فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
dry-skin

درمان خشکی پوست و چند توصیه برای زمستان

درمان خشکی پوست با راهکارهای کوچک

درمان خشکی پوست مهمترین دغدغه زمستانی ما است. اینکه با خشکی پوست صورت یا خشکی لب که با سوز سرد هوای پاییز، می‌آید چه کار باید بکنیم؟ سرمای زمستان می تواند پوست را آزار داده و حس سوختگی و خشکی ایجاد کند، پوست خشک ترک خورده و لب خشک از بدی‌های هوای سرد پاییزی و زمستانی است.

اگرچه نمی‌توانیم هوا را کمی گرم‌تر یا مرطوب‌تر کنیم، اما کافی است برخی عادات خود را اصلاح کرده و تکنیک‌هایی را برای محافظت از پوست به کار ببریم تا خشکی پاییزی و زمستانی پوست را شکست داده و راهی برای درمان خشکی پوست صورت و خشکی لب پیدا کنیم.

درمان خشکی پوست دست و بدن

مطمئن شوید که صابونی که استفاده می‌کنید یک صابون ملایم است. اگرچه صابونی آنتی باکتریال که استفاده می‌کنید پاک‌کنندگی و عطر خوبی دارد، اما اگر به فکر دست پوسته شده‌تان هستید این صابون بهترین گزینه شما نمی‌تواند باشد. برای بدن هم در این فصل استفاده از صابون‌های زمختی که لایه رویی پوست را خشک کرده و چربی طبیعی بدن را از بین می‌برند، توصیه نمی‌شود. چربی لایه رویی پوست برای محافظت و تغذیه پوست بدن ضروری است.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید، همیشه یعنی بعد از دوش گرفتن، بعد از بیدار شدن، زمان رفتن به تخت، هنگامی که می خواهید از خانه بیرون بروید، هر زمانی که دست‌هایتان را می‌شویید و هر زمانی که وقتی برای این کار پیدا می‌کنید. بهتر است از یک لوسیون و کرم دست و بدن بدون عطر استفاده کنید، البته روغن نارگیل و روغن زیتون هم گزینه‌های خوب و ارزان قیمتی هستند. عطر در مواد آرایشی و بهداشتی از مواد شیمیایی تولید می‌شود که خود به تنهایی می‌تواند باعث خشکی پوست و ایجاد حساسیت پوستی شود.

راه دیگر برای جلوگیری از خشکی پوست در اثر سوز خشک سرما این است که بدن خود را خوب بپوشانید و از شال گردن و دستکش به خصوص در روزهای برفی و روزهایی که باد سرد به شدت می‌وزد، استفاده کنید.

مشاهده انواع کرم و لوسیون بدن

مشاهده انواع کرم و لوسیون بدن

درمان خشکی پوست صورت

حتی اگر پوست صورتتان چرب است، نباید مرطوب کردن صورت را فراوش کنید. سوز سرمای پاییزی و زمستانی می تواند به پوست صورت آسیب رسانده و آن را به شدت خشک و حساس کند که این امر باعث ایجاد جوش و حساسیت های پوستی می شود.

حتی اگر به نظر می رسد نور خورشید در ظهرهای پاییزی و زمستانی چندان به پوست شما نمی تابد، باید بدانید که به هر حال اشعه های خورشید اثرات مخرب خود را دارد. می توانید برای این فصل سراغ مرطوب کننده های SPF دار و مناسب پوست های حساس بروید.

 

درمان خشکی پوست

درمان خشکی لب

شاید از کمی چروک شدن لب ها خوشتان بیاید، اما هوای پاییزی و زمستانی لب ها را به شدت خشک کرده و باعث زخم های دردناک ناشی از خشکی لب می شود. پوست لبها از ظریف ترین پوست های بدن هستند که این معنای آن است که باید همواره آن ها را مرطوب نگه دارید.

از چرب کننده لب یا روغن نارگیل و روغن زیتون برای محافظت از لب ها استفاده کنید. علاوه بر این لازم است گاهی روی لبهایتان را مسواک بزنید تا لایه برداری شده و پوست های مرده روی آن از بین برود.

مشاهده انواع بالم لب

مشاهده انواع بالم لب

توصیه های عمومی برای درمان خشکی پوست

حمام های طولانی مدت با آب داغ را فراموش کنید. ممکن است یک حمام آب داغ در زمستان بسیار لذت بخش باشد، اما آب داغ می تواند پوست را خشک کند. پس مدت حمام رفتن ها را کم کرده و از آب کمی سردتر استفاده کنید.

یک دستگاه بخوربخرید، هوای پاییزی معمولا خشک است و همین دستگاه های کوچک در این فصل کارایی بالایی برای مرطوب نگه داشتن پوست دارند.

مهمترین توصیه پاییزی این است که بیشتر آب بنوشید، آب خوردن آسان ترین راه برای افزایش سلامت بدن در پاییز و البته در کل سال است. در تابستان گرمی هوا ما را وادار به نوشیدن بیشتر آب می کند اما گاهی در پاییز و زمستان فراموش می کنیم به اندازه کافی آب بنوشیم که این موضوع باعث خشکی بدن می شود.

بخش زیبایی و سلامت دیجی استایل این امکان را فراهم کرده است که بتوانید در کوتاه ترین زمان بهترین محصولات بهداشتی و محافظت از پوست مناسب با فصول مختلف را به راحتی خریداری کنید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.