فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery

زیورآلات مردانه ؛ ۶ قانون برای استفاده از آن‌ها

زیورآلات مردانه برای خیلی از آقایان گزینه‌های اساسی به شمار نمی‌آیند. اغلب هم دلیلش این است که بسیاری از مردان فکر می‌کنند استفاده از زیورآلات صرفا مخصوص خانم‌هاست. در حالیکه زیورآلات مردانه بسیار زیبایی در بازار وجود دارند که استفاده از آن‌ها استایل مردان را زیر و رو خواهد کرد. از این راهنمای خرید و استفاده از زیورآلات مردانه استفاده کنید و کلیشه‌های قدیمی را دور بیندازید.

زیورآلات مردانه ، متناسب با اندام

بسیاری از مردان یکی از اساسی‌ترین نکات درباره‌ی استفاده از زیورآلات مردانه را نمی‌دانند. آن نکته این است: گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به جثه‌ی شما بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستید، هیچ وقت سراغ زیورآلات نازک و ظریف نروید و اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارید، سراغ زیورآلات بزرگ نروید. همچنین به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • دستبند: به مچ دست‌هایتان دقت کنید، اگر پهن است سراغ دستبند و ساعت پهن بروید و اگر نازک است، از دستبند و ساعت‌های باریک‌تر استفاده کنید.
  • گردنبند: اگر گردنتان پهن است، از گردنبند بزرگ و پهن استفاده کنید و اگر لاغر است سراغ انتخاب‌های ظریف‌تر بروید.
  • انگشتر: مردانی که انگشتان درشت و کشیده دارند سراغ انگشترهای بزرگتر و پهن‌تر بروند. درست بر خلاف مردانی که انگشتان کوتاهی دارند.گردنبند مردانه

یک جا متمرکزشان نکنید

یکی از اشتباهاتی که مردان در رابطه با استفاده از زیورآلات مردانه انجام می‌دهند، متمرکز کردن آن‌ها در یک بخش از بدن است. برای مثال ممکن است قبلا شما هم بارها تمام انگشترهایتان را به یک دست کرده باشید یا نوجوانانی را دیده باشید که چند گردنبند را روی هم می‌اندازند. هر دوی این کارها اشتباه است. شما قرار نیست با متمرکز کردن زیورآلات حواس بیننده را از استایلتان منحرف کنید و فقط به مچ دست یا گردن سوق بدهید. پخش کردن و ایجاد تعادل در مورد استفاده از زیورآلات باعث می‌شود شیک‌تر به نظر برسید و استایلتان هم از دید بیننده پنهان نماند.

مشاهده و خرید انواع زیورآلات مردانه

مشاهده و خرید انواع زیورآلات مردانه

متمرکز کردن زیورآلات مردانه

 چطور موقعیت‌ها را تشخیص دهیم؟

حواستان باشد که زیورآلات مردانه مثل زیورآلات زنانه نیستند که بتوان در هر موقعیتی از آنان استفاده کرد. برای مثال زنان ممکن است در هر شرایطی دستبند داشته باشند اما مردان اگر در بعضی موقعیت‌ها از دستبند یا موارد مشابه استفاده کنند برای وجهه‌شان خوب تمام نشود. بعضی از موقعیت‌های ممنوعه برای استفاده از زیورآلات شامل موارد زیر است:

زیورآلات مردانه و کت و شلوار

مراسم ختم یا تدفین: وقتی عزیزی از دست رفته است به موقعیت احترام بگذارید و سراغ استفاده از زیورآلات مردانه نروید. جلب توجه کردن آخرین چیزی است که در این مراسم مورد نیاز شماست.

مدرسه یا محیط آموزشی: در محیطی که آموزشی است تا جایی که امکان دارد جلب توجه با زیورآلات را کنار بگذارید.

سر کار یا مصاحبه کاری: در مصاحبه‌های کاری استفاده از زیورآلات را برای خودتان قدغن کنید. سر کار هم اگر قصد دارید از زیورآلات استفاده کنید به قواعد محیط توجه کنید. مثلا محیط کار دولتی قواعد سفت و سخت‌تری نسبت به محیط کار خصوصی دارد. پس نمی‌توان سر کار، دستبند چوبی را به همراه کت و شلوار رسمی پوشید. همچنین جایی که بیشتر نیروی کار آن جوان هستند، نسبت به محل کاری با نیروی کار مسن‌تر، امکان استفاده بیشتر از زیورآلات را به شما می‌‌دهد.

بیشتر بخوانید: پنج اشتباه فاحش در پوشیدن لباس مردانه

با اعتماد به نفس استفاده کنید

اگر کلیشه‌های جنسیتی که شامل استفاده نکردن از زیورآلات برای مردان هم می‌شود شما را احاطه کرده است، از گیرشان در بروید. ممکن است اعتماد به نفس استفاده از زیورآلات را نداشته باشید و فکر کنید زیورآلات فقط برای زنان کاربرد دارند. در چنین وضعیتی برای اینکه خودتان را به این قضیه عادت دهید هر چند روز یک بار به یک فروشگاه سر بزنید و چند مدل را روی دست یا گردنتان امتحان کنید. اینطوری بعد از چند وقت چشمتان عادت می‌کند و می‌توانید دست به کار خرید شوید.

گردنبند مردانه

مشاهده و خرید انواع کت و شلوار مردانه

مشاهده و خرید انواع اکسسوری مردانه

از حد به در نبرید

یک ضرب المثل دنیای مد می‌گوید «زیورآلات آخرین چیزی است که شما می‌پوشید اما اولین چیزی است که به چشم می‌آید». درست به همین دلیل هم باید حد را نگه دارید و حواستان باشد خودتان را در انبوهی از زیورآلات غرق نکنید. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید عبارت «بیش از حد» در مورد هر موقعیتی فرق دارد. بنابراین باید موقعیت شناس باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ قانون اکسسوری‌های مردانه از کمربند چرم تا دکمه سر دست

استفاده بیش از حد از زیورآلات

به تناژ پوستتان دقت کنید

توجه به تناژ پوست کمکتان می‌کند زیورآلات مناسب را پیدا کنید. به طور کلی به قاعده زیر دقت کنید:

  • اگر رگ‌های دست شما آبی یا بنفش هستند: پوست شما تناژ سرد دارد. برای شما پلاتینیوم یا نقره مناسب است.
  • اگر رگ‌های دست شما سبز است: تناژ پوست شما گرم است و زیورآلات طلایی رنگ یا مسی برایتان مناسب هستند.
  • اگر رگ‌های دست شما آبی، سبز و بنفش است: تناژ پوست شما خنثی است و زیورآلات طلایی رنگ و نقره‌ای، هر دو برای شما مناسب هستند.

بیشتر بخوانید : همه‌ی انتخاب‌ها بر اساس رنگ پوست خودتان

توجه به تناژ پوست

منبع: RMRS

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  1. میلاد

    با اینکه این قوانینو نمیدونستم اما راعایت میکردمD:

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.