانید از انواع محصولات حجم دهنده‌ی مو استفاده کنید. نکته‌ی دیگر اینکه ریش و فرم صورت مثلثی با هم میانه‌ی خوبی ندارند. پس بهتر است اگر چنین فرم صورتی دارید، نهایتا ته‌ریش داشته باشید یا اینکه کلا آن‌ها را بزنید.

  • با توجه به این که این فرم صورت برعکس فرم صورت قلبی است، مدل موی مردانه مناسب برای آن هم برعکس است. برای مثال به جای این که جلوی موها را کم حجم نشان دهید، اساس را بر پر حجم نشان دادن موها بگذارید. از این طریق به پیشانی عرض بیشتری اضافه می‌کنید.
  • مدل موهای بلندی که تا روی بینی می‌آیند، می‌توانند کناره‌های باریک صورت را بپوشانند و آن‌ها را تو پر نشان دهند.

حرف آخر

طی سال‌های اخیر توانمندی محو کردن خطوط برای آرایشگران بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده و به معیاری برای تخمین حرفه‌ای بودن آن‌ها تبدیل شده است. همان‌طور که انواع مدل مو جدید مردانه نشان می‌دهد، امسال هم این روند ادامه پیدا کرده و اگر از دسته‌ی آرایشگران هستید، حتما باید روی این توانایی به‌طور جدی کار کنید!

ما در مقاله‌­ی دیگری به­‌طور کامل به انواع مدل موی مردانه ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت و شما در ادامه چند عکس مدل مو مردانه جدید را مشاهده خواهید کرد.

انواع مدل مو براساس فرم صورت

در این مطلب، شما را با ۷ مدل مو مردانه براساس فرم صورت مناسب آن‌ها آشنا کردیم. از انواع فرم صورت مختلف گفتیم که بیضی، مربعی، قلبی، گرد، الماسی، مستطیلی و مثلثی هستند و در این‌ بین، فرم صورت الماسی از باقی نادرتر است. انتخاب مدل موی مردانه مناسب شما می‌تواند براساس شخصیت، رتبه‌ی اجتماعی و البته فرم صورتتان باشد تا همگی در نهایت باعث شود وقتی به آینه نگاه می‌کنید، حس خوبی داشته باشید. با این وجود، شما همیشه می‌توانید انواع مدل مو مردانه ساده ایرانی را برای آرایش موهای خود انتخاب کنید؛ در ضمن، اگر موهای کم‌پشتی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله دیگر ما را درمورد انواع مدل موی مردانه برای موهای ریخته و کم‌پشت در مجله‌ی دیجی‌استایل مطالعه کنید. در انتها این را هم به یاد داشته باشید که تنها یک مدل مو نیست که برای صورت شما مناسب باشد و همیشه انتخاب‌های مختلفی دارید. دانستن این موارد فقط به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید. شما از میان انواع مدل‌ها و عکس‌های مدل مو مردانه کدامیک را بیشتر می‌پسندید؟

منابع: Manofmany, Thetrendspotter, Coolmenshair

دیدگاه کاربران ۳ دیدگاه

  1. مرصاد

    عالی بود فقط همینو میتونم بگم مرسسسسسسیییی

  2. مهدی

    انصافا قشنگ بود
    مرسی

  3. parsa

    محشر همیشه دنبال چنین مطلبی بود

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.