فروشگاه اینترنتی خرید لباس و پوشاک دیجی‌استایل

gallery
تشخیص لباس خوب

۹ نشانه برای تشخیص لباس با کیفیت

برای همه‌ی افراد پیش آمده است که لباس تازه‌ای را خریده‌اند و بعد از مدت کوتاهی استفاده از آن، به دلیل کیفیت پایین مجبور به کنار گذاشتنش شده‌اند. اگر از لباس‌های کهنه و کمرنگ با پارچه‌های گلوله گلوله خسته شده‌اید، وقت آن رسیده که هوشمندانه‌تر خرید کنید. اما چگونه لباس خوب را تشخیص دهیم؟ یک لباس خوب و با کیفیت نشانه‌هایی دارد. با شناختن این نشانه‌ها می‌توانید پول خود را صرف خریدن لباسی کنید که علاوه بر زیبایی دوام زیادی هم داشته باشد. با مجله‌ی اینترنتی دیجی‌استایل همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته‌ی مهم برای نشخیص کیفیت لباس آشنا کنیم.

۱. زیپ فلزی

زیپ فلزی

زیپ‌های پلاستیکی به سختی باز و بسته می‌شوند و حتی ممکن است به سرعت از کار بیفتند. این زیپ‌ها به راحتی شکسته و خراب می‌شوند و به این ترتیب دیگر قابل استفاده نیستند.

پس هنگام خرید لباس سراغ گزینه‌هایی بروید که جنس زیپ آن‌ها فلزی است تا دردسر خراب شدن و تعویض زیپ گریبان‌گیرتان نشود.

۲. دکمه‌ی اضافه

دکمه اضافه

وقتی لباسی با دکمه‌ی اضافه عرضه شده باشد، یعنی طراح آن انتظار دارد لباس را آنقدر طولانی به تن کنید که به برخی تعمیرات جزئی نیاز پیدا کند. وجود دکمه‌ی اضافه همچنین به شما اطمینان خاطر می‌دهد که برای این تعمیرات، هر آنچه لازم است در اختیار خواهید داشت.

حتی همراه برخی از لباس‌ها مقداری از نخ استفاده شده در دوخت هم عرضه می‌شود. این هم نشانه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد با یک لباس با کیفیت روبرو شده‌اید.

۳. پارچه‌ی طبیعی

الیاف طبیعی

پارچه‌های مصنوعی به گلوله گلوله شدن معروف هستند و به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند. یعنی برای سالم نگه داشتن آن‌ها احتمالا باید هزینه‌ی زیادی را صرف خشک‌شویی کنید. اگر دوست دارید لباس شما با وجود شست‌وشوی مداوم و مکرر همچنان ظاهر عالی و سالمی داشته باشد، همیشه دنبال الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، کشمیر، لینن و ابریشم باشید.

۴. دوخت محکم

دوخت لباس خوب

قبل از خرید لباس، دوخت آن را با دقت نگاه کنید؛ دنبال نشانه‌هایی مانند باز شدگی، دوخت ناقص یا شل، گره خوردگی، دوخت ناصاف و هر گونه نقص دیگری در دوخت باشید. سپس با دو دست خود به آرامی دو سمت دوخت را بکشید تا متوجه شوید به چه اندازه محکم است. اگر هرگونه نشانه‌ای از باز شدن دوخت حس کردید لباس را کنار بگذارید و از خریدش صرف نظر کنید.

۵. برش لباس خوب

برش خوب لباس

برندهای ارزان‌قیمت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا برای تولید لباس از کمترین پارچه‌ی ممکن استفاده کنند. به همین دلیل معمولا در این برندها آستین‌ها و پاچه‌ها بسیار کوتاهند، شانه‌ها فضای کمی دارند، درز‌ها به طرز آزاردهنده‌ای تنگ هستند و لباس به خوبی روی بدن قرار نمی‌گیرد. پس بهتر است لباس را پرو کنید تا ببینید در تن شما هم به همان خوبی است که روی آویز به نظر می‌رسد یا خیر.

۶. نقوش و الگوی منظم پارچه

لباس خوب

در لباس‌های با کیفیت، دوخت و الگوی پارچه با هم هماهنگ است. اگر لباسی که انتخاب کرده‌اید پارچه‌ی طرح‌دار دارد، بررسی کنید که چه اندازه به هماهنگ کردن الگو و نقوش روی پارچه در محل درزها توجه شده. اگر جهت قرارگیری خطوط در قسمت‌های مختلف لباس در طرح‌های برجسته‌ای مانند راه راه یا چهارخانه هماهنگ نباشد، لباس ظاهر بدی پیدا می‌کند. هرگونه هماهنگ نبودن الگوهای لباس را باید نشانه‌ای از کم‌دقتی در تولید آن در نظر بگیرید.

۷. دکمه و جادکمه‌ی با کیفیت

جا دکمه

تمام جادکمه‌های لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید اندازه و دوخت مناسبی داشته باشند. بعد از این مرحله نوبت به چک کردن دکمه‌ها می‌رسد. آیا جنس با کیفیتی دارند؟ محکم دوخته شده‌اند؟ در صورتی که جواب هر دو سوال مثبت بود، تک تک دکمه‌ها را ببندید و مطمئن شوید که مشکلی ندارند. اگر هر کدام از جادکمه‌ها بیش از حد تنگ بود، لباس را سر جایش برگردانید.

۸. جنس نخ مناسب

نخ لباس خوب

نخی که بی‌کیفیت باشد، به مرور زمان بی‌کیفیت‌تر هم می‌شود. یک دقیقه وقت بگذارید و جنس و کیفیت نخی که برای دوخت لباس استفاده شده را امتحان کنید. آیا استحکام آن به اندازه‌ای است که بتواند برش‌های پارچه را برای مدت طولانی کنار هم نگه دارد؟ بهتر نبود تولید کننده از نخ محکم‌تری برای دوخت استفاده می‌کرد؟ آیا دوخت لباس در قسمتی که بیشتر در معرض کشش قرار می‌گیرد، استحکام کافی را دارد؟

۹. درز لباس خوب

درز لباس خوب

درزها و قسمت‌های چرخ‌شده‌ی لباس را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید چروک‌خورده یا بی‌نظم دوخته نشده باشند. لباس را پشت و رو کنید و دوخت‌های داخلی لباس را هم ببینید. دوخت ناتمام در لبه‌های داخلی لباس نشانه‌ای از کیفیت پایین آن است.

سردوزی شدن لبه‌های داخلی درز می‌تواند دلیلی برای با کیفیت بودن لباس باشد، ولی اگر دنبال یک نشانه‌ی قطعی‌تر هستید سراغ دوخت‌هایی مانند فرانسوی یا دوبله برای درزهای لباس باشید. بهتر است در مورد انواع دوخت اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا بتوانید انواع آن را در لباس‌ها تشخیص دهید.

نگهداری از یک لباس خوب

نگهداری از یک لباس

خریدن لباس با کیفیت نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. اگر از لباس با کیفیت به خوبی نگهداری کنید، برای چندین سال می‌توانید آن را بپوشید. پس برای شستن، اتو کردن و نگهداری لباس حتما به برچسب اطلاعات آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید:
راهنمای شستشوی لباس، انواع پارچه و از بین بردن لکه‌های سمج

منبع: liveaboutdotcom

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.