فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
رنگ لباس مصاحبه کاری

کدام رنگ‌ها را برای مصاحبه کاری بپوشیم؟

در بازار کار امروز که شرکت ها برای یک موقعیت شغلی با ده ها یا حتی صدها نفر مصاحبه می کنند، تاثیر اولیه ای که روی مصاحبه کننده می‌گذارید، اهمیت زیادی دارد. برای یک مصاحبه کاری باید به همه چیز توجه کنید. از آنچه می‌پوشید گرفته تا لحن صحبت کردن و زبان بدن، همگی تاثیر گذارند. وقتی وارد اتاق مصاحبه می ‌شوید قبل از هر چیز، ظاهر و پوشش‌تان شما را به دیگران معرفی می‌کند پس به استایلی که قرار است در جلسه مصاحبه داشته باشید، از قبل فکر کنید.

رنگ لباس مصاحبه کاری

یکی از اولین مواردی که باید در انتخاب لباس برای یک مصاحبه کاری رعایت کنید رنگ است. رنگ لباس به صورت ناخودآگاه پیامی درباره شخصیت شما به طرف مقابل منتقل می کند. رنگ‌های مناسب و درست در یک مصاحبه به شما کمک می کنند که اعتماد به نفس داشته باشید و حرفه‌ای بودن و توانایی شما در تطبیق با محیط کار را نشان می‌دهند. اما بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای مصاحبه کاری کدام است؟

رنگ‌های خنثی بهتر از رنگ‌های تند هستند

اگر پیراهن یا مانتو شما رنگ تندی داشته باشد قطعا مصاحبه کننده شما را تنها با لباس‌هایتان به یاد می‌آورد که این نکته مثبتی نیست. ترکیب یک آبی ملایم با خاکستری می تواند یک ظاهر متین و آرام به شما بدهد. از رنگ‌های تند می‌توانید در جزئیات استفاده کنید. یک شال یا کراوات قرمز حس قدرت را منتقل می‌کند و برای پست‌های مدیریتی عالی است. با این حال تعداد رنگ‌های تند و جیغ را به یک آیتم محدود کنید و مطمئن شوید که رنگ غالب پوشش‌تان نباشد.

 مشاهده لباس‌های مردانه

رنگ‌ها در مورد شما چه می‌گویند

با اینکه ممکن است متوجه نباشید اما رنگ‌ها به صورت ناخودآگاه واکنش‌های مختلفی را در افراد برمی انگیزند. انتخاب درست رنگ‌ها به شما کمک می کند شخصیت خودتان را به خوبی نشان دهید. بهتر است رنگ‌های مناسب برای مصاحبه کاری را بشناسید و بدانید هر رنگی چه حسی را منتقل می‌کند.

مشکی

مشکی یک رنگ متداول برای کت و شلوار و مانتو در مصاحبه است. مشکی رنگ قدرت است و شخصیت محکم و با نفوذ شما را نشان می‌دهد. این رنگ برای مشاغلی که محیط رسمی و محافظه کارانه ای دارند یا برای یک پست اجرایی یا دولتی مناسب است.

مشکی برای محیط کار غیررسمی خیلی مناسب نیست و ممکن است شخصیت شما را خشک و انعطاف ناپذیر نشان دهد. استفاده از مشکی به عنوان یک رنگ کلیدی در کنار رنگ‌های دیگر مثلا در کروات یا شال ، یک شخصیت قدرتمند و در عین حال صمیمی را به تصویر می کشد.

رنگ لباس مصاحبه کاری

سفید

سفید رنگ مناسبی برای بلوز و پیراهن است. این رنگ سادگی و صداقت را نشان می‌دهد. گرچه پوشیدن رنگ سفید امن و مطمئن است اما در عین حال ممکن است احساس کسل کننده بودن و اعتماد به نفس کم شما را به مصاحبه کننده انتقال دهد. مدیران منابع انسانی معمولا  پوشیدن رنگ سفید را به این معنی می‌دانند که شما در آشفته‌ترین شرایط هم می‌توانید نظم کاری خود را حفظ کنید.

رنگ لباس مصاحبه کاری

طوسی

طوسی یک رنگ خنثی است که می‌تواند برای جلسه مصاحبه عالی باشد. این رنگ پیچیدگی و بی طرفی را نشان می‌دهد. یک کت و شلوار طوسی کمک می کند شما قدرتمند به نظر برسید اما تاثیر آن به اندازه مشکی نیست.

رنگ لباس مصاحبه کاری

قهوه ای

قهوه ای یک دیگر از آن رنگ‌های خنثی است که حس آرامش و امنیت را منتقل می‌کند. رنگ قهوه‌ای در یک لباس بدون طرح و ساده برای هر مصاحبه ای مناسب است.

رنگ لباس مصاحبه کاری

قرمز

قرمز یک رنگ تند و قوی است که اشتیاق، انرژی و قدرت را نشان می‌دهد. رنگ قرمز در یکی از آیتم‌های لباس حد درستی از اشتیاق شما به کار را نشان می دهد به نحوی که چندان هم احساساتی به نظر نرسید.

رنگ لباس مصاحبه کاری

آبی

آبی یکی از مناسب ترین رنگ‌ها برای یک مصاحبه کاری است. آبی هم جز رنگ‌های خنثی است  و حس آرامش، اعتماد و اطمینان را منتقل می‌کند. آبی آسمانی و سرمه‌ای پرکاربردترین آبی‌ها برای مصاحبه‌های کاری و جلسات رسمی هستند. آبی رنگ مورد علاقه خیلی‌ها است و پوشیدن رنگ مورد علاقه مصاحبه کننده، حس اولیه مثبتی را از جانب شما به او منتقل می‌کند.

رنگ لباس مصاحبه کاری

مشاهده پیراهن‌های آبی مردانه

سبز، زرد، نارنجی و بنفش

این‌گونه رنگ‌های تند، جلب توجه می‌کنند و نشان می‌دهند که شما شوخ‌طبع و خلاق هستید ولی لزوما حس اعتماد و تعهد را به مصاحبه کنندگان منتقل نمی‌کنند. این پیام برای اغلب مصاحبه‌های کاری پیام درستی نیست، بنابراین بهتر است از این رنگ‌ها در لباستان با احتیاط استفاده کنید. این رنگ‌ها برای مشاغلی که نیاز به خلاقیت زیاد دارند، مناسب‌تر هستند.

رنگ لباس مصاحبه کاری

لباس‌های ساده را به لباس‌های طرح دار ترجیح دهید

این یک قاعده مهم این است: ” سعی کنید کسی شما را با لباسی که می‌پوشید به یاد نیاورد.” چیزی که می‌پوشید باید به فرد مصاحبه کننده اجازه بدهد روی مهارت‌‌ها و تخصص شما تمرکز کند نه روی لباستان. پوشیدن لباس ساده و بدون طرح این اطمینان را ایجاد می کند که حواس مصاحبه کننده پرت نمی‌شود.

رنگ لباس مصاحبه کاری

محیط کار را بشناسید

قبل از اینکه به مصاحبه بروید تحقیقات اولیه‌ای راجع به محیط کار آن شرکت انجام دهید. بهتر است لباسی بپوشید که نشان دهد فرهنگ شرکت را می پذیرید و به قوانین آن‌جا احترام خواهید گذاشت. در مصاحبه با شرکتی که تمایل دارد کارمندانش محافظه کارانه‌تر لباس بپوشند، قطعا بهتر است به سمت لباس‌های ساده و رنگ‌های خنثی بروید.

رنگ لباس مصاحبه کاری

با اینکه چیزی که در یک مصاحبه کاری واقعا اهمیت دارد، مهارت‌ و تجربه شما و چگونگی پاسخ دادن به سوالات است اما در شرایطی که کارفرمایان بخواهند بین چند گزینه تصمیم بگیرند، یک ظاهر درست با ترکیب رنگ مناسب می ‌تواند شما را از بقیه جدا کند و شانس تان را برای به دست آوردن موقعیت شغلی بهتر بیشتر کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. sis

    سلام
    مطلب خوبی بود؛ ولی سوال اینه که چرا توی وبلاگ سایت معتبری مثل سایت شما نکات ویرایشی ساده رعایت نمی‌شن؟
    مثلا یه جا نیم فاصله رعایت شده؛ یه جا نشده یا کاما و حرف ربط (یا) کنار هم نمیان. عصن در عجبم از کارهای شماها… ‌

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.