فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
انواع مدل پاپیون مردانه

۵ قانون اکسسوری‌های مردانه از کمربند چرم تا دکمه سر دست

کمربند چرم یا یک دستمال گردن طرح‌دار و یا یک جوراب ساده، کدام یک را باید برای تیپ رسمی یا روزمره امروز خودتان انتخاب کنید؟ یکی از بزرگترین نگرانی‌های مردانه در مورد مد یا تیپ شخصی‌شان انتخاب همین اکسسوری‌ها است.

این یک حقیقت است که انتخاب یکی از این اکسسوری‌ها یکی از دشوارترین انتخاب‌های شما می‌شود، در صورتیکه ندانید باید از کجا شروع کرد و کدام یک را به چه دلیل باید در کنار یکدیگر بگذارید.

انواع مدل کراوات ابریشم مردانه

نکاتی که برای خرید کمربند چرم و یک شال ابریشمی باید بدانید!

مهم نیست سراغ یک کمربند چرم می‌روید یا یک جوراب طرح‌دار، ۵ قانون کلی بر اکسسوری‎های مردانه حاکم است که اگر رعایت نشوند ممکن است راه را اشتباه بروید و به جای آنکه خوشتیپ‌تر به نظر برسید، به هم ریخته دیده شود.

با دنبال کردن این قوانین می‌توانیم به شما قول دهیم که انتخاب درستی خواهید داشت و پولتان را برای خرید کراوات یا دکمه سر دست اشتباهی خرج نمی‌کنید.

گاهی اوقات پیدا کردن یکی از این اکسسوری‌ها برای مردان بسیار دشوار می‌شود، اما اولین راهکار این است که سراغ برندهایی بروید که بهترین طراحی‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند، در این صورت ریسک اشتباه را کاهش می‌دهید.

 

پیدا کردن یک فروشگاه با اکسسوری‌های مردانه خاص – چه یک فروشگاه فیزیکی و چه آنلاین – تصمیم استراتژیک دیگر شما می‌تواند باشد. پیشنهاد ما به شما این است که فروشگاهی را برای خرید کمربند یا پایپون انتخاب کنید که بیش از همه چیز طراحی‌های محصولاتی که به فروش می‌رساند نشان‌دهنده شخصیت شما باشد و در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

در دنیای اکسسوری‌های مردانه برندهای زیادی فعالیت می‌کنند، اما همه آن‌ها نمی‌توانند کیفیت برندهایی مانند سلیو ، رد هرینگ یا برندهای ایرانی چرم مشهد و خانه مد راد را داشته باشند، تفاوت این برندها در طراحی‌های ویژه است.

پس با در نظر داشتن نکات کلی بالا، ۵ قانون انتخاب و استفاده از اکسسوری‌های مردانه از کمربند گرفته تا دستمال گردن و شال را رعایت کنید.

کراوات مردانه طرح دار شیک

 اندازه

نکته‌ای که برای خرید یکی از آن اکسسوری‌های مردانه در درجه اول باید در نظر بگیرید، اندازه است. البته هیچ قانون اندازه‌ی درست و غلطی وجود ندارد که به شما بگوید کدام سایز کمربند چرم را باید انتخاب کنید یا اندازه‌ی کراوات شما باید چقدر باشد، بلکه قانون این است که اندازه‌ی اکسسوری‌های شما باید متناسب با سایز و اندازه‌ی بدنتان باشد.

برای مثلا مردان درشت اندام‌تر باید کراوات‌های پهن‌تر استفاده کنند، مچ دستشان برای ساعت‌های درشت‌تری مناسب است و بهتر است سراغ یک گردنبند ضخیم‌تر بروند. این درحالی است که اگر جثه شما کوچک‌تر است کراوات‌های باریک، زنجیرهای ظریف و کلاه‌های سبک انتخاب‌های بهتری برای شما می‌توانند باشند. اگر سایزتان متوسط است سراغ اکسسوری‌های با اندازه‌های متوسط بروید تا تناسب اندام و تیپ شما حفظ شود.

مشاهده تمام کراوات‌ها

مشاهده تمام کراوات‌ها

مدل ساعت مردانه اصل

فلزات

بسیاری از مردان همیشه در انتخاب اکسسوری‌ها ذهنشان را در گیر توصیه پدربزرگشان می‌کنید که به آن‌ها می‌گفت “تمام فلزات در تیپ شما باید با یکدیگر هماهنگ باشد.” این یک قانون از مد افتاده است که دیگر نباید به آن توجهی کنید. فلزات، موادی طبیعی هستند که می‌توانند با هر لباسی جور دربیایند و البته کنار هم دیگر هم بنشینند. پس می‌توانید یکی از آن اکسسوری‌ها با فلز طلایی رنگ را همراه با حلقه نقره‌ای رنگتان ست کنید. در عین حال به این دلیل که هر دو رنگ طلایی و نقره‌ای رنگ‌هایی طبیعی هستند، آن‌ها را می‌توان در کنار هر رنگ لباسی با هر طرح و نقشی هم استفاده کرد. اما به این نکته توجه کنید که اگر در اکسسوری فلزی شما، رنگ‌های دیگری هم به کار رفته است، لااقل یکی از آن رنگ‌ها باید در یکی از بخش‌های لباستان هم وجود داشته باشد.

پس بهتر است قانون سختگیرانه ست کردن فلزات را کنار گذاشته و به قانون بعدی توجه کنید.

انواع مدل جوراب مردانه

 

رنگ‌ها

در دنیای مد و لباس ، برخی رنگ‌ها به عنوان رنگ طبیعی شناخته می‌شوند. این رنگ‌های طبیعی از جمله سفید، بژ، طوسی، مشکی، برنز، خاکی و استخوانی می‌توانند با هر رنگ دیگری ست شوند و در واقع به عنوان رنگ در یک تیپ به شمار نمی‌روند.

وقتی نوبت به ایجاد ترکیب رنگی با لباس‌ها و اکسسوری‌ها می‌رسد، باید همیشه مطمئن شوید که با رنگ‌های مختلف یک هارمونی را ایجاد می‌کنید و رنگ‌ها باعث به هم ریختگی تیپ شما نمی‌شوند.

ترکیب رنگ ها در تیپ و استایل

برای این کار می‌توانید سراغ قانون ترکیب رنگ‌ها بروید  و از قوانین ساده پیروی کنید، برای مثال رنگ‌هایی که در چرخه رنگی نزدیک به یکدیگر هستند با هم خوب ترکیب می‌شوند، مانند نارنجی و قرمز یا سبز و آبی. با این وجود رنگ‌هایی که در این چرخه در مقابل یک دیگر قرار گرفته‌اند هم می‌توانند ترکیب خوبی به وجود آورند اما این بار این ترکیب نه با توجه به شباهت آن‌ها بلکه با توجه به کنتراست و مخالفت رنگی به وجود می‌آید.

اولین ترکیب، یعنی ترکیب رنگ‌های کنار هم برای یک تیپ اداری و رسمی و نیمه رسمی مناسب است در حالیکه ترکیب کنتراست رنگی برای تیپ‌های روزمره و استایل کژوال مناسب است. همیشه رنگ اکسسوری‌ها را با در نظر گرفته مدل ترکیب رنگی و با نگاه به ترکیب رنگ کل لباس‌ها انتخاب کنید.

همچنین اگر قرار است از چرم استفاده کنید بهتر است در یک تیپ رسمی رنگ کمربند چرم شما با رنگ کیف چرم و کفش چرم اگر هم نه یکسان ولی مشابه و نزدیک باشد.

مشاهده تمام جوراب‌های مردانه

مشاهده تمام جوراب‌های مردانه

ست پاپیون و دستمال جیب مردانه

طرح‌ها، چاپ‌ها و نوع پارچه‌ها

وقتی نوبت به استفاده یا خرید یک کراوات طرح‌دار یا دستمال گردن رنگی می‌رسد و یا جنس اکسسوری‌های شما متفاوت است همیشه می‌توانید دو انتخاب داشته باشید:

اولین انتخاب: همیشه می‌توانید یک طرح، نقش یا نوع پارچه را استفاده کنید. در این صورت شما احتمالا فقط لباس‌های ساده و یک طرح خاص را استفاده می‌کنید. اگر می‌خواهید امن‌ترین راه برای ایجاد استایل خود را انتخاب کنید، می‌توانید یک اکسسوری طرح‌دار، مثل کراوات یا دستمال گردن را با لباس‌های ساده دیگر ست کنید یا اکسسوری خاصی را انتخاب کنید که رنگ آن در ترکیب رنگ یکی از لباس‌هایتان وجود دارد.

مثلا اگر یک پیراهن مردانه سبز می‌پوشید با آن یک کراوات طرح‌دار ست می‌کنید که در طرح آن از رنگ سبز پیراهنتان هم استفاده شده است.

دومین انتخاب: شما می‌توانید دو رنگ و طرح و نوع پارچه یا تعداد بیشتری را با هم ست کنید. در این صورت باید همیشه مطمئن شوید که اندازه طرح‌های به کار رفته در لباس‌ها و اکسسوری‌های شما یکسان نیست، مثلا اگر قرار است یک پاپیون مردانه با طرح درشت چهارخانه استفاده کنید، چهارخانه‌های به کار رفته رو کمربند یا شلوار یا پیراهن شما باید ریزتر باشد. راه‌راه‌های درشت با راه‌راه ریز و طرح خال خالی درشت با خال خالی ریز ست می‌شود و به این ترتیب همه طرح‌های دیگر هم از این قاعده پیروی می‌کنند.

به یاد داشته باشید این نوع خلاقیت در تیپ شما بیشتر به درد استایل روزمره و کژوال می‌خورد تا یک تیپ کاملا رسمی و اداری.

ست کمربند چرم و کیف و کفش چرم

مواد تشکیل دهنده و جنس

قانون آخری که در مورد انتخاب اکسسوری‌ها باید بدانید این است که باید جنس هر اکسسوری را بشناسید، البته نه برای اینکه سر تا پای شما از یک جنس تشکیل شده باشد بلکه برای اینکه بدانید کدام اکسسوری‌ها کجا کاربرد دارند.

برخی اکسسوری‌ها با جنس‌هایی مانند چوب، پلاستیک و نخ بیشتر روزمره هستند در حالیکه جنس‌هایی مانند ابریشم، سنگ‌های قیمتی و فلزات برای تیپ رسمی مناسب‌اند.

طلا، نقره و چرم در هر دو گروه رسمی و روزمره قرار می‌گیرند و بسته به مدل و ظاهر می‌توانند در تیپ روزمره و رسمی قرار بگیرند. اگر قرار است اکسسوری‌های خود را ست کنید این را در نظر بگیرید که هر قدر جنس فلزات یا رنگ چرم هر اکسسوری مثل کمربند چرم و بند ساعت به هم بیشتر شبیه باشد، تیپ شما منسجم‌تر به نظر می‌رسد، اما همانطور که قبلا گفته شد، این یک اجبار نیست.

مشاهده تمام کمربند چرم مردانه

مشاهده تمام کمربندهای چرم مردانه

اگر نیاز به یک توصیه بیشتر داشته باشید آن توصیه این است که توجه کنید که اکسسوری‌ها قرار است تیپ کلی شما را بهتر نشان دهند نه اینکه خودشان مرکز توجه باشند.
همچنین اکسسوری‌ها باید از یک خانواده باشند، مثلا همگی روزمره یا رسمی اما قرار نیست درست شبیه هم باشند، پس هیچوقت نباید طرح کراوات شما عینا در طرح دستمال جیب شما تکرار شود.

اکسسوری‌ها می‌توانند سلیقه شما و دقت شما در جزییات را نشان دهند، پس فرقی نمی‌کند اکسسوری شما یک کیف چرم یا کمربند چرم و یا یک پایپون، کراوات و دکمه سر دست باشد، حتی به جوراب‌ها هم به عنوان اکسسوری‌های ارزشمندی در تیپ کلی‌تان نگاه کنید و آن‌ها را با دقت انتخاب کنید.

اگر فکر می‌کنید به چند اکسسوری شیک نیاز دارید، شاید نگاهی به جدیدترین کلکسیون‌های برندهای سلیو (celioجک اند جونز (Jack and Jonesکالکشن یا خانه مد راد در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل بیاندازید و در بین آن‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.