فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
فهمیدن سایز شلوار

چگونه سایز شلوارمان را به دست بیاوریم؟

به دست آوردن سایز شلوار و به طور کلی لباس، یکی از دردسرهایی است که به خصوص موقع خرید اینترنتی به آن برمی‌خوریم. بی‌خبر بودن از سایز مناسب باعث می‌شود دل به خرید ندهیم و ندانیم چه سایزی را برای تن ما دوخته‌اند. بین تمام لباس‌ها هم، فهمیدن سایز شلوار احتمالا کار دشوارتری است. اما برای فهمیدن سایز شلوار راه حل‌های زیادی از جمله اندازه‌گیری دور کمر وجود دارد. خودتان به تنهایی یا با کمک گرفتن از بقیه می‌توانید سایز شلوارتان را به دست بیاورید و از این به بعد با خیال راحت خرید کنید؛ چه خرید اینترنتی باشد، چه خرید حضوری یا سفارش به دوستی که خارج کشور است و می‌خواهد برایتان هدیه بگیرد. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه باید سایز شلوار را بفهمیم.

فهمیدن سایز شلوار با اندازه‌گیری دور کمر

یکی از راه‌هایی که می‌توانید سایز شلوارتان را بدون دردسر به دست بیاورید استفاده از خودکار است! برای این کار، بدون این که پیراهن به تن داشته باشید یا با یک پیراهن نازک اندازه گیری را شروع کنید. حدود ۱۰ سانتی متر زیر نافتان را با یک خودکار علامت بزنید. متر را از روی این نقطه حرکت دهید و دور کمرتان بپیچانید. بهتر است حین اندازه‌گیری یکی از انگشتانتان بین شکم و متر حائل باشد. زمانی که متر دوباره به نقطه‌ی اول برگردد، عددی را نشان می‌دهد که سایز دور کمر شماست. این سایز را با همان خودکار روی کاغذ یادداشت کنید و به مرحله‌ی بعد بروید.

کمک گرفتن از فروشنده

حالا که سایز دور کمرتان را پیدا کرده‌اید، می‌دانید که موقع خرید کردن باید دنبال چه چیزی بگردید. کافی است از فروشنده بخواهید شلوار را روی یک سطح صاف پهن کند و از سمت چپ تا سمت راست کمر را اندازه بگیرد. این عدد را در دو ضرب کنید. اگر نتیجه با اندازه‌ی دور کمرتان یکی دربیاید، یک قدم بزرگ در انتخاب شلوار مناسب برداشته‌اید. اگر اینترنتی خرید می‌کنید در توضیحات محصول سایز دور کمر را بخوانید و سایز شلوار مناسب خودتان را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید سایز در برندهای مختلف با هم فرق می‌کند. برای مثال لباس با سایز M در یک برند ممکن است برابر با سایز S در برند دیگر باشد. به همین دلیل به خواندن M و S یا غیره اکتفا نکنید و حتما راهنمای سایز را بخوانید.

تفاوت سایز شلوار جین

در مورد شلوار جین قضیه کمی فرق می‌کند. شلوار جین ممکن است کمی پایین‌تر از دور کمر قرار بگیرد اما نهایتا روی استخوان‌های دو طرف لگن فیکس شود. شلواری که از این حد پایین‌تر بیاید ظاهر نامناسبی برای شما می‌سازد. پوشیدن این شلوار نه برای خانم‌ها و نه برای آقایان مناسب نیست. بنابراین اول دنبال شلوار فاق بلند باشید. دقت کنید که بهتر است قد کمر شلوار جین از جلو و پشت فرق نکند؛ یعنی شلوار جین نباید روی شکمتان را بپوشاند اما از پشت، موقع بلند شدن و نشستن کوتاه باشد. این اتفاق هم جلوه‌ی خوبی ندارد. با نشستن و بلند شدن در حالی که شلوار را پوشیده‌اید، از مناسب بودن آن اطمینان به دست آورید. اگر هم اینترنتی خرید می‌کنید عکس‌های جلو و پشت لباس را ببینید و توضیحات را کامل بخوانید.

اندازه‌گیری دور ران

نکته‌ی بعدی که باید به آن دقت کنید این است که پشت شلوار، بخشی که روی باسن قرار می‌گیرد، نباید خیلی گشاد باشد. برای فهمیدن اندازه‌ی ران، متر را کمی پایین‌تر از استخوان لگن، دور ران بپیچید و اندازه بزنید. نتیجه هر چیزی که شد شلوار جین شما نباید از نیم سانتی‌متر تنگ‌تر و از یک سانتی‌متر گشادتر از آن باشد. تنگ بودن شلوار باعث می‌شود امکان حرکت کردن نداشته باشید. ضمن این که شلوارتان هم زودتر خراب می‌شود. بیش از حد گشاد بودن آن هم شما را شلخته و نا‌منظم نشان می‌دهد.

اندازه‌گیری قد شلوار

از ۱۰ سانتی‌متر زیر ناف تا حدود یک سانتی متر زیر قوزک پا قد شلواری است که باید انتخاب کنید. توجه داشته باشید شلواری که کوتاه باشد به خصوص برای آقایان جلوه‌ی نامناسبی دارد و مدلی که بلند باشد و روی زمین کشیده شود هم نه تنها شما را بدتیپ نشان می‌دهد، بلکه بهداشتی هم نیست.

خرید اینترنتی شلوار مناسب

بعد از این که سایزتان را به دست آوردید می‌توانید با خیال راحت سراغ خرید اینترنتی بروید. اگر هم دوست داشته باشید فروشگاه اینترنتی دیجی استایل در بخش شلوار مردانه و شلوار زنانه گزینه‌های زیبایی برای شما دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب سایز شلوار و جین زنانه

راهنمای انتخاب سایز شلوار مردانه

۷ ترفند برای پنهان کردن شکم با لباس

دیدگاه کاربران ۵ دیدگاه

  1. نادر صادقی

    ارتباط بین W و L با اندازه های ذکر شده را توضیح دهید لطفا

    1. نازنین زهرا برومند

      کلمه L به معنای قد شلوار است و کلمه W به معنای دور کمر شلوار است .قد شلوار در همه سایزها یکسان است ولی دور کمر شلوارها متفاوت است و ما در هنگام خرید باید به قسمت W دقت کنیم که چه سایزی نوشته شده است.

  2. سام

    توروخداجواب بده شلوارکتان کش که سایزش از۴۶_۴۸_۵۰_۵۲_۵۴_۵۶هست اندازه کمرش چقدرمیشه؟جواب بده؟

    1. نیلوفر فلاحی

      سلام دوست عزیز یک شلوار که به همه این سایز‌ها نمی‌خوره. دور کمر شلوار ۴۶ حدودا ۷۹ سانتی متر، شلوار ۴۸ حدودا ۸۳ سانتی متر، شلوار ۵۰ حدودا ۸۷ سانتی متر، شلوار ۵۲ حدودا ۹۱ سانتی متر، شلوار ۵۴ حدودا ۵۴ سانتی متر و شلوار ۵۶ حدودا ۹۹ سانتی متر است. بهترین راه اینه که یک شلوار کتان که در حال حاضر دارید رو کاملا صاف روی زمین پهن کنید و با متر دور کمر همون شلوار رو اندازه بگیرید.

  3. محمدی

    سلام، در مورد اندازه گیری سایز دور کمر روش شما به نظر درست نمی‌آید. امتحان کردم. در حقیقت برای مردان باید متر را روی گودترین قسمت کمر قرار داده و کمی متر را شل بگیریم. عدد بدست آمده اندازه دور کمر است. این دستورالعمل برند تیفوسی برای اندازه شلوار مردانه است.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.