فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
مدل کراوات مردانه

شش نکته برای ست کردن کراوات و پیراهن مردانه

ست کراوات و پیراهن و کت و شلوار رازهایی دارد که استایلیست‌های حرفه‌ای آن را می‌دانند، رازهایی که اگر از آن‌ها آگاه نباشید، ممکن است باعث شود تیپ رسمی یا اداری‌تان به جای آنکه با یک کت و شلوار شیک و کراوات ابریشم، خیره‌کننده باشد، به هم ریخته به نظر برسد.

حتما تا به حال پیش آمده است که برای رفتن به یک جلسه‌ی کاری یا مهمانی جلوی آینه بایستید و کراوت‌ها مختلف را روی پیراهنتان بگذارید یا آن را کنار کت و شلوار قرار دهید و به این فکر کنید که آیا انتخاب درستی است یا نه ؟

روش انتخاب کراوات و پیراهن

البته همیشه این کلیشه در ذهن شما وجود دارد که حاضر شدن خانم‌ها بیشتر از آقایان طول می‌کشد چراکه آن‌ها تصمیمات بیشتری را باید برای تیپ و ظاهر خودشان بگیرند، اما وقتی نوبت به این می‌رسد که با اضافه کردن جزییاتی مانند کراوات یا دستمال گردن خوشتیپ‌تر از همیشه شوید، تصمیم‌گیری برای شما هم با دشواری همراه می‌شود.

نکته از زمان خرید کراوات شروع می‌شود، قرار نیست لباس‌ها را بر اساس کراوات انتخاب کنید، این کراوات است که بر اساس لباس‌های شما انتخاب می‌شود، پس در زمان خرید کراوات هم به این نکته توجه کنید، که آیا کراواتی که چشم شما را گرفته است به لباس‌هایی که در کمد دارید می‌آید یا نه.

انواع مدل کراوات مردانه

این گران‌قیمت بودن کراوات نیست که باعث می‌شود شما خوش‌تیپ‌تر به نظر برسید، بلکه همخوانی آن با لباس‌های دیگرتان  و البته تیپ و استایل کلی خودتان این جادو را دارد.

پس برای ست کراوات و پیراهن و کت و شلوار پیش از خرید و پس از آن، این نکات را در نظر بگیرید.

ست کراوات و پیراهن مردانه

تناسب کراوات با بدن

تناسب کراوات به طول و عرض آن با توجه به فرم بدن و سبک لباس پوشیدن یک مرد اشاره دارد. یک مرد قد بلند و چهار شانه که کت و شلوار به تن کرده است بهتر است سراغ خرید کراواتی با طول بلندتر برود، آن قدر که پایین کراوت درست با سگک کمربندش برخورد داشته باشد.­

جریان برای یک مرد ریز اندام خوشتیپ درست برعکس است، کراوات برای او نه تنها باید عرض باریک‌تری داشته باشد، بلکه بهتر است قد آن هم کوتاه‌تر باشد. برای آن‌هایی که به سایز متوسط نزدیک‌اند، کراوات‌هایی با عرض ۷.۵ تا ۱۰.۵ سانتی متر مناسب است.

مدل کراوات مردانه

مشاهده کراوات‌های ساده مردانه

مدل کراوات مردانه و کت شلوار

رنگ کراوات و ست آن با پیراهن مردانه

برای آنکه چطور رنگ کراوات را با پیراهن و کت و شلوار ست کنید، توصیه‌های مهم زیادی وجود دارد، اما دو نکته‌ی ابتدایی را برای ست کراوات و پیراهن باید در نظر بگیرید. اولین نکته این است که با رنگ کراوات خود چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید و دومین نکته این است که رنگ‌های طبیعی بهترین ست‌ها را ایجاد می‌کنند.

کراوات قرمز و کت شلوار مجلسی

برای یک تیپ خیره‌کننده و در عین حال ساده می‌توانید یک کراوات نیمه ساده با طرح‌های آبی کم‌رنگ یا سبز را با پیراهن مردانه ی آبی ست کنید. اگر می‌خواهید توجه‌ها را به خودتان جلب کنید بهتر است سراغ رنگ‌های غلیظی مانند قرمز بروید و آن را با یک پیراهن رنگ روشن ست کنید.

کراوات قرمز به عنوان “کراوات قدرت” شناخته می‌شود، این کراوات به راحتی چشم‌ها را خیره کرده و توجه را به سمت صورت شما هنگامی که صحبت می‌کنید، می‌کشاند.

مدل کراوات رنگی

اما پیش از آنکه به ست کراوات و پیراهن برسید، به این توجه کنید که کدام رنگ به ویژگی‌های ظاهری شما بیشتر می‌آید. مردان بلوند با پوست روشن باید از کراوات‌هایی با رنگ پاستلی یا تک رنگ استفاده کنند. مردانی که رنگ موهایشان تیره است اما رنگ پوست روشنی دارند، در واقع خودشان کنتراست رنگی دارند و لازم است زمان ست کردن کراوات و کت و شلوار یا پیراهن هم همین کنتراست را داشته باشند و رنگ‌های خیلی نزدیک به هم انتخاب نکنند. اگر پوست سبزه یا برنزه با رنگ موی تیره دارید، هر دو انتخاب برای شما وجود دارد هم می‌توانید رنگ پیراهن و کراوات شبیه به هم با تناژ مختلف را انتخاب کنید و هم کنتراست رنگی به وجود آورید.

در نهایت برای انتخاب رنگ می‌توانید به چرخه‌ی رنگ مراجعه کنید، رنگ‌های نزدیک به هم برای ست کردن انتخاب‌های محافظه‌کارانه و مناسبی هستند و رنگ‌های روبه روی هم با کمی جسارت بیشتر می‌توانند با هم ست شوند.

روش خرید کراوات و پاپیون

از سوی دیگر می‌توانید به طرح‌های کراوات توجه کنید، رنگ آن‌ها را احتمالا یک استایلیست حرفه‌ای انتخاب کرده است، پس برای ست کراوات و پیراهن به همان اعتماد کنید و پیراهنی را انتخاب کنید که رنگش با رنگ طرح‌های کراوات جور است نه زمینه‌ی آن.

به این نکته توجه کنید که حدودا ۸ درصد مردان کوررنگی دارند و اگر شما هم جزو آن‌ها هستید برای انتخاب رنگ کراوات و ست کردن آن از دوست یا همسر و اطرافیانتان کمک بگیرید.

مدل کراوات طرح دار مردانه

ست کراوات و پیراهن و ماجراجویی بین طرح‌ها

ست کردن یک کراوات با طرح‌های زیاد و شلوغ، یکی از بزرگترین مسائل مردانه در انتخاب تیپ و استایل است و البته به همین دلیل هم کراوات‌های ساده طرفداران بیشتری دارند و بیشتر خریده می‌شوند.

ست کراوات طرح دار قرمز

اگرچه یک کراوات طرح‌دار نسبت به کراوات‌های ساده یا با طرح‌های ظریف و کم، کمتر استفاده می‌شود، اما وقتی درست کنار یک ترکیب مناسب از کت و شلوار و پیراهن قرار بگیرد می‌تواند در آن‌ها روح بدمد.

نکته‌ی کلیدی در انتخاب کراوات طرح‌دار این است که رنگ طرح‌ها با رنگ کت و شلوار و پیراهن هم‌خوانی داشته باشد -این نکته را در بخش قبلی مربوط به رنگ‌ها چک کنید- و نکته بعدی این که طرح کراوات نباید با طرح پیراهن مردانه در تضاد باشد.

ست کراوات و کت شلوار

وقتی سراغ ست کراوات و پیراهن مردانه ی طرح‌دار می‌روید، تلاش نکنید درست عین طرح کراوات در پیراهن هم تکرار شده باشد، به عبارت بهتر یک کراوات با راه‌راه‌های ریز نباید با پیراهن مردانه ی راه‌راه ریز ست شود، برای این پیراهن سراغ کراواتی با طرح خال خالی، ساده یا لااقل راه راه‌های درشت بروید. طرح‌های کاملا یکسان چشم را دچار خطای دید می‌کند.

اگر در مورد ست کردن طرح کراوات و پیراهن تازه کار هستید و سراغ خرید کراوات طرح‌دار رفته‌اید آن را با پیراهن یا کت و شلوار ساده ست کنید. علاوه بر آن طرح‌های ساده و تکرارشونده را انتخاب کنید، مثل خال خالی، گل‌های ریز یا چهارخانه و لانه زنبوری.

مدل کراوات مردانه

مشاهده کراوات‌های طرح‌دار مردانه

ست کراوات و پیراهن مردانه

ست کراوات و پیراهن مجلسی مردانه

ست کراوات با پیراهن مردانه اولین نکته در مورد دنیای ست کردن کراوات‌ها است، در مرحله‌ی بعدی باید سراغ ست کراوات و کت بروید، چراکه اگرچه ممکن است در طول شام کت خودتان را در آورید قرار است کراوات و پیراهن هم‌نشین همیشگی هم در طول مهمانی باشند.

ست کراوات و پیراهن مجلسی مردانه

 

برای شروع مثل همیشه باید بدانید که راحت‌ترین پیراهن‌ها برای ست شدن با کراوات، پیراهن‌های ساده و بدون طرح هستند. پیراهن مردانه ی سفید یک زمینه طبیعی برای هر طرح و رنگ کراواتی به وجود می‌آورد. آبی روشن، رنگ‌های پاستلی و شیری هم از آن رنگ‌هایی هستند که باعث می‌شود پیراهن با هر کراواتی به خوبی ست شود و کنتراست رنگی به وجود آورد.

مدل پیراهن مردانه

مشاهده تمام پیراهن‌های مردانه

کراوات یا پاپیون

برای پیراهن راه راه قاعده همان است که نباید راه راه کراوات درست هم اندازه و هم پهنای طرح پیراهن باشد. اگر سراغ یک پیراهن روزمره می‌رود طرحی از کراوات را انتخاب کنید که به همان اندازه روزمره باشد، یک پیراهن سرخابی راه راه را با یک کراوات ابریشمی رسمی ست نکنید.

ست کراوات و کت شلوار

ست کراوات و کت و شلوار مردانه

کت و شلوارهای تیره رنگ و ساده به ویژه طوسی و سرمه‌ای تقریبا با هر رنگ کراواتی قابل ست شدن هستند. به همین دلیل هم رنگ طوسی و سرمه‌ای برای کت و شلوار مردانه رنگ‌های رسمی به شمار می‌روند، چراکه کافی است شما رنگ کراوات را قبلا با رنگ پیراهن خود ست کرده باشید و با خیال راحت سراغ این دو مدل کت و شلوار بروید و مطمئن باشید ترکیب آن‌ها خوب از آب در می‌آید.

کراوات و کت شلوار مردانه

این قاعده اما یک جا اشتباه از آب در می‌آید، وقتی که یک کراوات تیره با ته‌رنگ آبی را انتخاب کرده‌اید بهتر است سراغ کت و شلوار طوسی یا مشکی نروید، کراوات آبی تیره تنها با کت و شلوار سرمه‌ای، آبی یا رنگ‌های روشن‌تری با تناژ آبی جور در می‌آید.

ست کراوات و کت شلوار

برای کت و شلوار مشکی و طوسی بهترین رنگ کراوات، کراوات‌های تیره با ته‌رنگ بنفش یا قرمز است.

اگر می‌خواهید تیپ خیره‌کننده‌ای را با کت و شلوار رسمی تیره رنگ خودتان به وجود آورید، سراغ یک رنگ کراوات چشم گیر و طرحی که در آن تکرار شود، بروید. البته کراوات ساده هم همیشه انتخاب خوبی است اما اگر رنگ آن خیلی روشن باشد، تیپ شما را از حالت رسمی به حال نیمه رسمی تغییر می‌دهد.

مدل کت شلوار مردانه

مشاهده تمام کت و شلوارهای مردانه

کت و شلوار و کراوات

کت و شلوار راه راه مردانه از همان قاعده‌ای در مورد طرح‌های راه راه پیروی می‌کند که در مورد ترکیب پیراهن و کراوات به آن اشاره شد. بنابراین اگر یک کت و شلوار راه راه به تن می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که با انتخاب کراوات راه راه خود را به دردسر نیاندازید و به جای آن سراغ کراوات خال خالی یا گلدار بروید. از طرف دیگر ست کردن کت و شلوار مردانه ی راه راه با یک کراوات ساده می‌تواند شما را در یکی از دو سر طیف شیک‌پوش بودن یا شبیه شدن به یک دلقک در سیرک قرار دهد.

خرید کت تک مردانه و کراوات

ست کردن کت تک و کت اسپرت مردانه با کراوات

یک کت تک رسمی مردانه باید با کراوات‌هایی با طرح‌های رسمی‌تر مثل طرح راه راه ست شود، در حالیکه کت اسپرت را می‌توانید با کراوات‌هایی با بافت پشمی، ابریشمی گلدار یا بته جقه ست کنید.­

خرید کت اسپرت و ست کراوات

در نهایت آنچه در مورد ست کراوات و پیراهن و البته دنیای کت و شلوارهای مردانه و تیپ رسمی اهمیت دارد این است که انتخاب‌های ویژه‌ای داشته باشید، انتخاب‌هایی که یک استایلیست حرفه‌ای هم سراغ همان‌ها می‌رود.

مدل کت تک مردانه

مشاهده تمام کت‌های مردانه

این انتخاب‌ها از بین برندهای معتبر دنیای مد مردانه به دست می‌آیند، پس شما هم از میان همین برندها به فکر خرید کراوات و یا پیراهن خود باشید.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل این امکان را به شما می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان به جدیدترین کلکسیون‌های فصلی برندهای معتبر ایرانی و غیر ایرانی دسترسی داشته باشید و تیپ خود را انتخاب کنید.

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  1. مسعود

    جالب نبود

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.