فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
anniesa-hasibuanmain, انیه هسیبون, مد اسلامی

زن مسلمان با حجاب روی فرش قرمز مد روز

برای زن مسلمان با حجاب که در جاکاتا به دنیا آمده است شاید شانس اندکی برای تغییر نگاه دنیای مد به پوشش اسلامی داشته باشد و اما هسیبون توانست اولین فروشگاه برای فروش مدل‌های لباس اسلامی طراحی خودش را در سال ۲۰۱۵ در کمانگ جاکارتا راه اندازی کند و از همانچا اولین قدم‌هایش را برای ورود به دنیا مد بردارد. ورود رسمی انیه هسیبون به عنوان یک زن مسلمان به دنیای مد در همان سال و در لندن اتفاق افتاد و پس از آن برای معرفی طراحی و سبک خود به سراسر اروپا و آمریکا سفر کرد.

تلاش‌های یک زن مسلمان با حجاب برای تغییر در دنیای مد

هسیبون تلاش خود را برای معرفی پوشش زنان مسلمان آن قدر ادامه داد تا حضورش در هفته مد نیویورک به عنوان یک اتفاق تاریخ ساز در صنعت مد تلقی و توجه بسیاری از برندهای مشهور به این اتفاق جلب شود.

عکس های حجاب اسلامی

آنچه در هفته مد نیویورک سال ۲۰۱۶ رخ داد اتفاق بی نظیری بود، حضور یک طراح زن اندونزیایی، آن هم یک زن مسلمان با حجاب با لباس هایی مطابق با معیارهای اسلامی و حجاب روی صحنه یکی از مهمترین اتفاقات مد در دنیا شد، به خصوص که این اتفاق همزمان  با تبدیل حق انتخاب آزادانه پوشش برای زنان مسلمان به یک موضوع بحث برانگیز،  شده بود. پس از این اتفاق برندهای مطرح دیگری نیز به استقبالی که از طراحی‌های هسیبون شده بود، توجه کرده و تلاش کردند نیازهای زنان مسلمان را بیش از پیش مدنظر قرار دهند، تا آنجا که بخشی از تولیدات خود را به پوشش مخصو زنان محجبه اختصاص داده و علاوه بر آن تلاش کردند لااقل در بخشی از آنچه در هر کالکشن طراحی کرده بودند، لباس‌های ساده‌ای را قرار دهند که نه تنها زنان مسلمان به طور روزمره بتوانند آن‌ها را بپوشند بلکه توجه زنانی را که علاقه بیشتری به سادگی در طرح لباس‌ها دارند را هم جل کنند.

هسیبون که بیش از هرچیز از شیوه لباس پوشیدن زنان مسلمان و باحجاب جاکارتا الهام گرفته بود، در طراحی های خود از مدل های لباس زنانه گل‌دار با طرح‌های رنگی استفاده کرد. آنچه هسیبون در هفته مد نیویورک به نمایش گذاشت نه تنها لباس هایی لوکس از بهترین الیاف و با جزییات فروان بود بلکه همه مدل‌ها در حجاب کامل اسلامی پوشیده شده بودند، که این اتفاق در نوع خود در یک هفته مد رسمی که بسیاری از رسانه‌ها به آن توجه می‌کنند، بی‌نظیر بود.

شویی که در نیویورک برگزار شدن اولین گام‌های هسیبون ۳۰ ساله، به عنوان زن مسلمان با حجاب برای آغاز تحول در مد اسلامی به شمار می رفت و به عقیده بسیاری از منتقدان مد، ادامه این راه می تواند نگاه جامعه طراحان مد و فشن را به حجاب اسلامی تغییر دهد و به علاوه جایگاه تازه‌ای برای زنان مسلمان در حوزه مد و لباس تعریف کند.

زن مسلمان با حجاب

با این حال به نظر می‌رسد برای این تغییر، زمان زیادی لازم نیست چراکه پس از هسیبون H&M معروف هم در یکی از تبلیغات تلویزیونی خود لباس‌هایش را با یک مدل مسلمان تبلیغ کرد و D&G خط تولید لباس‌های مخصوص زنان مسلمان شامل روسری، شال و عبا را راه‌اندازی کرد و بسیاری از برندهای مطرح دیگر نیز تلاش کردند مشتریانی از کشورهای مسلمان را بیشتر مدنظر خود قرار دهند.

مشاهده تمام شال و روسری‌ها

مشاهده تمام شال و روسری‌ها

جنبش حجاب در مد

ترند جدید حجاب در دنیای مد و لباس “جنبش سادگی” نام‌گذاری شده است و به این ترتیب بسیاری از طراحان مشهور سراغ طراحی لباس‌های ساده و پوشیده رفته و طراحان مسلمان جرات بیشتری برای طراحی‌های خلاقانه‌تر اسلامی پیدا کردند.

تاثیر دیگر حرکت اسلامی هسیبون در صنعت مد، تغییر نگاه جهانی نسبت به حجاب اسلامی بود. بسیاری معتقد بودند که حجاب اسلامی تنها یک پوشش مشکی و ساده ای است که عرب‌ها از آن استفاده می کنند. اما هسیبون نشان داد که یک زن مسلمان می تواند علاوه بر رعایت کامل موازین پوشش اسلامی، ظاهری شاد و پر از رنگ و طرح داشته و در عین حال سادگی را هم رعایت کرده باشند.

مدل حجاب زنانه

برای بسیاری از زنان مسلمان، حجاب یک پوشش معمول نیست، بلکه بخشی از هویت آن ها است که می خواهند به زیبایی به نمایش گذاشته شود.

دیجی استایل لباس های متنوعی را مطابق با موازین ایران و اسلامی در کلکسیون هایی همگام با مد روز از طراحان ایرانی و غیر ایرانی از چادر و انواع روسری و شال به نمایش گذاشته است. شما می توانید در کوتاه ترین زمان تجربه شیرین خرید آنلاین را با دیجی استایل داشته باشید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.