فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
عکس بیژن پاکزاد

برای ۷۷ سالگی بیژن پاکزاد، مردی با رویایی طلایی

بیژن (bijan) شاید یکی از هوشمندترین طراحانی بود که توانست تعریفی تازه از مد مردانه و تصویری جدید از زیبایی و شیک‌پوشی ارائه دهد و امپراطوری مولتی میلیارد دلاری خود را در قلب دنیای مد برپا کند.

بیژن پاکزاد که در چنین روزی در سال ۱۹۴۰ در تهران متولد شد، کار خود را پس از تحصیل در سوییس و ایتالیا در بوتیکی در تهران با نام “بوتیک پلنگ صورتی” آغاز کرد، جایی که از همان ابتدا هم پذیرای مشتریان ویژه‌ای از بالاترین سطوح سیاسی و اقتصادی بود.

عکس بیژن پاکزاد

اما طراحی‌های بی‌نظیر او به تهران محدود نماند و توانست تا جایی پیشرفت کند که “گران‌قیمت‌ترین فروشگاه در سراسر دنیا” را با نام برند خود تاسیس کند.

او که رشته‌ی مهندسی را در سودای دستیابی به آرزوی خود در مقابل تحصیل در رشته نساجی رها کرده بود، برای گسترش کار خود به آمریکا مهاجرت کرد و اولین بوتیکش را با نام خودش یعنی “بیژن” در بورلی هیلز افتتاح کرد، این همان بوتیکی بود که بعدها پس از مرگش، به گران‌قیمت‌ترین فروشگاه دنیا مشهور شد.

بیژن پاکزاد کیست

در مدت کوتاهی بیژن روی تعداد زیادی از بیلبوردها در بورلی هیلز دیده می‌شد که در کنار مشتریانش مثل بو درک یا مایکل جوردن ایستاده. او به روش خودش و مستقلانه تبلیغ می‌کرد، روی تابلوهای تبلیغاتی در خیابان‌های مشهور می‌رفت، عکس‌های رنگارنگ چاپ می‌کرد و در نشریات پیام بازرگانی می‌داد.

آنچه بیژن طراحی می‌کرد در واقع از گران‌قیمت‌ترین پوشیدنی‌های مردانه به شمار می‌رفت، لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که می‌شد به تن تام کروز، آنتونی هاپکینز یا بیل گیتز دید.

عکس بیژن پاکزاد

سبک خاص در طراحی‌های پاکزاد

بیژن به گفته‌ی خودش برای ۳۶ دولتمرد بزرگ دنیا لباس طراحی کرده بود اما قسم خورده بود که هرگز نام آن‌ها را فاش نکند، با این حال نام‌هایی در اخبار دهان به دهان می‌گردد، که حاکی از آن است که بیژن طراح لباس رییس جمهورانی مانند کلینتون، اوباما و بوش‌ها، ریگان، ولادیمیر پوتین و تونی بلر و البته ملکه‌ی انگلستان بوده است.

لباس های بیژن پاکزاد

او برای طراحان مشهوری مانند اسکار دو لا رنتا، تام فورد و جورجیو آرمانی هم لباس طراحی کرده بود، طراحی‌هایی که به گفته‌ی خودش بر اساس شخصیت و سبک زندگی هر فردی بود و بنابراین با او مطابقت کامل داشت.

او سبک خاص خود را برای طراحی در پیش گرفته بود، مشتریانش را می‌شناخت، می‌دانست چطور زندگی می‌کنند، به چه کارهایی علاقه‌مندند، شغلشان چیست یا کدام اتومبیل را ترجیح می‌دهند. به همین شیوه هم بود که هیچ کدام از مشتریانش ناامید از فروشگاه او خارج نمی‌شدند، فروشگاهی که بدون “وقت قبلی” کسی را نمی‌پذیرفت.بیژن پاکزاد کیست

البته این سبک خاص برای بیژن جوایز بی‌شماری را در زمینه مد توانست به ارمغان بیاورد، او را از بحران اقتصادی جهانی نجات دهد و برای او ثروتی افسانه‌ای به جا بگذارد.

بیژن سبک زندگی منحصر به فرد خود را هم داشت، از جت اختصاصی گرفته تا اتومبیل‌های گران‌قیمتی مانند بنتلی آزور، مرسدس بنز اس‌ال‌آر، مک لارن ، فراری اف ۴۳۰، رولزرویس فانتوم کوپه و بوگاتی ویرون و البته کاخی در بورلی هیلز.

بیژن پاکزاد

بیژن با یک امضای طلایی رنگ

رنگ زرد امضای بیژن است، امضایی که در گوشه گوشه‌ی زندگی شخصی او هم می‌توان پیدایش کرد؛ ۶۰۰ گلدان ایتالیایی با گل‌های زرد رنگ در خانه‌های میلان و فلوریدای او، خاص‌ترین خودروهای جهان از رولز رویس گرفته تا آستون مارتین و بی ام و و کادیلاک زرد و مشکی، در کنار تیپ زرد و مشکی او در بسیاری از عکس‌ها.

رولز رویس بیژن پاکزاد

نام بیژن روی لوکس‌ترین خودروهای رولز رویس

از جمله مهمترین دستاوردهای بیژن در کنار طراحی‌های بی‌همتایش در زمینه‌ی پوشاک مردانه، عطرها، جواهرات و ساعت‌ها و انواع اکسسوری همکاری‌اش با شرکت خودروسازی “رولز رویس” بود. این کمپانی بریتانیایی کار طراحی داخلی و دکور برخی از لوکس‌ترین خودروهایش را به پاکزاد سپرد.

ماشین بیژن پاکزاد

این خودرو ها به مدل بیژن شهرت پیدا کرد، خودروهایی که به گران‌قیمت‌ترین‌های رولز رویس بدل شد و تنها برای تعداد کمی از مشتریان ویژه‌ی این شرکت تولید شدند.اودکلن دی ان ای بیژن پاکزاد

 

دنیایی ویژه‌ی رویاهای بیژن

بیژن درباره رویایش می‌گوید که همیشه می‌دانسته معروف می‌شود، شاید به همین دلیل هم تصمیم گرفته بود که دنیای خودش را بسازد.

” دنیا گفت همنوا باش، دنیا گفت کمتر بخواه، دنیا گفت سازش کن و … بنابراین من دنیای خودم را ساختم.”

عکس بیژن پاکزاد

مردی که دو سال تمام را صرف طرح‌ریزی ساخت عطر بیژن کرد، بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد سالانه از فروش لباس و جواهرات خود داشت و  با راه‌اندازی چهار خط تولید عطر به درآمد سالانه‌ی خود ۵۰ میلیون دلار افزود، در ۱۶ آوریل ۲۰۱۱ در پی یک سکته مغزی درگذشت و با اینکه امروز ۷۷ سال از تولد او می‌گذرد اما همچنان یکی از افسانه‌های دنیای مد به شمار می‌رود.

دیدگاه کاربران ۴ دیدگاه

  1. هادی

    نویسنده بیشتر در حسرت ثروت و ماشین بیژن هست تا راه پیشرفتش
    حالا که مرد چی موند دستش !
    امروز همه ی تیلیاردرهای دنیا راه بخشش به نیازمندان رو در پیش گرفتن

    1. نیلوفر فلاحی

      به شما پیشنهاد میکنیم این مطلب را یک بار دیگر با دقت بیشتر بخوانید، زیرا محوریت مطلب نوآوری بیژن پاکزاد و نگاه متفاوت او به بحث مد است که در نهایت منجر به این می شود که در طول فعالیت حرفه‌ای خودش، مورد توجه بسیاری از مشاهیر و بزرگان قرار گیرد. مطلب بیش از آن که بر ثروت او تاکید داشته باشد، بر سبک خاص و استعدادش در زمینه مد و لباس تاکید می کند.
      ضمن اینکه نوشته در راستای هدف این مجله، صرفا به موضوع فعالیت هنری بیژن درحوزه‌ی مد می پردازد، نه فعالیت‌های خیریه‌ی او.

  2. مهدی

    یادمه سر کلاس تبلیغات در بازاریابی بودم که استاد گفت…. بیژن اولین عطری رو که زد پیام تبلیغاتیش این بود

    ” قیمت این عطر ۱۰۰۰ دلار است ! چند نفر را می شناسید که از این عطر استفاده می کنند ” تبلیغی منحصر به فرد که بی اختیار آدم رو به طرف این عطر می کشاند یا قضاوت متفاوتی از استفاده کننده ی آن به ذهن تداعی می کرد .

  3. Masoud

    هرکس که در راه زیبایی های این جهان قدم بر دارد فراموش نشدی خواهد شد

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.