فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
راز موهای زیبا

۲۴ راز حالت دادن مو که همه باید بدانند!

چگونه موهای زیبایی داشته باشیم؟ چگونه موهای خود را حالت دهیم؟ راز افرادی که موهای زیبا دارند چیست؟ بهترین ماده برای حالت دادن مو کدام است؟ روش صحیح حالت دادن مو با سشوار چگونه است؟ فرقی نمی‌کند مدل موی مردانه دارید یا زنانه، به دنبال حالت مو برای استایل پسرانه هستید یا دخترانه، داشتن موی زیبا و خوش حالت آرزوی همه‌ی افراد است. در این مطلب ۲۴ نکته‌ی به ظاهر ساده درباره‌ی حالت دادن مو می‌خوانید که زیبایی موها را برای شما از یک آرزو به یک امر طبیعی تبدیل می‌کند. این رازهای کوچک به شما کمک می‌کند تا همیشه موهایتان زیبا به نظر برسد.

حالت دادن مو

نکاتی درباره‌ی زیبایی موهای فر و مجعد

۱. برای این که حالت فر طبیعی را بدون سشوار به موهایتان بر گردانید، آب را به صورت یکنواخت و ملایم روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

۲. همیشه از باد گرم سشوار استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد بگذارید، با انگشت موها را لوله کنید و موقع سشوار کردن جهت باد را تغییر دهید. با این کار می‌توانید از زیبایی حالت موهایتان لذت ببرید.

۳. برای این که موهایتان گره نخورد کافی است هنگام شست‌وشو موهای فر یا مجعد را در حمام به چهار بخش تقسیم کنید و روی هر دسته از آن‌ها جداگانه شامپو بریزید.

حالت دادن مو با سشوار

نکاتی درباره‌ی حالت دادن مو با سشوار و خشک کردن مو

۴. برای حالت دادن مو با سشوار موهای خود را دور برس پیچ بپیچید ولی به سرعت باز نکنید. کمی صبر کنید تا موها در همان حالت سرد شود و بعد موها را از دور برس باز کنید.

۵. برای حجم دادن به موها ابتدا ریشه‌های موها را خشک کنید و سپس انگشت‌ها را لای موها ببرید و آن‌ها را بالا نگه دارید. بعد ساقه‌ی موها را سشوار بکشید تا صاف شوند.

۶. اگر می‌خواهید حالت موها بعد از سشوار کشیدن تغییر نکند، موها باید کاملا خشک شوند. از حالت‌دهنده‌ها یا فریزکننده‌ی مو استفاده کنید. دقت کنید هیچ قسمتی از موهایتان نم‌دار باقی نماند.

مدل مو

نکاتی درباره‌ی مدل دادن‌ مو

۷. اگر وقت ندارید دوش بگیرید موهایتان را پشت سرتان گوجه کنید و روی آن ژل یا واکس بدون روغن بزنید تا براق به نظر بیاید. به این ترتیب موها چرب به نظر نمی‌رسند.

۸. برای پف دادن موها آن‌ها را خلاف جهت رشد طبیعی موها سشوار بکشید و گوجه کنید یا باز بگذارید (یعنی موها را بالا نگه دارید و سشوار بکشید).

۹. برای دم اسبی کردن موها، سر را به اندازه‌ی ۴۵ درجه به سمت عقب نگه دارید و با برس همه‌ی موها را به طرف عقب جمع کنید.

۱۰. اگر وقت کمی برای مدل دادن به موهایتان دارید، از انواع مدل‌های دم اسبی استفاده کنید و با تغییری کوچک و خلاقانه حالت موهایتان را  زیبا کنید.

۱۱. برای این که موهایتان راحت‌تر پرحجم و حالت‌دار شود، قبل از خواب موها را با شامپوی مخصوص موهای خشک بشویید. موهایتان را گوجه کنید و با همان حالت بخوابید.

موی زیبا

ترفندهای حرفه‌ای برای حالت دادن مو

۱۲. برای این که هنگام استفاده از اسپری‌های حالت دهنده، موهایتان خشک نشود و به همدیگر نچسبد چند قطره روغن مو را کف دستتان بمالید و موهایتان را به آرامی چنگ بزنید و سپس از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.

۱۳. برای حالت دادن مو می‌توانید دسته‌ای از مو را لای گیره‌ی اتوی مو بگذارید و بقیه موها را به دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی باز کنید.

۱۴. اگر می‌خواهید در طول شب، حالت موهایتان حفظ شود دستمال یا روسری نرم و ظریف روی سرتان ببندید تا موهایتان کاملاً پوشیده باشد.

۱۵. برای صاف کردن موها آن‌ها را هنگام خشک کردن، به طرف پایین شانه کنید تا خشک شوند. تکرار این کار باعث می‌شود به مرور زمان حالت مو تغییر کند و صاف شود.

۱۶. برای این که با سشوار موها را فر و خوش‌حالت کنید، جهت نگه داشتن اتوی مو یا برس را از حالت عمودی به افقی و بالعکس تغییر دهید و این کار را مدام تکرار کنید تا فرهای خوش فرم‌تری داشته باشید.

۱۷. اگر از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده‌اید و وقت ندارید موهایتان را بشویید کافی است کمی آب روی موهایتان اسپری کنید تا ژل یا حالت‌دهنده‌ای که روز قبل به موهایتان زده‌اید دوباره فعال ‌شود.

۱۸. برای این که فر یا حالت مو ثابت بماند بعد از سشوار یا اتو کردن هر بخش مو، آن را با یک سنجاق یا گیره در همان حالت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. قطر برس یا اتو باید تقریبا ۵ سانتی متر باشد.

هایلایت مو

نکاتی برای داشتن موهای پرپشت و زیبا

۱۹. برای پرپشت‌تر نشان دادن موهای کم پشت پیشنهاد می‌کنیم به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر موها را کوتاه کنید.

۲۰. موهای سالم، رنگشان را بیشتر حفظ می‌کنند. پس به طور هفتگی از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که عمیقاً موها را نرم می کنند. به این ترتیب موهای براق و شادابی خواهید داشت.

۲۱. حفظ رطوبت موها، در ماندگاری حالت و بافت طبیعی آن‌ها بسیار مهم است. بعد از هر بار دوش گرفتن از کرم مو یا نرم کننده استفاده کنید.

۲۲. اگر موهای نازک یا کم‌پشتی دارید، رنگ آن‌ها را تغییر دهید و هایلایت کنید. به این ترتیب قسمت‌های روشن‌تر، برجسته‌تر به نظر می‌رسند و تیره و روشن شدن رنگ موها، آن‌ها را حجیم نشان می‌دهد.

۲۳. بخش زیرین موها سالم‌تر و درخشان‌تر است. پس وقتی نمی‌دانید با موهایتان چه کار کنید، آن‌ها را طوری جمع کنید که بخش‌های زیرین موها بیشتر دیده شود یا فرق خود را به سمتی باز کنید که زیر مو را بیشتر نشان دهد.

۲۴. اگر از محصولات زیبایی مو بیش از اندازه استفاده کردید، موهایتان را به شامپوی مخصوص موهای خشک آغشته کنید و کمی با آن ماساژ دهید تا شامپو جذب موهایتان شود و سپس به آرامی آب بکشید.

ورود به دیجی‌استایل

بیشتر بخوانید:

چقدر و چگونه موهایمان را بشوییم؟
مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. ..

    سلام . تمامی این مواردی ک گفتید رعایت هم میکنم اما متاسفانه هنوز توجیح کامل نشدم درباره موهام . من موهام فر و حالت موجی داره قبلا ک سنم کمتر بود نرم تر و صاف و.. .. بود اما الان موهام حالت پف داره و اگر هم رشد میکنه نمیاد پایین میره بالا ‌ و وقتی ک دارم صافش میکنم بعد ۱ الی ۵ دقیقه دیگه تب میکنه و روغن هم ک میزنم جذب نمیکنه سریع میخورتش و وز هم هست
    میخوام حداقل نرم و صاف باشه و این حالت ها رو نداشته باشه 💐🙏🏻 …

  2. امیرحسین

    عالی بود

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.