فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery

زیورآلات ، متناسب با فرم صورت و رنگ پوست

زیورآلات زیبا، باعث شیک شدن استایل هر کسی می‌شوند اما نکته مهم این است که اگر یک مدل گوشواره یا گردنبند به دوستتان می‌آید، ممکن است به شما نیاید! دلیل این اتفاق به مسائلی مثل رنگ پوست و در مورد گردنبند و گوشواره، به فرم صورت برمی‌گردد. در ادامه اطلاعاتی راجع به این نکات به دست می‌آورید که کمکتان می‌کند بهترین مدل‌های زیورآلات را انتخاب کنید؛ آن‌هایی که واقعا به شما می‌آیند و زیباترتان می‌کنند.

زیورآلات طلایی یا نقره‌ای؟

برای اینکه متوجه شوید چه رنگ‌هایی از زیورآلات بیشتر به شما می‌آیند، باید رنگ پوستتان را بشناسید. بعضی افراد رنگ پوستشان سرد است و بعضی‌های دیگر، پوست گرمی دارند. برای تشخیص رنگ پوست یک راه ساده و سریع این است که پوستتان را از هر گونه ماده آرایشی پاک کنید و بشویید. بعد مرطوب کننده‌ای که همیشه از آن استفاده می‌کنید را بزنید و یک ربع صبر کنید. حالا یک برگه سفید و شفاف را کنار پوستتان بگیرید. اگر در مقابل برگه، پوستتان رگه‌های صورتی دارد، تناژ پوست شما سرد است. اگر هم به جای صورتی، بیشتر زرد بودن آن به چشم آمد پوست شما گرم است.

البته بعضی‌ها هم هستند که پوستشان جایی بین سرد و گرم قرار دارد! افرادی که تناژ پوستشان گرم است می‌توانند با خیال راحت از زیورآلات طلایی، قرمز، نارنجی و شیری استفاده کنید. این رنگ‌ها به خوبی کنار تناژ گرم پوست می‌نشینند و ترکیب دلنشینی ایجاد می‌کنند. درست بر خلاف رنگ‌هایی مثل نقره‌ای، سبز، صورتی و آبی که برای افرادی با تناژ سرد پوست مناسب هستند و به افراد زرد پوست نمی‌آیند. راه دیگری که می‌تواند به تشخیص تناژ پوست کمک کند توجه به رنگ رگ دست‌هاست. اگر به سبزی می‌زند شما پوستی گرم دارید و اگر به رنگ آبی نزدیکتر است، تناژ پوست شما سرد است.

بیشتر بخوانید: شش نکته اساسی برای استفاده از زیورآلات

زیورآلات مناسب برای رنگ پوست گرم

توجه به فرم صورت و انتخاب زیورآلات

یکی از نکاتی که به شما کمک می‌کند زیورآلات مناسب خودتان را انتخاب کنید توجه به فرم صورتتان است. گوشواره و گردنبند هر کس با توجه به فرم صورتش متفاوت با بقیه خواهد بود. بیشترین فرم صورتی که بین افراد دیده می‌شود در چهار دسته قرار می‌گیرد: صورت‌های قلبی شکل (پیشانی‌های پهن و چانه‌های نوک تیز)، صورت‌های بیضی شکل (بدون زاویه و کشیده)، صورت‌های مستطیلی (زاویه دار و کشیده)، صورت‌های گرد (بدون زاویه و متناسب). در ادامه به توضیح زیورآلات مناسب برای هر کدام از این فرم صورت‌ها پرداخته‌ایم.

زیورآلات مناسب برای فرم صورت قلب

گوشواره: سراغ مدل‌هایی بروید که باعث خطای دید می‌شوند و صورت را کشیده‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. گوشواره‌های بلند گزینه‌های خوبی هستند. کشیده نشان دادن صورت، تیزی چانه و بلندی پیشانی را مخفی می‌کند.

گردنبند: چوکرها یا گردنبندهای طوقی، بهترین گزینه برای خانم‌هایی هستند که صورتشان شکل قلب است. این گردنبندها تیزی چانه را خنثی می‌کنند. رنگ چوکر را با توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید.

فرم قلبی صورت

بیشتر بخوانید: ۱۰ باید و نباید استفاده از زیورآلات زنانه با مد ۹۶

مدل زیورآلات مناسب برای صورت‌های گرد

گوشواره: مدل ایده‌آل برای خانم‌هایی با صورت‌های گرد، گوشواره‌هایی هستند که زاویه دارند. مثلا مدل‌های مربع یا مستطیل برای صورت‌های گرد بسیار مناسب هستند و آن‌ها را شیک‌تر نشان می‌دهند.علاوه بر این، استفاده از گوشواره‌هایی را که شبیه اشک یا بیضی شکل هستند، مد نظر داشته باشید.

گردنبند: کسانی که صورتشان گرد است باید سراغ مدل‌های بلندی بروند که حداقل تا زیر خط گردن بیاید. اگر گردنتان چندان کشیده نیست می‌توانید گردنبند را بلندتر هم انتخاب کنید.

فرم صورت گرد

مدل‌های مناسب برای صورت‌های مستطیلی

گوشواره: خانم‌هایی که صورت‌های مستطیلی دارند بهتر است برای خنثی کردن زاویه‌های صورتشان، از گوشواره‌های کوتاه و گرد استفاده کنند. گوشواره‌های براق و پر زرق و برق هم برای این خانم‌ها مناسب هستند.

گردنبند: چوکر یا طوق برای خانم‌هایی با صورت‌های مستطیلی هم مناسب هستند. به خصوص اگر گردنشان کشیده و بلند باشد.

فرم صورت مستطیلی

بیشتر بخوانید: خرید زیورآلات و ۱+۱۰ توصیه برای خوش استایل شدن

زیورآلات ایده‌آل برای صورت بیضی شکل

گوشواره: خانم‌هایی که صورتشان بیضی است بهتر است سایز گوشواره‌هایشان را متوسط انتخاب کنند. همچنین این مدلها اگر زاویه‌های تیز داشته باشند، صورت را زیباتر نشان می‌دهند.

گردنبند: خانم‌هایی با فرم صورت بیضی محدودیتی برای انتخاب گردنبند ندارند و می‌توانند هم سراغ مدل‌های بلند بروند و هم کوتاه. با وجود این بهتر است اگر گردن بلندی دارند، از مدل‌های کوتاه‌تر استفاده کنند.

فرم صورت بیضی

مشاهده و خرید انواع زیورآلات

مشاهده و خرید انواع زیورآلات

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.