فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
مرتب کردن کمد لباس

۶ نکته برای بسته بندی و انبار کردن لباس‌های تابستانی

مرتب کردن کمد لباس کاری به ظاهر ساده است اما گاهی ما را کلافه می‌کند. به خصوص زمانی که فضای کافی برای نگهداری انبوه لباس‌هایمان نداشته باشیم. با شروع فصل پاییز، وقت خداحافظی با لباس‌های تابستانی ‌فرا می‌رسد و نوبت ژاکت‌های گرم و نرم پاییزی می‌شود که در کمدمان جا بگیرد. اما به جای این‌که لباس‌های تابستانی را تا سال آینده در کمد نگه داریم، بهتر است با مرتب کردن کمد لباس، ایجاد تغییراتی در چیدمان لباس‌ها و بسته‌بندی و انبار کردن لباس‌های تابستانی کار را برای خودمان ساده‌تر کنیم. برای مرتب کردن کمد لباس در هنگام تغییر فصل بهتر است چند سوال از خودمان بپرسیم.

آخرین باری که این لباس را پوشیدم کی بود؟

اگر یادتان نمی‌آید لباسی را آخرین بار کی پوشیدید یا آخرین باری که آن را پوشیدید تابستان دو سال پیش بود، شما دیگر به آن لباس احتیاج ندارید! می‌توانید به جای این‌که فضای کمدتان را برای لباس‌هایی که نمی‌پوشید، بیهوده صرف کنید، آن‌‌ها را به خیریه بدهید یا با دوستانتان مبادله کنید.

مرتب کردن کمد لباس

آیا هنوز می‌توانم این لباس را بپوشم؟

قبل از آن‌که تاپ و تی‌شرت و پیراهن‌های تابستانی را بسته بندی کنید، به این نکته توجه کنید که کدام‌یک در فصل پاییز هم قابل استفاده است. پیراهن‌های آستین حلقه ای و سرافون‌ها اگر زیر یک ژاکت پشمی به صورت چند لایه پوشیده شوند، می‌توانند حتی جذاب‌تر به نظر برسند.

مرتب کردن کمد لباس

آیا این لباس تمیز است؟

هر لباسی را که می خواهید برای سال بعد کنار بگذارید، قبل از بسته بندی با دقت بررسی کنید تا کثیفی، لکه یا پارگی نداشته باشد. در صورت لزوم قبل از شستشو از یک محلول پاک کننده لکه استفاده کنید یا اگر پارگی‌ یا خراشی روی لباس بود آن را ترمیم کنید. توصیه می‌شود همه لباس‌ها قبل از بسته بندی شسته شوند. اگر لکه و کثیفی مدت زیادی روی لباس بماند در الیاف آن نفوذ می‌کند و نه تنها تمیز کردن آن سخت می‌شود، بلکه احتمال آسیب رساندن حشرات بیشتر می‌شود.

بهترین راه برای بسته بندی لباس‌ها کدام است؟

برای بسته بندی بهتر و تفکیک منظم لباس‌ها از جعبه های پلاستیکی استفاده کنید. با این‌کار امکان دسترسی به هر لباس راحت تر می شود و لباس‌ها در مقابل آسیب بید و حشرات موزی دیگر محفوظ می‌مانند.

استفاده از چمدان‌هایی که در این فصل نمی‌خواهید از آن استفاده کنید هم گزینه مناسبی است. این نکته را به خاطر بسپارید که استفاده از جعبه‌های مقوایی روش مناسبی نیست زیرا موش و حشرات به راحتی به داخل آن نفوذ می‌کنند.

پیش از قرار دادن لباس‌ها در داخل جعبه، از تمیز بودن جعبه‌ها مطمئن شوید و داخل آن مواد رطوبت گیر قرار دهید.

مرتب کردن کمد لباس

تا کردن بهتر است یا آویختن؟

جنس پارچه لباس و نحوه قرار گرفتن لباس در کمد، در فصل مناسب خودش را در نظر بگیرید. اگر تا کردن لباس به مدت چند ماه، چین و چروک دائمی روی آن ایجاد می‌کند، از چوب رختی استفاده کنید و لباس‌ها را داخل محفظه‌های مخصوص بیاویزید. لباس‌هایی که تا می‌شوند را فشرده بسته بندی نکنید. بین لباس‌های تا شده کمی فضای آزاد بگذارید تا تحت فشار چروک نشوند.

مرتب کردن کمد لباس

لباس‌ها را کجا نگه دارم؟

قبل از اینکه جعبه های بسته بندی لباس‌ها را بخرید به محل قرار دادن آن‌ها فکر کنید. اگر می‌خواهید جعبه‌ها را داخل کمد قرار دهید می‌توانید اندازه‌های مختلفی را انتخاب کنید. اما برای قرار دادن جعبه‌ها در زیر تخت‌خواب باید به اندازه‌ها دقت کنید. مطمئن شوید که محل قرار گرفتن لباس‌ها تمیز، خشک و دارای تهویه مناسب است. لباس‌ها را در زیر‌زمین یا اتاق زیر شیروانی که به شدت مستعد رطوبت و کپک است، قرار ندهید. برای محافظت از لباس‌ها در برابر حشرات و بوی نامطبوع می‌توانید مقداری اسطوخودوس (Lavender)، برگ سدر یا رزماری را داخل کیسه‌های توری بریزید و در کنار لباس‌ها قرار دهید.

مرتب کردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس کمک می‌کند فضای بیشتری برای نگهداری لباس داشته باشید و اگر زمانی به آن‌ها نیاز داشتید بتوانید به راحتی آن‌ها را در جای محفوظ و مشخصی که دارند پیدا کنید.

ورود به دیجی استایل

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.