فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
سریال گیم اف ترونز

رازهایی درباره لباس‌های بازیگران سریال گیم اف ترونز

سریال گیم اف ترونز با فصل ۷ از راه رسید و دل همه دوستداران خاندان‌های تارگرین، لنیستر، استارک و حتی گریجوی را شاد کرد. در همین حین ما هم فرصت را مغتنم شمردیم و رفتیم سراغ اطلاعات جالبی که درباره لباس‌های بازیگران گیم اف ترونز وجود دارد. سریالی گران قیمت و پر هزینه  که در شش کشور دنیا فیلمبرداری می‌شود و لباس‌هایی دارد که نسبت به هر موقعیت جغرافیایی، طراحی خاص خودشان را دارند.

سریال گیم اف ترونز ، خرید استخوان از ebay

وحشی‌ها یا  Wildlings لباس‌هایی می‌پوشند که نماینده سبک زندگی آن‌هاست. لباس‌هایی شامل پر، چرم و استخوان! پیدا کردن چرم و پر کار سختی نیست ولی پیدا کردن استخوان کار دیگری است. میشله کلپتون، (Michele Clapton) ، طراح لباس سریال گیم اف ترونز می‌گوید این استخوان‌ها را از سایت eBay  خریده است!

سریال گیم اف ترونز

تحول دنریس در لباس‌هایش

در سریال گیم اف ترونز ، تحولات شخصیت‌های داستان از طریق رنگ‌ها به خوبی مشخص است. برای مثال در گیم اف ترونز،  فصل ۴ ، بیشتر لباس‌های «دنریس تارگرین» آبی بودند. دلیل این انتخاب به عزاداری دنریس برای شوهرش از قبیله دوتراکی برمی‌گردد. (رنگ قبیله دوتراکی آبی است.) اما در فصل‌های بعدی استفاده از سفید و طوسی روشن در لباس‌های دنریس، بیشتر و بیشتر شد. کلپتون می‌گوید این رنگ‌ها نماد نامیرایی و قدرت دنریس هستند. جالب اینجاست که کم‌کم زیورآلات او هم شبیه ابزارآلات جنگی می‌شوند و این مسئله نشان دهنده خشن شدن او در طول اتفاقاتی است که بر او می‌گذرد.

بازیگران گیم اف ترونز دنریس تارگرین

گریم عجیب وایت واکرها

وایت واکرها، (White Walkers) نه تنها شخصیت‌های روی اعصابی هستند بلکه گریم‌شان هم روی اعصاب است و وقت زیادی می‌برد. بازیگران نقش وایت واکرز، علاوه بر اینکه باید لنز و ماسک بگذارند مجبور هستند با رنگ سفید نقاشی شوند.

وایت واکر

تاج جافری در عروسی

کلپتون در طراحی تاج جشن ازدواج جافری و مارجری نکته‌ی جالبی را در نظر گرفته است. علامت نمادین خاندان مارتل، گل رز بود. در سکانس عروسی تاج مارجری که از این خاندان آمده با رز طراحی شده است. تاج جافری اما با غنچه‌های رزی که از گوشه و کنارش بیرون زده، تزئین شده است. این انتخاب نمادی، نشان می‌داد که جافری و سلطنت او، کم‌کم تحت سلطه مارجری قرار می‌گرفت. (خطر لو رفتن داستان: البته اگر جافری عمرش به دنیا بود و زهر نمی‌خورد که خوشبختانه نبود و خورد!)

سریال گیم اف ترونز

فاصله سانسا تا خودش

اگر یادتان باشد در همان فصل‌های اول سریال گیم اف ترونز، صحنه‌ای هست که «سرسی» از «سانسا» می‌پرسد لباسش را از کجا تهیه کرده و سانسا می‌گوید خودش آن را درست کرده است. بنابراین دوختن و گلدوزی بخشی از شخصیت سانسا استارک است و تیم طراحی لباس از همین عنصر برای طراحی لباس‌های سانسا استفاده کردند.

سانسا استارک گیم اف ترونز

نکته جالب بعدی تاثیر گرفتن سانسا از زنان اطرافش است. برای مثال تا قبل از اینکه به شخصیت سرسی پی ببرد، رنگ‌هایی شبیه او را انتخاب می‌کرد اما بعدا رنگ‌ها و سبک لباس‌هایش را عوض کرد.(انتخاب رنگ مشابه یک شخصیت به معنی تاثیر پذیرفتن از اوست.)  رفته رفته لباس‌های او تیره‌تر شدند و حتی رنگ موهایش را هم عوض کرد. جالب اینجاست که در فصل هفتم او به خودش شبیه‌تر می‌شود و همین مسئله می‌تواند نشان دهنده پیدا کردن استقلال فردی‌اش باشد.

سلاح‌های تماما دست ساز

باور کردنش سخت است ولی تمام سلاح‌های به کار رفته در سریال گیم اف ترونز از فصل ۱ گرفته تا فصل ۷ دست ساز هستند و به همین دلیل زمان زیادی برای ساختن‌شان صرف شده است.

سریال گیم اف ترونز فصل 1

سرسی و مارجری، بیشترین تعداد لباس‌ها

از بین بازیگران سریال گیم اف ترونز، سرسی و مارجری بیشترین تعداد لباس‌ها را دارند. البته از بین آقایان هم جافری تعداد زیادی لباس داشت. گران‌ترین لباس سریال هم مربوط به مارجری در جشن ازدواجش با جافری است. تمام رزهای روی لباس مارجری در این صحنه دست دوز هستند.

سرسی لنیستر گیم اف ترونز

دلیل انتخاب ترکیب چکمه، شلوار و پیراهن برای دنریس

طراح لباس سریال گیم اف ترونز می‌گوید انتخاب شلوار و چکمه در کنار پیراهن زنانه دنریس، به دلیل نشان دادن جوهره اوست. دنریس زنی مستقل و الهام بخش است که در عین حال جنگیدن را خوب بلد است. این ویژگی‌ها در ترکیب لباس‌های او نشان داده می‌شود. به خصوص که چکمه و شلوار به او امکان آماده بودن برای فرار را می‌دهد.

تارگرین

 

درباره سریال‌ها و برنامه‌های محبوب بیشتر بخوانید:
بررسی لباس‌های بازیگران سریال عاشقانه + عکس 
استایل مهران مدیری در دورهمی و چالش پیراهن مردانه روی تی شرت!

 

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه

  1. علی

    عالی بود. ممنون

  2. علی قنبری

    تشکر استفاده کردیم واقعا جالب بود

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.