فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
خرید کلاه زنانه از فروشگاه اینترنتی لباس دیجی استایل

کلاه زنانه تا کلاه مردانه، چه بر سر کلاه‌ها گذشته است؟

کلاه زنانه تا کلاه مردانه، از رسمی تا مدل‌های جوان پسند، تاریخ کلاه پر از فراز و نشیب است. در این مطلب به بهانه روز جهانی کلاه، هم از تاریخ این اکسسوری (Accessory) می‌گوییم و هم برای خرید اینترنتی کلاه برایتان پیشنهاد داریم. کلاهتان را محکم بچسبید و با ما همراه شوید.

اولین کلاه زنانه در تاریخ

دو نمونه‌ خیلی قدیمی از کلاه پیدا شده است که یکی مربوط به یک نقاشی از مصر باستان است و دیگری سردیس “بانویی با کلاهخود” در فرانسه. به عبارت دیگر احتمالا اولین کلاه زنانه را فرانسوی‌ها درست کرده‌اند. معروف‌ترین کلاهی هم که از باستان به جا مانده متعلق به مرد یخی، به نام «اوتزی» است. در ایران هم از دوران باستان کلاه مورد استفاده قرار می‌گرفت و نماینده قومیت، جایگاه در سپاه جنگ و غیره بود.

بدون تو هرگز!

سال ۱۹۰۰ میلادی اما استفاده از کلاه به عنوان نمادی از دیسیپلین اجتماعی به کار رفت و آنقدر مهم شد که سر نکردنش، زشت و زننده محسوب می‌شد. تا جایی که در تاریخ ثبت شده خانمی بدون کلاه زنانه، برای برداشتن نامه‌هایش از صندوق پستی که دم در خانه‌اش بود، حاضر شد و مدت‌ها برای همین کار مواخذه می‎‌شد! چند سال بعد کار به جایی رسید که زن یا مرد، فقیر یا پولدار مهم نبود، مهم این بود که همه باید کلاه می‌پوشیدند چون تنها گدایان بودند که کلاه نمی‌گذاشتند و هیچ کس دلش نمی‌خواست گدا به نظر برسد!

کلاه زنانه در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

 

جنگ فاتحه‌اش را خواند

شاید برایتان سوال باشد که چطور کلاهی که روزگاری آنقدر مهم بود کارکردش را از دست داد. برای گرفتن جواب این سوال، باید به جنگ جهانی دوم مراجعه کنیم. دوره‌ای که از آسمان بمب روی سر مردم می‌ریخت و پناهگاه‌ها نقش پررنگی بازی می‌کردند. لحظاتی که مردم به سمت پناهگاه‌ها هجوم می‌بردند، عملا هر چیزی که به همراه داشتند روی زمین می‌افتاد برای همین هم، بعد از مدتی مردم نجات جانشان را به رعایت قانون کلاه ترجیح دادند. در این برهه از تاریخ اولین نشانه‌های منقرض شدن نسل کلاه‌ها دیده شد. اما مژده ای دل، که کلاه‌ها بهانه‌های خودشان را پیدا کردند.

کلاه‌ها نمی‌میرند

سال ۱۹۸۰، سالی بود که دایانا، عروس خانواده سلطنتی انگلیس، با استفاده از کلاه، روح تازه‌ای در این صنعت دمید. همه دلشان می‌خواست شبیه دایانا باشند و از او تقلید کنند برای همین هم استفاده از کلاه دوباره باب شد.  در ایران هم،  بعد از فرمان کشف حجاب، کلاه‌ها رونق تازه‌ای پیدا کردند. در حقیقت تا وقتی جلب کردن توجه ناظران به صورت مهم است یا دلایل مذهبی و دینی وجود دارد، اهمیت کلاه هم حفظ می‌شود.

خرید کلاه از فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

پیشنهادهایی برای «روز جهانی کلاه»

یادآور روزهای اوج کلاه به سر بودن، هر سال روز ۱۵ ژانویه اتفاق می‌افتد که به «روز جهانی کلاه»معروف است. در این روز برای زنده نگه داشتن یاد کلاه‌ها(!) هر کسی می‌تواند یک کار بامزه انجام دهد. با کلاه کپ از خودش سلفی بگیرد و با دوستانش به اشتراک بگذارد. چالش زیباترین کلاه مردانه را برگزار کند یا کلاه بافتنی دخترانه بخرد و توی هوای سرد عکس بگیرد. همه چیز به خلاقیت بستگی دارد.

دلتان خرید کلاه می‌خواهد؟

هر کلاهی داستانی دارد و سلیقه‌ای را جلب می‌کند. اول از همه با خودتان تصمیم بگیرید چه مدلی دوست دارید و در چه موقعیتی به کلاه نیاز پیدا می‌کنید. بعد سری به فروشگاه اینترنتی دیجی استایل، بخش کلاه‌ها،  بزنید و انواع مدل‌های کلاه، از جمله کلاه کپ نخی، کلاه بافتنی زنانه و کلاه ورزشی را ببینید و تصمیم بگیرید. کلاه برندهایی مثل آدیداس (Adidas)، ریباک، سوپر درای و غیره با ضمانت بازگشت هفت روزه روی سایت موجود هستند.

خرید اینترنتی کلاه کپ از فروشگاه دیجی استایل

 

مشاهده انواع کلاه

مشاهده انواع کلاه

 

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. علی شرفی

    با سلام با تشکر از زحمات و اطلاعات جامع و کاربردیتون. لطفا برای استایلی که خدمتتون عرض میکنم یک کلاه پیشنهاد بدید. جلیقه طوسی دیفکتو که الان در سایتتون هم موجود هست + پیراهن سفید + شلوار کتان طوسی روشن مانگو و یا شلوار بژ جین مانگو + کفش جیر کال ایت اسپرینگ سورمه ای + کمربند سورمه ای مانگو

    من این استایل رو برای رفتن به کنسرت همایون شجریان در مرداد ماه میخوام و با توجه به اینکه کنسرت در فضای باز و در شب برگزار میشه گذاشتن کلاه رو توصیه میکنید؟ اگر بله لطفا پیشنهاد بدید.

    با تشکر

    1. نیلوفر فلاحی

      استفاده از کلاه در شب امر غیرمعمولی نیست، در مورد کنسرت باید به این نکته توجه داشته باشید لباس شما مناسب موقعیت باشد، گذاشتن کلاه در کنسرت‌ها به ویژه کنسرت‌های پاپ امری پذیرفته شده است اما ممکن است باعث اذیت افرادی شود که پشت سر شما می‌نشینند. در یک کنسرت سنتی با توجه به اینکه کسی از روی صندلی بلند نمی شود، شاید بهتر باشد از کلاه استفاده نکنید.
      با این حال برای این استایل می‌توانید از کلاه مدل فدورا برند سلیو استفاده کنید.
      https://www.digistyle.com/Product/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AE%D9%8A-%D9%81%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-35462

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.