فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
مدل ریش مناسب برای فرم های مختلف صورت

مدل ریش مناسب برای انواع فرم صورت

هر چند به نظر می‌رسد دوره‌ی اوج گذاشتن انواع مدل ریش مردانه به سر رسیده است، اما ریش بلند کردن همواره بخشی از استایل مردانه باقی خواهد ماند. بنابراین، هر چند برخی هنوز در پی پاسخ به این سوال هستند که «ریش به چه صورت‌هایی می‌آید»، سوال مهم‌تر برای خیلی از آقایان این است که «چه مدل ریشی به آن‌ها می‌آید». همانطور که هر مدل مویی با فرم صورت شما سازگار نیست، مدل ریش برای صورت گرد، کشیده، بیضی و دیگر انواع شکل صورت هم باید با هم متفاوت باشد.

تشخیص فرم صحیح صورت

برای انتخاب مدل ریش مناسب، پیش از هر چیزی باید فرم یا شکل صورت خود را بدانید. ممکن است بر اساس کلیات شکل ظاهری فکر کنید فرم صورتتان را می‌دانید، اما خیلی وقت‌ها بعد از اندازه‌گیری بر اساس معیارهایی که در ادامه می‌خوانید، متوجه خواهید شد درباره‌ی فرم صورت خودتان اشتباه می‌کرده‌اید. برای به دست آوردن فرم واقعی صورت یک متر منعطف بردارید و پیشانی، گونه‌ها، فک و طول صورت را به روش زیر اندازه‌گیری کنید.

  1. پیشانی:  فاصله‌ی میان بالاترین نقطه‌ی قوس یکی از ابروها تا بالاترین نقطه‌ی قوس ابروی دیگر را اندازه بگیرید.
  2. فاصله‌ی بین گونه‌ها: برجسته‌ترین نقطه‌ی دو گونه را که زیر گوشه‌ی بیرونی چشم قرار دارد پیدا کنید و فاصله‌ی بینشان را اندازه بگیرید.
  3. خط فک: فاصله‌ی بین نوک چانه تا محلی که استخوان فک در زیر گوش به سمت بالا زاویه‌دار می‌شود، اندازه بگیرید. این اندازه را دو برابر کنید تا اندازه‌ی کل خط فک را به دست بیاورید.
  4. طول صورت: فاصله‌ی بین مرکز خط رویش مو تا نوک چانه را اندازه بگیرید.

بعد از این که این اندازه‌ها را به دست آوردید، توجه کنید که کدام یک از همه بیشتر است. سپس آن را با هفت حالت اصلی فرم صورت، که در ادامه توضیح می‌دهیم، مقایسه کنید تا شکل صحیح صورت خود را متوجه شوید.

  • صورت بیضی: طول صورت از فاصله‌ی بین گونه‌ها و اندازه‌ی پیشانی از طول خط فک بیشتر است. زاویه‌ی گوشه‌های فک بیشتر از این که تیز باشد، گرد است.
  • صورت مستطیل: طول صورت از تمام بخش‌ها بیشتر است. اندازه‌ی خط فک، پیشانی و فاصله‌ی بین گونه‌ها به هم نزدیک است.
  • صورت مثلث: اندازه‌ی خط فک از فاصله‌ی بین گونه‌ها و فاصله‌ی بین گونه‌ها از اندازه‌ی پیشانی بیشتر است.
  • صورت گرد: فاصله‌ی بین گونه‌ها با طول صورت تقریبا برابر است. اندازه‌ی پیشانی و خط فک هم تقریبا برابر ولی کمتر از دو اندازه‌ی قبلی است. زوایه‌ی فک نرم است و محل آن چندان پیدا نیست.
  • صورت قلبی: اندازه‌ی پیشانی از فاصله‌ی بین گونه‌ها و اندازه‌ی خط فک بیشتر است. چانه حالت نوک تیز دارد.
  • مربع: تمام اندازه‌های به دست آمده به هم نزدیک هستند. زاویه‌ی فک تند و تیز است.
  • لوزی: طول صورت از همه بیشتر است. پس از آن به ترتیب فاصله‌ی بین گونه‌ها، اندازه‌ی پیشانی و اندازه‌ی خط فک قرار می‌گیرد. چانه حالت نوک تیز دارد.

انتخاب مدل ریش مردانه با توجه به فرم صورت

مدل ریش برای صورت بیضی

پیش از هر چیز تقاضا می‌کنیم اگر صورت بیضی دارید با خواندن ادامه‌ی مطلب بیش از حد مغرور نشوید! با داشتن فرم صورت بیضی می‌توانید از خیلی از انواع مدل ریش مردانه که برای دیگر آقایان جالب نیست، لذت ببرید. دلیل این آزادی این است که صورت شما ویژگی‌هایی از هر دو فرم مربع و گرد را دارد و در نتیجه لازم نیست نگران ایجاد تعادل باشید. فقط کافی است مطمئن شوید ریش خود را در بهترین و زیباترین حالتش حفظ می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم به جای این که از آزادی خود به عنوان فرصتی برای تغییر دادن مداوم مدل ریش استفاده کنید، یک مدل کلاسیک و همیشگی را برگزینید که مردانی با دیگر فرم‌های صورت آرزوی داشتن آن را داشته باشند.

برای مثال می‌توانید مانند تصویر زیر مدل ریشی را انتخاب کنید که روی فک حالت مربعی و زاویه‌دار با خطوط تمیز رو گونه‌ها و کناره‌های کوتاه داشته باشد. این مدل، وزن یک ریش کامل را با جلوه‌ای که اغلب ته‌ریش فاقد آن است، ترکیب می‌کند.

مدل ریش برای صورت بیضی

مدل ریش برای صورت مستطیل

در حقیقت فرم صورت مستطیل اصلا به ریش نیازی ندارد. اگر مدل موی مناسب را انتخاب کنید، چهره‌ی شما بدون ریش به اندازه‌ی کافی جذاب خواهد بود.

اما اگر دوست دارید ریش داشته باشید باید توجه کنید که فرم صورت مستطیل یک فرم کشیده است، پس گذاشتن ریش بلند، مثلثی یا نوک تیز (ریش بزی)، جز این که روی کشیدگی چهره بیش از حد تاکید کند، کمکی به شما نخواهد کرد.

به جای آن بهتر است تلاش کنید به ریش خود پهنای بیشتری بدهید. بلندتر بودن ریش روی گونه‌ها باعث می‌شود فک شما پهن‌تر به نظر برسد و توجه دیگران به طول صورتتان کم شود. با این روش دیگر فرم صورت شما بیش از حد کشیده به نظر نخواهد رسید.

مدل ریش برای صورت مستطیل

مدل ریش برای صورت مثلث

در فرم صورت مثلثی که اساسا نقطه‌ی مقابل فرم صورت قلبی است، هدف باید برادشتن توجه از روی فرم مشخص و بارز چانه باشد.

ساده‌ترین روش برای این کار ترکیب کردن سبیل بلند با ته‌ریش یا ریش کوتاه است. این مدل علاوه بر این که جذابیت زیادی دارد توجه را به بخش بالایی صورت می‌کشد.

در این روش ترکیبی باید از بلند کردن ریش روی گونه‌ها به هر شکلی پرهیز کنید، چرا که باعث می‌شود فک شما پهن‌تر به نظر برسد. به جای آن می‌توانید خط ریش خود را بلندتر کنید و پایین‌تر بیاورید. البته بهتر است به جای ادامه دادن خط ریش کشیده تا روی چانه، انتهای آن را تخت و مربعی شکل کنید.

مدل ریش برای صورت مثلث

مدل ریش برای صورت گرد

هیچ مردی نباید پیرایش ریش را نادید بگیرد، اما این موضوع درباره‌ی مردانی با صورت گرد اهمیت بیشتری دارد. اگر فرم صورت شما گرد است، یک ریش بلند و نامرتب تنها می‌تواند سر شما به یک توپ بولینگ شبیه کند! برای مقابله با این حالت باید روی زوایای ریش کار کنید.

مدل ریش مثلثی به یک صورت گرد می‌آید. برای رسیدن به چنین مدلی باید ریش را روی گونه‌ها کوتاه‌تر کنید، در حالی که با حرکت به سمت چانه، موهای ریش بلندتر می‌شوند.

برای مثال گذاشتن ریش بزی (یا اگر بخواهیم مؤدب‌تر باشیم ریش پروفسوری!)، همراه با ته‌ریش روی گونه‌ها، باعث می‌شود چانه‌ی شما بلندتر و مشخص‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، در جلسات می‌توانید با ژست زیبایی ریش خود را به نشانه‌ی تفکر نوازش کنید!

مدل ریش برای صورت گرد

مدل ریش برای صورت قلبی

هیچ مردی دوست ندارد چانه‌ی ضعیفی داشته باشد. خوشبختانه مردانی که فرم صورت قلبی دارند هم می‌توانند با استفاده از ریش به چانه‌ی خود قوت بیشتری بدهند.

البته لازم نیست به فکر خریدن روغن تقویتی برای ریش خود باشید؛ فرم صورت قلبی جزو فرم‌های صورت کوچک‌تر است، پس ریش توپر ممکن است آن را باز هم کوچک‌تر نشان دهد.

به جای ریش بلند و توپر، در کناره‌های صورت از ته‌ریش استفاده کنید که می‌تواند بدون پوشاندن استخوان‌بندی طبیعی صورت، حشونت و جذابیت مردانه را تقویت کند. در کنار این، سبیل و ریش ناحیه‌ی چانه را بلندتر حفظ کنید تا فک شما حجم و عمق بیشتری پیدا کند.

مدل ریش برای صورت قلبی

مدل ریش برای صورت مربعی

هر چند فرم صورت مربع برای مردان جذاب است، ولی محدودیت‌های خاص خودش را هم دارد.

برای مثال یک مدل ریش مردانه که بر فرم مربعی صورت بیش از حد تاکید کند برای شما مناسب نیست. از آنجا که فک پهنی دارید نباید سراغ ریش مربعی با خطوط تیز و زاویه‌های قائمه بروید. برای تکمیل کردن زیبایی فرم صورت مربعی باید تلاش کنید ناحیه‌ی چانه فرمی گرد یا مثلثی پیدا کند.

بلند کردن ریش روی چانه به حالت بزی یا پرفسوری کمک می‌کند در عین حفظ حالت جذاب استخوانی چهره، اندکی از پهنی و درشتی استخوان فک کاسته شود. با این کار همچنین تمرکز چشم روی سایر اجزای چهره هم بیشتر می‌شود و چشمان نافذ شما هم فرصتی برای درخشیدن پیدا می‌کنند.

مدل ریش برای صورت مربعی

مدل ریش برای صورت لوزی

فرم صورت لوزی بیشترین پهنا را در ناحیه‌ی استخوان گونه‌ها دارد، همراه با پیشنانی و فک باریکی که تقریبا عرض برابری دارند. پس اگر فرم صورت شما لوزی است ریش‌تراش را پایین بگذارید؛ هدف شما همیشه باید این باشد که موی روی چانه را حفظ کنید تا جبران برجستگی گونه‌ها را بکند. حالت ایدئال این است که چانه‌ای مربعی و برجسته بسازید تا به استخوان‌بندی شما حالتی متعادل‌تر بدهد.

البته باید به میزان بلندی ریش هم دقت کنید. ما پیشنهاد نمی‌کنیم ریش خود را روی چانه خیلی بلند بگذارید؛ هر شکل نوک تیزی می‌تواند این فرم صورت را بیشتر نمایان کند. می‌تواند روی گونه‌ها و خط فک ریش خود را پهن‌تر کنید تا نیمه‌ی پایین صورت به فرم مربع نزدیک شود.

این را هم فراموش نکنید که با کوتاه‌تر کردن سبیل، تاکید روی گونه‌ها و خط فک شما بیشتر خواهد شد.

مدل ریش برای صورت لوزی

بیشتر بخوانید:

مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

منبع: Fashionbeans

دیدگاه کاربران ۱۴ دیدگاه

  1. حبیب

    سلام لطفاً در مورد صورت الماسی هم مدل مو پرسش بزارید

  2. Dawrcy

    مفید ترین مطلبی بود که بین سایت ها درباره مدل ریش دیدم ممنون از شما

  3. بهمن نصیری

    با سپاس فراوان از زحمات و راهنمایی شما بسیار مفید و آموزنده بود

  4. نیما

    کاربردی و مفید.خیلی ممنون

  5. kian

    خیلی نازی عزیزم

  6. منتظرالجواب المناسب فورا حتما ??

    آقا شما را به مولا قسم این قسمتو به زبان فارسی و درست ترجمه کنید ? :
    این مدل ریش باید روی فک شبیه مربع به نظر برسد.
    تو رو خدا جواب بدین?

  7. منتظرالجواب المناسب فورا حتما ?

    با درود
    آقا یعنی چه که باید ریش بر روی فک مانند مربع به نظر برسد ؟
    مگه داریم ؟
    مگه میشه ؟
    ??

    1. نیلوفر فلاحی

      ممنون اصلاح شد

  8. Hj_mamadd

    هیچکدوم نمیشه .صورت من بلندیش از همه بیشتره بعدش طول گونه و خط فک و پیشانی تقریبا اندازه همن ولی فک یکم دراز تره

  9. غلامعباس

    باسلام
    مطالب که شما گذاشته اید خوب است اگه میشه از انواع مدل مو هم چند نمونه با توضیح بگذارید
    مثلا مدل ورزشی یا خامه ای یا مدل قارچی

  10. MANSOUR

    همش ک شبیه هم شد هه
    بگین این مدل برا همه صورات ها میاد دیگه.
    با تشکر!

  11. مرتضی حا ..پ

    بسیار جالب

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.