فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
تاثیر رنگ زمینه‌ی پوست بر استایل

چگونه بر اساس رنگ پوست لباس و آرایش خود را انتخاب کنید؟

حتما تاکنون این عبارت را شنیده‌اید که باید بر اساس رنگ پوست خود لباس، سبک آرایش و موارد دیگر استایل‌تان را انتخاب کنید. توجه به این عبارت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورتی که رنگ پوست و رنگ زمینه‌ی پوست با رنگ اجزای استایل هم‌خوانی داشته باشند زیبایی تیپ و استایل چندین برابر می‌شود، اما در صورت انتخاب اشتباه ممکن است علی‌رغم استفاده از وسایل و لباس‌های شیک و زیبا ظاهر چندان جذابی نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه‌ی انتخاب لوازم آرایش و لباس بر اساس رنگ پوست بپردازیم.

درباره‌ی رنگ پوست خود چه می‌دانید؟

رنگ پوست عامل مهم و تاثیرگذاری در ظاهر است. داشتن اطلاعات درباره‌ی اینکه چه رنگ‌هایی مناسب پوستمان هستند و چگونه باید از آن‌ها در استایل خود استفاده کنیم باعث می‌شود تیپ و ظاهر بهتری داشته باشیم. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه رنگ آرایشی مناسب رنگ پوست شما است؟ در واقع انتخاب اشتباه محصولات آرایشی باعث می‌شود مانند عروسک یا چهره‌ی نقاشی شده به نظر برسید. بنابراین با انتخاب صحیح وسایل آرایشی با توجه به رنگ پوست خود از این اشتباه اجتناب کنید. در ادامه نکته‌هایی را در رابطه با کمک به جلوگیری از انتخاب اشتباه لوام آرایشی معرفی کرده‌ایم.

انواع رنگ پوست و نحوه‌ی تشخیص آن

انواع مختلف رنگ پوست

در ابتدا انواع رنگ‌های پوست را معرفی می‌کنیم. شش دسته‌بندی از انواع مختلف رنگ پوست وجود دارد که رنگ پوست همه‌ی افراد در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرد.

۱. پوست بسیار روشن

رنگ پوست این گروه پیش از اینکه در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرد کاملا سفید و روشن است. در این دسته رنگ چشمان افراد هم آبی روشن، طوسی روشن یا سبز روشن است. رنگ موی آن‌ها هم قرمز یا بلوند یا طلایی روشن است. این رنگ پوست هیچ‌گاه برنزه نشده و تنها پوسته پوسته می‌شود.

۲. پوست روشن

این رنگ پوست قبل از اینکه در معرض تابش آفتاب قرار بگیرد روشن است. در این دسته رنگ چشمان افراد آبی، طوسی و سبز بوده و رنگ طبیعی موهایشان بلوند یا طلایی است. این رنگ پوست هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار لکه، سوختگی و پوسته پوسته شدن می‌شود. احتمال برنزه شدن این دسته بسیار کم است.

۳. پوست متوسط

این رنگ پوست هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب به زردی می‌رود. رنگ چشمان این افراد قهوه‌ای روشن بوده و موهایشان بلوند تیره یا قهوه‌ای روشن است. این رنگ پوست با قرار گرفتن در معرض آفتاب گاهی اوقات برنزه می‌شود اما فرد باید مواظب سوختن و لکه‌دار شدن پوستشان هم باشد.

۴. پوست سبزه

رنگ پوست سبزه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب قهوه‌ای روشن است. رنگ مو و رنگ چشم این افراد به صورت طبیعی قهوه‌ای تیره بوده و به ندرت هنگام در معرض آفتاب قرار گرفتن لکه‌دار و دچار سوختگی می‌شود.

۵. پوست سبزه‌ی دارای لک

رنگ پوست این دسته قبل از قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب قهوه‌ای نیره بوده و رنگ طبیعی چشم‌ها و موها قهوه‌ای تیره تا مشکی است. این رنگ پوست هیچ‌گاه در آفتاب لکه‌دار نمی‌شود و بدون اینکه دچار سوختگی شود برنزه می‌شود.

۶. پوست تیره

این رنگ پوست قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب قهوه‌ای تیره بوده و رنگ طبیعی مو و چشم افراد دارای آن قهوه‌ای تیره یا مشکی است. پوست تیره هیچ‌گاه در مقابل آفتاب دچار سوختگی یا لکه نشده و به آسانی برنزه می‌شود.

تشخیص انواع رنگ زمینه‌ی پوست

انواع مختلف رنگ زمینه‌ی پوست

همچنین رنگ‌های زمینه‌ی مختلفی برای پوست وجود دارد. رنگ زمینه‌ی پوست چیزی نیست که در نگاه اول به آن توجه شود اما نقش بسیار مهمی در ظاهر رنگ پوستمان ایفا می‌کند. رنگ پوست ممکن است تغییر کند اما رنگ زمینه‌ی پوست همیشه ثابت است. در ادامه انواع مختلف رنگ زمینه‌ی پوست و نحوه‌ی تشخیص آن را معرفی کرده‌ایم.

  • گرم؛ شامل رنگ‌های زمینه‌ی طلایی، زرد یا هلویی است.
  • خنثی؛ شامل ترکیبی از رنگ‌های زمینه‌ی گرم و سرد است.
  • سرد؛ شامل رنگ‌های زمینه‌ی صورتی، قرمز یا آبی است.
  • سبزه؛ این رنگ زمینه کمی رنگ‌ زرد و تناژ طوسی-سبز دارد و به همین دلیل منحصر به فرد است.

تشخیص رنگ زمینه‌ی پوست از روی رگ‌ها

نکته‌ی قابل توجه و جالب این است که می‌توانید رنگ زمینه‌ی پوست خود را بر اساس رنگ رگ‌های خود تشخیص دهید. به این صورت که رگ‌های آبی نشان دهنده‌ی رنگ زمینه‌ی پوست سرد، رگ‌های سبز نشان دهنده‌ی رنگ زمینه‌ی پوست گرم و رگ‌های بنفش یا سبز روشن نشان دهنده‌ی رنگ زمینه‌ی پوست خنثی هستند.

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

انتخاب رژ لب مناسب رنگ پوست

رژ لب یکی از اجزای اصلی آرایش است که تاثیر شگرفی بر زیبایی صورت دارد. اما تنوع بسیار زیاد رنگ‌های رژ لب انتخاب رنگ مناسب را کمی دشوار می‌سازد. خبر خوب این است که می‌توانید رژ لب مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنید.

افرادی که رنگ پوست بسیار روشنی دارند اغلب احساس می‌کنند رنگ پریده به نظر می‌رسند. بنابراین بهتر است از رژ لب‌های صورتی، نود یا مرجانی استفاده کنند. علاوه بر این رنگ قرمز هم یکی از رنگ‌های مناسب برای رنگ پوست آن‌ها است.

برای افراد دارای رنگ پوست سبزه، رژ لب‌های بنفش، قرمز روشن و نارنجی مناسب هستند. همچنین رژ لب‌های مرجانی، صورتی تیره و قرمز تیره هم جلوه‌ی زیبایی را روی رنگ پوست‌های تیره به وجود می‌آورند.

انتخاب سایه‌ی چشم براساس رنگ پوست

در انتخاب سایه‌ی چشم باید رنگی که مکمل رنگ پوستتان باشد و بازتاب بهتری از رنگ چشمتان ایجاد کند را انتخاب کنید. افرادی که رنگ زمینه‌ی پوستشان گرم است می‌توانند از سایه‌ی چشم‌هایی به رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، طلایی یا صورتی استفاده کنند. برای پوست‌های با رنگ زمینه‌ی سرد سایه‌هایی به رنگ‌های آبی، نقره‌ای، صورتی و هلویی مناسب هستند. سایه‌های تیره برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب‌تر هستند.

انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست

رژگونه‌ای انتخاب کنید که مکمل رنگ زمینه‌ی پوستتان باشد. رژگونه برای برجسته‌سازی گونه‌ها استفاده می‌شود بنابراین رژگونه‌ی صافی که رنگ آن با رنگ پوستتان هم‌خوانی داشته باشد را انتخاب کنید. افرادی که پوست تیره‌ای دارند و زمینه‌ی پوستشان سرد است باید از رژگونه‌هایی که طیف رنگی قرمز روشن دارند استفاده کنند. علاوه بر این در صورتی که رنگ زمینه‌ی پوستشان سرد است بهتر است رژگونه‌های به رنگ‌های نارنجی-قهوه‌ای را به کار گیرند.

در صورتی که پوست سبزه‌ای دارید، رژگونه‌های قهوه‌ای و مسی انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر رنگ پوست متوسطی دارید باید از رنگ هلویی استفاده کنید. برای افرادی که رنگ پوست روشن و بلوند دارند، رنگ‌های صورتی یا سرخ مناسب هستند. در صورت داشتن پوست بلوند و رنگ زمینه‌ی پوست گرم رنگ‌های بژ را انتخاب کنید.

انتخاب زیورآلات و جواهرات بر اساس رنگ پوست

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست

یکی از بزرگترین عوامل موثر بر چگونگی نمایش زیورآلات روی پوست، رنگ پوست است. اما تشخیص رنگ پوست چگونه می‌تواند به یافتن مناسب‌ترین نوع زیورآلات کمک کند؟ به دلیل اینکه برخی رنگ‌های پوست با انواع خاصی از فلزات و جواهرات ظاهر بهتری را ایجاد می‌کنند، تشخیص رنگ پوست می‌تواند به پیدا کردن بهترین نوع جواهر برای فرد کمک کند.

جواهرات مناسب برای رنگ‌های مختلف پوست

افرادی که رنگ پوستشان سرد است باید جواهراتی به رنگ‌های روشن یا سفید مانند طلای سفید، پلاتین و نقره را انتخاب کنند. جواهراتی به رنگ‌های زرد، رزگلد، مسی و برنزی برای افراد دارای رنگ پوست گرم مناسب بوده و در صورت داشتن رنگ پوست خنثی هر دو گزینه یعنی جواهرات زرد و سفید برایشان مناسب هستند.

رنگ‌های آبی روشن، سبز روشن و بنفش تیره روی پوست‌های دارای رنگ زمینه‌ی سرد عالی به نظر می‌رسد. همچنین طیف صورتی، آبی یخی و بنفش کمرنگ هم گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند. برای رنگ پوست‌های گرم می‌توان از رنگ‌های یاقوتی، قرمز روشن یا زرد خیلی کمرنگ استفاده کرد. پوست‌های دارای رنگ زمینه‌ی خنثی هم می‌توانند از طوسی، سفید و سرمه‌ای استفاده کنند.

استفاده از رنگ جواهرات یکی دیگر از راه‌های ساده برای تشخیص رنگ زمینه‌ی پوست است. برای این کار کافی است به سادگی جواهرات طلایی و نقره‌ای را امتحان کرده و ببینید کدام یک استایل بهتری را ایجاد می‌کنند. در صورتی که متوجه شدید رنگ طلایی بهتر است رنگ زمینه‌ی پوستتان گرم و در صورتی که رنگ نقره‌ای را انتخاب بهتری یافتید رنگ زمینه‌ی پوستتان سرد است.

انتخاب رنگ مو و رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

اکنون که با نحوه‌ی تشخیص رنگ پوست، رنگ زمینه‌ی پوست و نحوه‌ی انتخاب لوازم آرایش بر اساس آن‌ها آشنا شدیم، به بررسی انتخاب رنگ مو و رنگ لباس مناسب رنگ پوست می‌پردازیم.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست

تناژ پوست سرد

در صورتی که رنگ زمینه‌ی پوستتان صورتی یا سرخ باشد تناژ پوستتان سرد است. این رنگ پوست اغلب به آسانی در معرض تابش آفتاب می‌سوزد و هیچ‌گاه برنزه نمی‌شود. تناژ پوست‌های سرد اغلب رنگ زمینه‌های صورتی یا قرمز-آبی دارند.

بهترین انتخاب برای افرادی که تناژ پوست سردی دارند اغلب پوشیدن لباس‌های آبی یا استفاده از لوازم آرایش با رنگ زمینه‌ی آبی است. رنگ‌های سبز روشن، بنفش تیره، صورتی، تناژ روشن و تیره‌ی آبی هم به خوبی با این گروه رنگ پوست ست می‌شود.

تناژ پوست گرم

در صورتی که رنگ زمینه‌ی پوستتان طلایی است تناژ پوستتان گرم است. تناژهای پوست گرم اغلب یه سرعت برنزه شده و هیچ‌گاه نمی‌سوزند. رنگ پس‌زمینه‌ی این تناژ پوستی اغلب زرد یا زیتونی است. رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، قرمز، نارنجی، هلویی، مرجانی و طلایی همخوانی بسیاری با این تناژ پوست دارند.

خیلی روشن

  • بهترین رنگ موها برای این رنگ پوست شامل پلاتینی، بلوند نقره‌ای یا یخی، قرمز، بلوند خاکستری، طلایی و عسلی است.
  • بهترین رنگ لباس برای این دسته شامل رنگ‌های خنثی، پاستلی و جواهری است.

رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره اغلب برای استفاده در استایل روزانه کمی تند به نظر می‌رسند. می‌توان تضاد ظریفی را با طیف تیره‌تر رنگ‌های خنثی و رنگ‌های جواهری ایجاد کرد.

انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

روشن

  • بهترین رنگ موها برای پوست روشن شامل قرمز، بلوند تیره، بلوند طلایی، قهوه‌ای روشن، شکلاتی و بلوند صورتی است.
  • بهترین رنگ لباس برای این رنگ پوست شامل بنفش کمرنگ، سبز دریایی، سرخ، زرد ملایم، سبز نعنایی، مرجانی، عاجی و هلویی است.

متوسط

  • بهترین رنگ موها برای این رنگ پوست شامل قهوه‌ای طلایی، کاراملی و قهوه‌ای تیره است.
  • بهترین رنگ لباس برای این گروه رنگ پوست شامل زیتونی، بنفش، خردلی، سبز، آبی سلطنتی و صورتی است.

افراد دارای رنگ پوست متوسط می‌توانند رنگ‌های تیره‌تر و برجسته‌تر بپوشند.

سبزه

  • بهترین رنگ موها برای این گروه شامل بلوند طلایی، قهوه‌ای طلایی، کاراملی و قهوه‌ای شکلاتی است.
  • بهترین رنگ لباس برای این گروه شامل سبز، نارنجی، زیتونی، آبی، سرمه‌ای، صورتی، سبز روشن و قرمز است.

تیره

  • بهترین رنگ موها برای این رنگ پوست شامل قهوه‌ای، مشکی پرکلاغی و بلوند عسلی (برای رنگ پوست گرم) است.
  • بهترین رنگ لباس برای این رنگ پوست شامل رنگ‌های جواهری، گوجه‌ای، سفید، پرتقالی، صورتی، زرد و یاقوتی است.
این مطلب در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ توسط «مهسا حیدری» به‌روزرسانی شده ‌است.

منابع: Woman&Home, DopelyColorsAtelier LAF Montreal

دیدگاه کاربران ۸ دیدگاه

  1. ابی

    کسب فهمید این مقاله اخرش چی گفت ؟ برای افراد سبزه با رنگ پوست نسبتا تیزه و چشم قهوه ای چی بپوشیم بهتره ( مرد هستم و چاق )

  2. مریم

    اقاا یه سواال در روش چهار گفتید مو و رنگ چشم
    من چشمم قهوه ایه موهامم خرمای و قهوه ایه
    ینی سرد حساب میشم یا گرم ?؟؟؟

  3. Baran

    سلام
    من …
    رنگ پوستم سفیده
    رگ دستم آبی هست
    رنگ چشمم عسلی با رنگ موی طبیعی خرمایی با تن طلایی
    تو آفتاب پوست صورتم میسوزه و قرمز میشه
    زیور آلات هم طلایی رنگ بهم میاد هم نقره
    دقیقا نمیدونم پوستم سرده یا گرم
    راهنمایی میکنید لطفا

  4. فاطیا

    چندین روش برای ست کردن شلوار جین با پیراهن وحود داره
    رنگ آبی شلوار دنیم(جین) جزو رنگ های سرد هستش یک روشش استفاده تضاد سرد و گرمه که میتونید با رنگ گرم مثل قرمز استفاده کنید که بسته به تیرگی شلوار (آبی پرنگ) میتونید از قرمزهای تیره مثه زرشکی و آجری و قرمز نارنجی استفاده کنید . یک روش دیگر هم استفاده از هم خانوادس که از ابی های مختلف میتونید استفاده کنید .
    و نارنجی رنگ مکمل ابی هستش که در کنار هم بیشتر قدرت و هیجان رنگی القا میکنن . بهتذین کفش و کمربند هم برای جین سورمه ای میتونه قهوه ای باشه .
    ااینها تنها بخشی از وش های هارمونی هستش و میتونید از رنگ های خنثی مثل سفید و مشکی و خاکستری استفاده کنید که کمترین ریسک انتخابی به شما میده .
    امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم .
    مورد علاقه من جین سورمه ای و پیرهن چهارخونه زرشکی و سورمه ای هستش که این چهارخونه ها الان مد شدن .

  5. مریم

    خیلی خوب بود. از سردرگمی نجات پیدا کردم.

  6. امیر

    عالی ، حرف نداشت
    خیلی ممنون ، من واقعا توی انتخاب رنگ پیرن و تیشرت مشکل دارم ، این مطلب کمک خیلی خوبی به آدم میکنه.
    اگر میشه مطلبی هم منتشر کنین درمورد اینکه با شلوار جین های مردونه رنگ مختلف ، چه پیرن و تیشرتی بپوشیم بهتره. من یکی که توی ست کردن لباس با شلوار جین اونم جین آبی مشکل دارم.
    سپاسگزارم به خاطر راهنمایی که کردین

    1. نیلوفر فلاحی

      حتما به زودی مطلبی در این باره منتشر میشه، مجله رو دنبال کنید

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.