فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery

۹ دستورالعمل مهم برای خرید اینترنتی لباس و کفش با سایز دقیق و کیفیت خوب

با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا برای مردم جهان ایجاد کرده، سبک زندگی افراد دچار تغییراتی شده است؛ یکی از تغییراتی که پس از شیوع ویروس کرونا در جهان به وجود آمده تمایل بیشتر افراد به خرید‌های اینترنتی است. خرید اینترنتی لباس و کفش نسبت به خرید مستقیم آن‌ها مزایا و معایبی دارد؛ علاوه بر خطر ویروس کرونا که بسیاری از افراد را مجبور کرده تا در خانه بمانند، مزایایی همچون کاهش هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌ی رفت‌و‌آمد، سهولت خرید، دسترسی راحت‌تر، امکان خرید بدون دغدغه، صرفه‌جویی در وقت، امکان بررسی بیشتر کالا و مقایسه‌ی آن‌ها و… از جمله مزایای خرید اینترنتی است که باعث شده تا به‌مرور زمان این نوع خرید جایگزین خرید سنتی شود.

از سوی دیگر زمانی که به طور مستقیم از فروشگاه‌ها خرید می‌کنید امکان بررسی جنس لباس، نوع دوخت و از همه مهم‌تر پرو کردن لباس را دارید اما در خرید اینترنتی پوشاک این امکان وجود ندارد، بنابراین ممکن است لباسی که خریداری کرده‌اید سایزتان نباشد و یا جنس و مدل لباسی که خریده‌اید برایتان مقبول نباشد. در این مطلب به هشت توصیه‌ی مهم و کاربردی پرداخته‌ایم که در زمان خرید اینترنتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیق‌تر و بهتر پوشاک مورد نظرتان را انتخاب کنید، در ادامه با ما در مجله‌ی دیجی‌استایل همراه باشید.

۱. سایزتان را به دقت اندازه‌گیری کنید

نحوه اندازه گیری لباس

معمولا تولیدکنندگان لباس زنانه و مردانه در هر ناحیه از دنیا متناسب با میانگین اندازه‌ی ساکنین خود، از سیستم خاصی برای سایزبندی لباس‌های تولید شده در آن ناحیه، استفاده می‌کنند. به‌طور کلی سه سیستم سایزبندی اصلی در دنیا وجود دارد. سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK). البته جدیدا سیستم‌های آلمانی (GR)، ایتالیایی (IT)، فرانسوی (FR)، ژاپنی (JP) و استرالیایی (AUS) هم به این مجموعه اضافه شده‌اند، اما هم‌چنان، بیشتر تولیدی‌های پوشاک در سراسر دنیا از همان سه گونه‌ی اول استفاده می‌کنند. اختلاف این نظام‌های سایزبندی در معیارهایی است که برای اندازه‌گیری بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معیارها عبارت‌اند از: اندازه‌های دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد. روشن است که با دانستن روش درست اندازه‌گیری و دانستن اندازه‌های خود، دیگر نگران کوچک یا بزرگ بودن لباس‌هایتان نخواهید بود؛ ضمن اینکه می‌توانید با خیال راحت به‌صورت غیرحضوری خرید کنید و از خریدتان لذت ببرید.

معیارهای مورد نیاز برای خرید اینترنتی لباس مردانه

برای خرید آنلاین مطمئن پوشاک مردانه، لازم است که اندازه‌های زیر را در اختیار داشته باشید.

بالاتنه: اندازه‌ی دور سینه، دور گردن، دور کمر

پایین‌تنه: اندازه‌ی دور کمر، قد (در صورت خرید شلوار)

معیارهای مورد نیاز برای خرید اینترنتی لباس زنانه

برای خرید مطمئن پوشاک زنانه، لازم است که اندازه‌های زیر را در اختیار داشته باشید.

بالاتنه: اندازه‌‌ی دور سینه، اندازه‌ی دور کمر

پایین‌تنه: اندازه‌ی دور کمر، اندازه‌‌ی دور باسن

معیارهای مورد نیاز برای خرید اینترنتی لباس کودکان

در مورد کودکان، ‌جز اندازه‌گیری دور سینه، دور کمر و دور باسن، لازم است از سن و قد کودک هم اطلاع داشته باشید.

اندازه‌گرفتن قسمت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، راه و روش خاصی دارد که اگر طبق آن عمل کنید، دیگر با مشکل مناسب نبودن سایز لباس‌هایتان مواجه نمی‌شوید.

اندازه‌گیری دور سینه

متر را دور سینه بگیرید، به‌طوری‌که در جلوی بدن از برجسته‌ترین قسمت سینه و در پشت بدن در امتداد خط افقی همان قسمت عبور کند. متر باید کمی آزادانه حرکت کند. خانم‌ها بهتر است دور سینه‌شان را با پوشیدن سوتین اندازه‌گیری کنند. برای این که اندازه‌گیری دقیق‌تر باشد بهتر است از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان کمک بگیرید و در هنگام اندازه‌گیری دو دست‌تان را بالا ببرید.

اندازه‌گیری دور کمر

منظور از کمر لزوما جایی نیست که کمرشلوارتان قرار می‌گیرد بلکه باید متر را دور باریک‌ترین قسمت کمر (بین ناف و زیر قفسه سینه) قرار بدهید. متر را طوری بگیرید که موازی زمین باشد و بتواند آزادانه حرکت کند؛ سپس اندازه‌ی کمرتان را یادداشت کنید.

اندازه گیری دور کمر برای خرید اینترنتی لباساندازه‌گیری دور باسن

متر را دور باسن بگیرید، به‌ طوری که در پشت بدن از برجسته‌ترین قسمت باسن و در جلوی بدن در امتداد خط افقی همان قسمت عبور کند. البته اگر شکم دارید، در قسمت جلوی بدن باید متر را از برجسته‌ترین نقطه‌ی شکم‌تان عبور دهید.

  • نکته تکمیلی: برای اندازه‌گیری کمر و باسن در حالت نشسته هم اندازه‌هایتان را بگیرید که لباس‌هایی که پارچه‌ی کشسان ندارند در هنگام نشستن تنگ نباشند.

اندازه‌گیری عرض شانه

برای اندازه‌گیری عرض شانه‌ها باید از یکی از دوستان و یا اعضای خانواده‌تان کمک بخواهید. صاف بایستید و شانه‌هایتان را شل کنید، از دوست خود بخواهید پشت سر شما بایستد و عرض شانه‌ها را بین نقاطی که دقیقاً بالای زیربغل شما هستند اندازه‌گیری کند.

اندازه‌گیری دور ران پا

برای انجام اندازه‌گیری دور ران پا، نوار اندازه‌گیری را دور پهن‌ترین قسمت رانتان قرار دهید و اندازه‌اش را یادداشت کنید.

اندازه‌گیری دور گردن

متر را دور گردن بگیرید، به شکلی که از گودترین قسمت گردن عبور کند.

اندازه‌گیری قد

برای اندازه‌گیری قد در حالتی که از پشت به دیوار چسبیده‌اید، از فرق سر تا کف پا را اندازه بگیرید. در مورد بزرگسالان دانستن قد بعضی قسمت‌های لباس هم کمک‌کننده است. به‌عنوان مثال دانستن قد فاق تا مچ‌ پا برای خرید شلوار، دانستن قد پیراهن یا مانتو برای خانم‌ها و غیره، می‌تواند به خرید راحت‌تر شما کمک کند.

اندازه‌گیری سایز کف پا

سایز پاپایتان را به شکل عمودی روی کاغذ بگذارید و دور آن خط بکشید. حالا از بلند‌ترین انگشت که معمولا انگشت شصت است تا انتهای پاشنه یک خط اریب بکشید و این خط را اندازه‌‌گیری کنید. با تطابق اندازه‌ی این خط با جدول اندازه‌ها می‌توانید سایز پایتان را تعیین کنید. سایز اروپایی کفش همان سایز معمول و رایج در ایران است. با توجه به تفاوت سایز پای زنان و مردان از دو جدول مختلف استفاده شده است.

جدول سایز پا

بهتر است در ساعت‌های پایانی روز سایز پایتان را اندازه‌گیری کنید چرا که در این ساعات پاها در بزرگترین سایز خود قرار دارند. همچنین با توجه به این که گاهی پای چپ و راست با یکدیگر هم‌اندازه نیستند بهتر است هر دو پایتان را اندازه‌گیری کنید.

۲. اندازه‌‌ها را با نمودارها و چارت سایز مقایسه کنید

چارت سیستم های اندازه گیری

راهنمای سایز را  در سایت فروشنده بخوانید و با توجه به اندازه‌هایتان ببنید کدام سایز مناسب شماست. علاوه بر این در سایت تولید‌کننده و برند لباس مورد نظرتان هم راهنمای سایز را چک کنید و ببینید که آیا تولید‌کننده جدول سایز جداگانه‌ای ارائه کرده است یا خیر. چرا که امکان دارد راهنمای سایز قرار داده شده در سایت فروشگاه یک راهنمای عمومی باشد و برای یک کالای خاص با مارک مشخص کارآمدی لازم را نداشته باشد.

برای این که بتوانید سایزتان را تعیین کنید لازم است با نشانه‌های سایزبندی آشنایی داشته باشید:

علامت EU) European Union) نشان‌دهنده‌ی سایز اروپایی، US) United States of America) نشان‌دهنده‌ی سایز آمریکایی و UK) United Kingdom) ‌نشان‌دهنده‌ی سایزبندی انگلیسی است. در کشور ما بیشتر از سایزبندی اروپایی استفاده می‌شود، اما با توجه به جهانی‌شدن صنعت پوشاک، دانستن بقیه‌ی نظام‌های سایزبندی هم می‌تواند در انتخاب لباس مناسب کمک‌کننده باشد.

به‌عنوان مثال در مورد لباس بانوان، اگر سایز اروپایی شما ۳۸ باشد، در سیستم انگلیسی سایزتان ۱۰ و در سیستم آمریکایی ۶ خواهد بود؛ هم‌چنین اگر سایزتان ۴۰ اروپایی باشد، در سیستم انگلیسی برابر با ۱۲ و در سیستم آمریکایی ۸ خواهد بود و به همین ترتیب می‌توانید سایزهای دیگر را محاسبه کنید. در مورد پوشاک مردانه قضیه کمی متفاوت است. سایزبندی آمریکایی و انگلیسی در پوشاک مردانه مشابه‌اند ولی با سایزبندی اروپایی فرق دارند. به عنوان مثال اگر سایز اروپایی‌تان ۴۶ باشد، سایز آمریکایی و انگلیسی شما ۳۶ خواهد بود یا اگر در سیستم اروپایی سایز ۴۸ داشته باشید، در سیستم آمریکایی و انگلیسی سایزتان ۳۸ خواهد بود و الی آخر. برای پوشاک کودکان معمولا از سن در کنار دو سیستم انگلیسی و آمریکایی استفاده می‌شود. سایز ۳ آمریکایی برابر با سایز ۴-۳ انگلیسی، سایز ۴ آمریکایی برابر با سایز ۴-۵ انگلیسی است و غیره.

۳. با جنس‌های مختلف پارچه‌ها آشنا باشید

اندازه گیری دور کمر برای خرید اینترنتی لباس

در هنگام خرید حضوری شما می‌توانید با لمس پارچه و پوشیدن آن جنس پارچه را حس کنید، ببینید آیا به اندازه‌ی کافی خاصیت کشسانی دارد یا خیر و آیا آن‌طور که دوست دارید نرم است یا نه.

به عنوان مثال بعضی از پارچه‌های نایلونی برای بعضی افراد باعث بروز حساسیت‌های پوستی می‌شوند بنابراین توجه به جنس پارچه‌ی لباس بسیار حائز اهمیت است و نباید تنها به نگاه کردن به عکس اکتفا کنید. جنس پارچه به کار رفته در لباس یا زیره و رویه‌ی کفش برای شما بایستی به صورت دقیق و جزیی در سایت معتبر فروش اینترنتی توضیح داده ‌شود، چنانچه با جنس پارچه‌ها آشنا باشید می‌توانید به خوبی تشخیص بدهید که چه لباس‌هایی برایتان مناسب است و چه لباس‌هایی با وجود ظاهر مناسبشان به درد شما نمی‌خورند؛ به عنوان مثال پارچه‌های مصنوعی به گلوله گلوله شدن معروف هستند و به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند. یعنی برای سالم نگه داشتن آن‌ها احتمالا باید هزینه‌ی زیادی را صرف خشک‌شویی کنید. اگر دوست دارید لباس شما با وجود شست‌وشوی مداوم و مکرر همچنان ظاهر عالی و سالمی داشته باشد، همیشه دنبال الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، کشمیر، لینن و ابریشم باشید.

احتمالا در کمدتان لباس‌هایی را دارید که جنس پارچه‌شان را دوست ندارید و به همین دلیل آن‌ها را نمی‌پوشید. بر همین اساس می‌توانید تعیین کنید که چه نوع پارچه‌هایی مطابق نظر شما نیست و در هنگام خرید اینترنتی لباس می‌توانید با بررسی جنس پارچه خرید دقیق‌تر و مقبول‌تری را داشته باشید.

۴. بر اساس بزرگ‌ترین اندازه‌هایتان سفارش بدهید

اگر انداره دور کمرتان مدیوم طبقه‌بندی می‌شود اما دور باسن‌تان ایکس‌لارج است باید بر اساس سایز بزرگ‌تر خرید کنید، چرا که به عنوان مثال اگر پیراهنی مدیوم بخرید کمر لباس‌تان اندازه است اما در قسمت باسن تنگ خواهد بود و اگر بخشی از لباس‌تان تنگ باشد دیگر قادر به اصلاح آن نیستید. در حالی که اگر کمر لباس‌تان گشاد باشد می‌توانید با مراجعه به خیاط آن را کمی تنگ‌تر کنید و یا اگر خودتان امکانش را دارید در خانه کمر لباس‌تان را تنظیم کنید. در خصوص طول لباس هم همین نکته صدق می‌کند، به عنوان مثال اگر کمر شلوارتان اندازه باشد طول پاچه‌ی شلوار را می‌توانید کوتاه‌تر کنید اما برعکسش امکان‌پذیر نیست.

۵. خرید اینترنتی پوشاک را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید

سعی کنید حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا اصل بودن کالا و امکان مرجوع کردن آن حتما تضمین شود. پیج‌های اینستاگرامی معمولا گزینه‌ی خوبی برای خرید اینترنتی نیستند چرا که نمی‌توانید مطمئن باشید خریدتان چه زمانی به دستتان میرسد و در صورتی که لباستان اندازه نباشد ممکن است نتوانید پوشاکی را که خریداری کرده‌اید مرجوع کنید. از سوی دیگر امکان تقلب در این پیج‌ها و فروشگاه‌های غیر‌معتبر بسیار بالاست و ممکن است جنسی را که خریداری می‌کنید تقلبی و بی‌کیفیت باشد.

اما چه فروشگاه‌هایی معتبر هستند؟ فروشگاه‌هایی برای خرید اینترنتی مناسب هستند که:

  • نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند.
  • محل فروشگاه یا آدرس دفتر مرکزی در سایت فروشگاه ذکر شده باشد.
  • در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشند.
  • برای هر محصول توضیحات جامع و کاملی ارائه دهند.
  • امکان درج نظرات مثبت و منفی کاربران در مورد محصولات وجود داشته باشد.

۶. قوانین خرید اینترنتی و رویه‌های بازگرداندن کالا را چک کنید

در سایت فروشگاه شرایط بازگرداندن کالا را به دقت چک کرده و با قوانین پس دادن کالا آشنا باشید. باید بدانید دقیقا در کدام موقعیت‌ها می‌توانید لباستان را تعویض کنید و چه لباس‌هایی معمولا امکان مرجوع شدن را دارند؟ به عنوان مثال در بیشتر فروشگاه های اینترنتی لباس‌های زیر را نمی‌توانید مرجوع کنید بنابراین حتما طبق اندازه‌هایتان سفارش بدهید و از سوی دیگر حتما از برندهای معتبر خرید کنید تا از کیفیت لباس زیرتان مطمئن شوید.

۷. توضیحات سایت فروش را به دقت چک کنید

توضیحات سایت فروش اینترنتی می‌تواند بسیار کارآمد باشند. توضیحاتی که روی سایت نوشته می‌شود معمولا به شما جزییات دقیق کالا، نحوه‌ی نگهداری و شست‌وشو و البته راهنمایی در مورد اینکه کالایی که می‌خرید برای چه موقعیت‌هایی مناسب است را در اختیار شما می‌گذارد. بار دیگر تأکید می‌کنیم که فروشگاه اینترنتی که برای خرید انتخاب کرده‌اید باید حتما توضیحات کاملی برای هر محصول ارائه دهد. در صورتی که مشاهده کردید سایت فروشگاه از ارائه‌ی توضیحات لازم خودداری کرده بهتر است از آن فروشگاه خرید انجام ندهید.

۸. نظرات کاربران را به دقت چک کنید

کاربران معمولا راجع به جنس و سایز کالایی که به دستشان رسیده نظراتی کاربردی را بیان می‌کنند. در انتخاب پوشاک حتما نظرات کاربرانی را که محصول را خریداری کرده‌اند به دقت مرور کنید و به‌ دنبال نظراتی باشید که مرتبط با سایز، تن‌خور و کیفیت جنس لباس است تا متوجه میزان تطابق لباس با سایزتان بشوید. با توجه به نظرات، ممکن است لازم باشد که شما سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تری را انتخاب کنید. درحالی‌که ممکن است در عکس‌ها لباس تن‌خور خوبی داشته باشد، اما در نهایت احتمال دارد در قسمت سینه تنگ و به‌شکل ناجوری در قسمت لگن گشاد باشد، یا ترکیب نامتناسب دیگری داشته باشد.

۹. زمانی که لباس به دستتان رسید کیفیت و تن‌خور آن را به خوبی بررسی کنید

چک کردن کیفیت در خرید اینترنتی لباساما چگونه کیفیت خوب لباس را تشخیص دهیم؟ یک لباس خوب و باکیفیت نشانه‌هایی دارد، با بررسی این نشانه‌ها می‌توانید متوجه شوید کیفیت لباسی که خریده‌اید چظور است:

  • دوخت آن را با دقت نگاه کنید؛ دنبال نشانه‌هایی مانند بازشدگی، دوخت ناقص یا شل، گره‌خوردگی، دوخت ناصاف و هر گونه نقص دیگری در دوخت باشید. سپس با دو دست خود به آرامی دو سمت دوخت را بکشید تا متوجه شوید به چه اندازه محکم است. اگر هرگونه نشانه‌ای از باز شدن دوخت حس کردید لباس را مرجوع کنید.
  • برندهای ارزان‌قیمت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا برای تولید لباس از کمترین پارچه‌ی ممکن استفاده کنند. به همین دلیل معمولا در این برندها آستین‌ها و پاچه‌ها بسیار کوتاهند، شانه‌ها فضای کمی دارند، درز‌ها به طرز آزاردهنده‌ای تنگ هستند و لباس به خوبی روی بدن قرار نمی‌گیرد در حالی که ممکن است در جدول سایزها عددی دقیقا مطابق سایز شما ارائه کرده باشند. بنابراین لباس را بلافاصله پرو کنید و از فیت بودن آن روی بدنتان مطمئن شوید.
  • تمام جادکمه‌های لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید اندازه و دوخت مناسبی داشته باشند. بعد از این مرحله نوبت به چک کردن دکمه‌ها می‌رسد. آیا جنس با کیفیتی دارند؟ محکم دوخته شده‌اند؟ در صورتی که جواب هر دو سوال مثبت بود، تک تک دکمه‌ها را ببندید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند. اگر هر کدام از جا دکمه‌ها بیش از حد تنگ بود، لباس را مرجوع کنید.
  • نخی که بی‌کیفیت باشد، به مرور زمان بی‌کیفیت‌تر هم می‌شود. یک دقیقه وقت بگذارید و جنس و کیفیت نخی که برای دوخت لباس استفاده شده را امتحان کنید. آیا استحکام آن به اندازه‌ای است که بتواند برش‌های پارچه را برای مدت طولانی کنار هم نگه دارد؟
  • درزها و قسمت‌های چرخ‌شده‌ی لباس را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید چروک‌خورده یا بی‌نظم دوخته نشده باشند. لباس را پشت و رو کنید و دوخت‌های داخلی لباس را هم ببینید. دوخت ناتمام در لبه‌های داخلی لباس نشانه‌ای از کیفیت پایین آن است.

منبع: moms ، masterclass ، brit

دیدگاه کاربران ۱۱ دیدگاه

  1. A

    سلام
    ببخشید من اندازه هام ب این صورت هست:
    دور سینه: ۹۷
    دور کمر: ۹۴
    دور باسن: ۱۱۳
    با این حساب چه سایزی مناسب من هست؟؟
    طبق جدول موجود هیچ سایزی مناسب نیست😳

  2. پ ا

    لطفا سریع جواب بدید چون میخوام لباس بخرم

  3. پ ا

    درمورد اندازه گیری عرض سینه چیزی نگفتید در حالی که تو فروشگاهتون پیراهن ها بر اساس عرض سینه به فروش میرسن

    1. نیلوفر فلاحی

      سلام دوست عزیز، بهترین راه برای به دست آوردن سایز در هر بخشی استفاده از اندازه‌گیری لباسی است که به خوبی روی تن شما می‌نشیند.
      برای اندازه‌گیری دور سینه باید کاملا صف بایستید و دست‌ها را به شکل عادی در دو طرف بدن به پایین نگه دارید. به شکل طبیعی نفس بکشید و از یک فرد دیگر بخواهید متر را از زیربغل شما در بزرگترین قسمت سینه رد کند. سایزی که به دست می آید سایز دور سینه شما است.

      1. پ ا

        ممنون ولی برای بدست آوردن عرض سینه باید چیکار کنم؟
        دور سینه رو تقسیم بر دو کنم؟

        1. نیلوفر فلاحی

          نه از همان سایز دور سینه استفاده کنید

          1. پ ا

            چطور از دور سینه استفاده کنم وقتی عرض سینه از ۵۱ تا ۶۰!
            لباسی هم که میخواستم فروخت 🙁

  4. زهرا عظیمی

    من که تمام خریدهامو یا از دیجی کالا انجام می دم یا دیجی استایل تا به حال هم موردی پیش نیومده که پشیمون بشم. علاوه بر علم این کار، باید اعتماد به نفس لازم و قدرت تصمیم گیری هم داشته باشیم و البته کمی ریسک پذیر باشیم. در اطراف من کسانی هستن که چون قدرت تصمیم گیری ندارن از مراکز خرید و به شکل حضوری هم به راحتی نمی تونن خرید کنن و بعد از ده ها بار پرو باز نظر اطرافیان رو می خوان!!

  5. مهدی

    بنظرم فعلا در ایران خرید اینترنتی پوشاک انتخاب مناسبی نیست. متاسفانه فروشندگان ، موارد مورد نیاز برای اطمینان خاطر مشتری را ارائه نمیدهند.

  6. تام تام

    لباس را که نمیشه اینترنتی خرید، بعضی وقتا یک لیاس در ضاهر زیباست ولی به تن هرکسی نمی‌شینه.
    من که یکبار از بامیلو لباس خریدم غلط خور شدم

    1. نسیم چراغلو

      دیگه الان تقریبا همه تمام اقلام مورد نیازشون رو آنلاین خریداری می کنند و البته خرید آنلاین منوط به این است که شما علم این کار رو داشته باشید و از قبل مسائل مرتبط با اون رو بلد باشید مثل اندازه و سایز درستتون بر اساس استانداردهای جهانی و البته سایت خرید خوب و متخصص که شما رو کاملا در مورد کالای مورد نظرتون آگاه کنه و اطلاعات لازم رو بهتون بگه و در صورت پشیمون شدن از خریدتون اون رو به راحتی تعویض کنه و یا حتی پس بگیره . که با اینحساب به راحتی و آسونی می تونید خریدتون رو انجام بدید . بدون اتلاف وقت و انرژی و هیچوقت هم پشیمون نشید .

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.