فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
استایل زنانه شیک زمستانی جدید

همه چیز درباره دهه ۹۰ و سبک خاص آن

دهه ۹۰ میلادی، تعریف ویژه خود را از مد دارد، این دهه پر است از ترندها و استایل‌هایی که می‌توان گفت تقریبا هیچگاه از دنیای مد حذف نشدند، ترندهایی آیکونیک و متفاوتی که در نهایت یک سبک خاص را تعریف می‌کنند، سبک خاص دهه ۹۰ .

اگرچه همیشه می‌توان بخشی از ترندهای دهه ۹۰ را در کت واک‌های سال پیدا کرد، اما استفاده از آیتم‌های این دهه می‌تواند سبک ویژه شما را تعریف کند، یک سبک که اگرچه ممکن است تماما روی مد نباشد، اما خاص و منحصربه فرد است.

پس اگر می‌خواهید کمی به گذشته بازگردید و ظاهری متفاوت داشته باشید، دهه ۹۰ سبک مخصوص شما می‌تواند باشد.

جین‌های دم پا (flared jeans)

خیلی پیش از آنکه شلوارهای جین جذب، انتخاب اول همه برای هر استایلی باشند، شلوارهای جین دم پا با ساختار آزاد و فرمی متفاوت، تنها انتخاب جین آن روزها بوند. تکه‌ای که در ترکیب با جین دمپا یک استایل دهه ۹۰ کامل را درست می‌کرد، نیم‌تنه یا تی شرت‌های کوتاه زنانه بود.

این مدل شلوار جین زنانه، هنوز هم یکی از شلوارهای پرکاربرد و البته پرطرفدار است.

مشاهده جین های دم پا

مدل شلوار جین زنانه

گردنبندهای چوکر (Chokers)

وقتی صحبت از اکسسوری‌های استایل دهه ۹۰ به میان می‌آید، گردنبندهای چوکر حرف اول را می‌زنند، گردنبندی یقه-شکل که به گردن می‌چسبند و یک المان متفاوت به هر لباسی اضافه می‌کند. چوکرها انواع مختلفی دارند، از پارچه‌های کشی و پهن، تا مدل‌های پلاستیکی و مدل‌های ظریف‌تر با المان‌های الماس و طلا.

چوکرها را می‌توانید با استایل‌های مختلف ست کنید تنها کافی است به تناسب رنگ و جزییات این مدل گرنبند با فرم یقه و سبک کلی لباس‌ها توجه کنید.

مشاهده چوکرها

مدل گردنبند زنانه جدید اسپرت

سرهمی یا همان شلوارهای پیش‌بندی (Overalls)

اگر بخشی از زندگی‌تان در دهه ۹۰ سپری شده است، حتما تجربه‌ای پوشیدن سرهمی‌های مدل شلوار پیشبندی دارید. جین‌های بدون آستینی که در آن سال‌ها یک تکه ضروری در کمد هر جوانی چه زن و چه مرد محسوب می‌شد. این استایل که در حقیقت از لباس کار کشاورزان الهام گرفته شده، آن روزها به لباسی راحت و روزمره تبدیل شده بود که می‌توانست به سادگی یک ظاهر خلاقانه بسازد. اما چرا پوشیدن این جین‌های دوست‌داشتنی را یک بار دیگر تجربه نکنیم؟ اگر می‌خواهید سرهمی‌ها را به صورت کلاسیک خودشان تجربه کنید، یک شلوار پیشبندی جین آبی خام انتخاب کنید و آن را با تی شرت کوتاه یا نیم تنه و یک جفت کتانی کلاسیک ست کنید.

مشاهده سرهمی های جین

مدل شلوار سرهمی پیشبندی زنانه جدید

کفش‌هایی به سبک دهه ۹۰

درست مثل تمام لباس‌های این دوره منحصربه فرد، سبک کفش‌های دهه ۹۰ هم سبکی متفاوت و چشم‌گیر است. مهمترین نکته‌ای که در کفش‌های این دهه، به چشم می‌آید فرم‌های قدرتمند و مدل بوت‌های زنانه رزمی است. این کفش‌ها معمولا با جزییات مینیمال و ساده‌ای همراه می‌شوند تا به راحتی در هر استایلی جای بگیرند. کفش پرطرفدار دیگر دهه ۹۰ کفش‌های پلت فرم (platforms) یا لژدار بود. این کفش‌های آیکونیک و خاص بیشتر از سوی ستاره‌ها مورد استقبال قرار می‌گرفت. همه این ویژگی‌ها از بوت‌های رزمی و استایل‌های قدرتمند تا پلت فرم‌ها هنوز جایگاه خود را در دنیای مد دارند و هنوز هم بخش متفاوت هر استایلی می‌توانند باشند.

مشاهده نیم بوت های دهه ۹۰

مدل بوت اسپرت زنانه جدید

سبک هیپ هاپ در استایل (Hip Hop Fashion)

اگر اهل استایل‌های ساده و مینیمال نیستید، این سبک مخصوص شما است؛ یک استایل شهری و روزمره که با لباس‌های آزاد و راحت، پارچه‌های کژوال، طرح‌های گرافیکی و جزییات اسپرت متمایز می‌شود و نامش را هم از استایل ستاره‌های هیپ هاپ گرفته است. سبک زندگی هیپ هاپ لباس‌هایی را می‌خواهد که از همین سبک الهام گرفته شده باشند و این ترکیب یکی از ترکیب‌های پرطرفدار دهه ۹۰ است و البته همچنان هم در کت واک‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

مشاهده سویشرت های آزاد

استایل زنانه هیپ هاپ رپ جدید

نیم تنه (Crop Tops)

نیم تنه‌ها همیشه تکه‌های روی مد هستند، آن‌ها جذاب و متفاوت‌اند و مدل‌های مختلفشان را هم برای استایل روزمره، هم اسپرت و ورزشی و هم استایل مجلسی می‌توان پیدا کرد. اگر آن را با سبک دهه ۹۰ و حال و هوای امروزی بخواهید ست کنید، می‌توانید یک نیم تنه را با شلوار جین mom style یا همان شلوارهای جین فاق بلند راسته بپوشید. این ترکیب مدرن در پاییز و زمستان هم می‌تواند کاربرد داشته باشد، کافی است زیر آن یک پلیور ظریف بپوشید یا برای روی آن یک کت بلند یا بارانی را انتخاب کنید.

مشاهده نیم تنه ها

مدل نیم تنه زنانه جدید

ترکیبی از همه آیکون‌های استایل دهه ۹۰

در آخر نکته‌ای که لازم است بدانید این است که بیشتر آیکون‌های مد دهه ۹۰ پس از آن بارها و بارها به شیوه‌های مختلف تکرار شده‌اند، پس اگر می‌خواهید دنباله‌روی سبک این دهه باشید باید بدانید که این به معنای انتخاب یک استایل از مد افتاده نیست، بلکه کافی است بخش‌های خاص این دهه را بردارید و با حال و هوای مد روز ترکیب کنید تا ظاهر شما هم مثل سبک ۹۰، منحصربه فرد و خیره ‌کننده باشد و هم به روز باشید.

هنوز هم همه آن گردنبندهای چوکر و نیم تنه‌ها را می‌توان در یک ترکیب تازه از شلوار جین جذب و بوت بلند به کار برد و یک ست متفاوت درست کرد، این ترکیب، یک حقه کوچک است است که بسیاری از طراحان و استایلیست‌ها به ظرافت در ست‌هایشان به کار می‌برند.

شما همیشه می‌توانید جدیدترین مدها و الهام‌بخش‌ترین لباس‌ها و استایل‌ها را در فرروشگاه اینترنتی دیجی استایل ببینید و به سادگی یک سبک کامل به سلیقه خودتان از بهترین‌های هر برند بسازید. اما اگر به دنبال استایل دهه ۹۰ هستید، مانگو (mango) و میس گایدد (missguided) همیشه خاص‌ترین انتخاب‌ها را دارد.

ورود به دیجی استایل

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. مينا

    مفید و کامل
    ممنون 🙂

  2. یلدا

    عالی بود ممنون

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.